Jo men spelupplevelsen blev troligen bättre för totala nybörjare för att dom fick mer tid på sig att reagera till situationen.
Så ja det blev svårare att döda folk men irritationsmomentet var att man dog innan man han reagera eller ens uppfatta att någon sköt mot en.
Att flanka med patchen tyckte jag var betydligt bättre för man kunde ta sin rutt, ta emot några skott men ändå komma in bakifrån helskinnad med sin healthpack.
Istället som det var innan och nu att dom där skotten istället dödar dig..
Sen räcker 1/2 (semi/auto) skott i huvudet på alla motståndare bakifrån och är dom för många så finns det andra roliga leksaker att använda sig av.
Spelade du något när TTK patchen var aktiv och hur såg dina stats ut?
Jag hade inte bara roligare utan mina bästa rundor var då när den var aktiv, nu är man tillbaks med 10-15 färre tills per runda och sur eftersmak.
Nja, kanske, kanske inte. Jag tror det blir en individuell fråga, mer tid till att reagera (med oförutsägbar utgång skall tilläggas) kontra mer skott och högre krav på aim? Antar att det blir en fråga till och för nybörjarna.
Det irritationsmomentet kvarstod till stor del, då det var och är något fel med TTD och nätkod - d.v.s du upplever att du ibland dör av automateld inom 1-2 frames från 100hp, på tok för fort. Det är som att alla skott ackumuleras och levereras på 1 frame hos klienten som tar emot skadan. Att kringgå det genom att förlänga TTK är ingen bra lösning, för det hände även med den nya TTKn - men bortsett från nämnt problem är vad man föredrar för TTK högst subjektivt. TTD är något Dice tittar på och utreder för övrigt.
Ja, jag vet inte, mina flanks är som mest lyckade när det finns ett överraskningsmoment.. tar jag bulor på väg till en flank brukar oftast den faktorn ändå vara förverkad
Ja, det gjorde jag! Pratar vi rena stats var min K/D-ratio i regel sämre med förändringen. Men såhär, jag tror att man hade acklimatiserat sig och anpassat sig till rådande läge och därför tycker jag inte stats är särskilt talande över så pass kort tid. Jag upplevde det som trögare, långsammare och inte lika tillfredsställande att panga ihjäl någon (för att sedan direkt behöva ladda om). Det passade inte min föredragna spelstil och jag tror jag talar för en majoritet när det var en förändring som inte var efterfrågad. Men som med allt annat kommer det finnas två sidor, och i slutändan är det i allra högsta grad subjektivt.
En annan sak är att en sådan förändring får en sådan kedjepåverkan som bör tas hänsyn till - vapenbalanseringar bör eller måste ses över. Det går inte att bara rulla ut en sådan förändring utan att skruva på annat. Det var exempelvis inte många som spelade medic-klassen i de matcher jag spelade.