TTK/TTD vad tycks efter patch?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo men spelupplevelsen blev troligen bättre för totala nybörjare för att dom fick mer tid på sig att reagera till situationen.
Så ja det blev svårare att döda folk men irritationsmomentet var att man dog innan man han reagera eller ens uppfatta att någon sköt mot en.

Att flanka med patchen tyckte jag var betydligt bättre för man kunde ta sin rutt, ta emot några skott men ändå komma in bakifrån helskinnad med sin healthpack.
Istället som det var innan och nu att dom där skotten istället dödar dig..
Sen räcker 1/2 (semi/auto) skott i huvudet på alla motståndare bakifrån och är dom för många så finns det andra roliga leksaker att använda sig av.

Spelade du något när TTK patchen var aktiv och hur såg dina stats ut?
Jag hade inte bara roligare utan mina bästa rundor var då när den var aktiv, nu är man tillbaks med 10-15 färre tills per runda och sur eftersmak.

Nja, kanske, kanske inte. Jag tror det blir en individuell fråga, mer tid till att reagera (med oförutsägbar utgång skall tilläggas) kontra mer skott och högre krav på aim? Antar att det blir en fråga till och för nybörjarna.

Det irritationsmomentet kvarstod till stor del, då det var och är något fel med TTD och nätkod - d.v.s du upplever att du ibland dör av automateld inom 1-2 frames från 100hp, på tok för fort. Det är som att alla skott ackumuleras och levereras på 1 frame hos klienten som tar emot skadan. Att kringgå det genom att förlänga TTK är ingen bra lösning, för det hände även med den nya TTKn - men bortsett från nämnt problem är vad man föredrar för TTK högst subjektivt. TTD är något Dice tittar på och utreder för övrigt.

Ja, jag vet inte, mina flanks är som mest lyckade när det finns ett överraskningsmoment.. tar jag bulor på väg till en flank brukar oftast den faktorn ändå vara förverkad

Ja, det gjorde jag! Pratar vi rena stats var min K/D-ratio i regel sämre med förändringen. Men såhär, jag tror att man hade acklimatiserat sig och anpassat sig till rådande läge och därför tycker jag inte stats är särskilt talande över så pass kort tid. Jag upplevde det som trögare, långsammare och inte lika tillfredsställande att panga ihjäl någon (för att sedan direkt behöva ladda om). Det passade inte min föredragna spelstil och jag tror jag talar för en majoritet när det var en förändring som inte var efterfrågad. Men som med allt annat kommer det finnas två sidor, och i slutändan är det i allra högsta grad subjektivt.

En annan sak är att en sådan förändring får en sådan kedjepåverkan som bör tas hänsyn till - vapenbalanseringar bör eller måste ses över. Det går inte att bara rulla ut en sådan förändring utan att skruva på annat. Det var exempelvis inte många som spelade medic-klassen i de matcher jag spelade.

Permalänk
Medlem

Om man tittar på k/d både före och efter om jag hade en bra runda på grand operation så skulle jag säga att det är liknande för mig i alla fall. Men det var enklare att överleva såklart när man spelade med sämre TTK.

Tog en runda igår på grand operation tror det slutade med 81 kills och 19-21 deaths. Det är ganska liknande när jag fick en bra runda under den högre TTKn. Har inte något annan gamemode och jämföra med för jag håller på med assignment där man ska vinna grand operation på olika kartor. Men hamnar bara på Narvik hela tiden och om jag hamnar på en annan karta så är laget helt uselt så man förlorar...

Gillar helt klart denna TTK mera än att ha högre TTK.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Att flanka med patchen tyckte jag var betydligt bättre för man kunde ta sin rutt, ta emot några skott men ändå komma in bakifrån helskinnad med sin healthpack.

Att springa runt i det öppna och tanka skott, samtidigt som man hoppas på att ens moståndare siktar för dåligt för döda en är inte vad jag skulle klassa som "skickligt spel" dock. Du förlitar dig mer på dina motståndares oskicklighet än din egen skicklighet på att lyckas med en manöver.

Skrivet av Mimematis:

Så ja det blev svårare att döda folk men irritationsmomentet var att man dog innan man han reagera eller ens uppfatta att någon sköt mot en.

Fast det problemet du beskriver är relaterat till TTD och inte TTK, och det ändrades inte i patchen.
Man kunde (och kan) fortfarande dö i en frame. Det är ett separat problem som jag hoppas Dice jobbar på, för det är minst sagt irriterande, det tror jag vi alla kan hålla med om.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Att springa runt i det öppna och tanka skott, samtidigt som man hoppas på att ens moståndare siktar för dåligt för döda en är inte vad jag skulle klassa som "skickligt spel" dock. Du förlitar dig mer på dina motståndares oskicklighet än din egen skicklighet på att lyckas med en manöver.

Men att kunna kontrollera ditt vapen, sikta och skjuta är ju en vital del av skicklighet i FPS spel. Det är ju en basic princip som gäller i alla spel och den som ser motståndaren först inte går vinnande hur fighten per automatik.

Skrivet av MinscS2:

Fast det problemet du beskriver är relaterat till TTD och inte TTK, och det ändrades inte i patchen.
Man kunde (och kan) fortfarande dö i en frame. Det är ett separat problem som jag hoppas Dice jobbar på, för det är minst sagt irriterande, det tror jag vi alla kan hålla med om.

TTD blev ändrat i patchen för det tog längre tid för spelare att döda dig. TTD och TTK är ju sammanlänkat så länge allt fungerar som det ska.
Eller menar du något annat?

Jag har personligen aldrig dött i en frame så länge vi inte snackar snipers eller shotguns.
Battlenonsense gick över det i sin video idag och han kan inte återskapa super bullets. Han hade en teori att spelare tror dom har fullt HP men i verkligheten ligger dom lågt och dör som dom ska. Eller att man inte inser hur många som skjuter en alternativt att man blev träffad i huvudet först sen i kroppen. (ingen headshot marker i kill log)

En damage log är något DICE sagt dom jobbar på också.

Permalänk
Medlem

Svårt att se spelare + kort TTK = favorisera campers.
kikarsikte och tält är det mest fungerande just nu.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Svårt att se spelare + kort TTK = favorisera campers.
kikarsikte och tält är det mest fungerande just nu.

Äh, springer runt som det vore CoD och toppar scoreboard. Döda campers är kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Äh, springer runt som det vore CoD och toppar scoreboard. Döda campers är kul

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju lite spelläget, jag snittar runt 8 kd sen jag skickade på ett sikte och slutade kuta in först.
Det tvingar ju spelare till ett mera passivt spelande tyvärr.

BF Netcode (30hz ~100ms + ping) + låg TTK = du har redan dödat din fiende innan hans bild har noterat första träffen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Beror ju lite spelläget, jag snittar runt 8 kd sen jag skickade på ett sikte och slutade kuta in först.
Det tvingar ju spelare till ett mera passivt spelande tyvärr.

BF Netcode (30hz ~100ms + ping) + låg TTK = du har redan dödat din fiende innan hans bild har noterat första träffen.

https://youtu.be/8Kvj5TZNNJ4

Lite intressant med Battlenonsenses netcode test. Det är inte riktigt så illa som folk vill tro, även om nätkoden är kass. Men när var BFs nätkod bra vid release? Brukar väl ändå ta nån månad innan de får ordning på det. Däremot så borde de lägga till hans koncept till logg på när du dör. Många gånger klagar folk utan att veta att dom redan var låga eller att flera fiender skjuter dig samtidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

https://youtu.be/8Kvj5TZNNJ4

Lite intressant med Battlenonsenses netcode test. Det är inte riktigt så illa som folk vill tro, även om nätkoden är kass. Men när var BFs nätkod bra vid release? Brukar väl ändå ta nån månad innan de får ordning på det. Däremot så borde de lägga till hans koncept till logg på när du dör. Många gånger klagar folk utan att veta att dom redan var låga eller att flera fiender skjuter dig samtidigt

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är en 60hz server (troligen PC), alltså dubbelt så många uppdateringar emot en 30hz som dom flesta verkar vara på konsol. Man känner oftast av det när man duckar och sen dör.

Netcoden är inget problem i sig, men kombinerat med en låg TTK så får du som "beskjuten" person inte en chans att reagera.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Ah PC, kan vara så att konsoler märker av det mest. Känner oftast inget problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

TTK är helt perfekt just nu. Mycket bra av DICE att gå tillbaka med förändringarna. Jag förstår att de vill testa förändringar och att göra det live ger direkt feedback, så att säga. Majoriteten av spelarbasen gillar inte att man kan överleva 4-5 skott från en STG44. Det här är inte Fortnite.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

TTK är helt perfekt just nu. Mycket bra av DICE att gå tillbaka med förändringarna. Jag förstår att de vill testa förändringar och att göra det live ger direkt feedback, så att säga. Majoriteten av spelarbasen gillar inte att man kan överleva 4-5 skott från en STG44. Det här är inte Fortnite.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä det är Battlefield... och du kan kunde ju överleva åtminstone 4 skott med en STG44 i BF1942 lol.

Men hur som helst, efter lite spelande så är det rätt så enkelt att inse att det inte är skadan på vapnena som är "problemet", det är accuracy över range eller när man rör på sig... oftast på semi-auto gevären och maskingevären. Allt skjuter som lasrar även även när folk hoppar runt och strafear fram och tillbaka som guttaperkabollar. Saknar hur BF2142 balanserade maskingevären, det funkade perfekt - mer accuracy ju mer du sköt, istället det omvända som BF2 använde.

Eller så är det bara jag som börjar bli för gammal för twitch shooters.

Permalänk

Jag såg ett YT klipp där en tysk använde ett macro för något musmärke, singelfire där var helt rekyllöst även sett videos med BFV där det ser likadant ut med bössor jag vet har rekyl fast uppgraderingsträdet är fullt.
Tydligen är såna macron inget Bf verkar bry sig i.

Permalänk
Medlem

Tycker TTK är riktigt bra nu. Tycker dock en hel del assault/support vapen borde genomgå lite balansering. Sedan känns det som TTD är rejält svajigt ibland... eller så är det för att tjejen kör Netflix på alla enheter samtidigt så att man får packet loss å andra oklarheter när man lirar. Känns som man blir mördad med ett skott ibland.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Tycker TTK är riktigt bra nu. Tycker dock en hel del assault/support vapen borde genomgå lite balansering. Sedan känns det som TTD är rejält svajigt ibland... eller så är det för att tjejen kör Netflix på alla enheter samtidigt så att man får packet loss å andra oklarheter när man lirar. Känns som man blir mördad med ett skott ibland.

https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Lite konstigt att säga att assault/support vapen behöver balansering när du sen kör en video som visar att accuracy på sniper gevär är motsvarande 360 noscope headshots när man står på händerna och hoppar samtidigt haha.

Efter att ha spelat mer (rank 10 medic nu iaf) så är ärligt talat TTK/TTD det jag stör mig MINST på. Jag stör mig nåt vansinnigt på tre saker jag skulle tro kommer få mig att sluta spela i slutändan:

TTE - Time To Exit. Vafan har DICE aldrig spelat spel? Jag vill bara avsluta spelet. Men nej den måste ladda en halv jädra minut, sen måste jag backa ut ur en miljon submenus för att SLUTLIGEN välja quit... och då tar det 10s innan spelet fattar att ja, jag vill faktiskt avsluta. Det är dags nu. Tack. Och alla andra menyer i menyer i menyer som får huvudet att snurra hjälper inte.

Allies/Tyskar i WW2 - Allt är så... generiskt. Man hör *rösterna*, visst, det har dom gjort så perfekt det bara kan göras. Men inte vapnena. Känns inte som att man slåss på en sida i en reguljär armé, alla springer runt med samma vapen, suck... Det tappar lite av själen i Battlefield IMO. Mycket är ju inte ens WW2 vapen. Man kommer aldrig in i WW2 känslan. Det känns bara tragiskt. Så mycket potential.

Fordon - Detta är inte ett riktigt Battlefield, det är 95% infanteri. Förståeligt för BF1, men för BFV... Igen, så mycket potential. Jag längtar tillbaka till normala vehicle spawns.

Så TL;DR TTK/TTD meh högre eller lägre hade inte spelat roll för mig.

Permalänk
Medlem

"Lite konstigt att säga att assault/support vapen behöver balansering när du sen kör en video som visar att accuracy på sniper gevär är motsvarande 360 noscope headshots när man står på händerna och hoppar samtidigt haha."

Tycker du det är konstigt att BA med en BPM på 50 -80 har bra accuracy ?
Sätt ihop ett montage där du "360 noscope headshots" och lägg upp det här sedan. Jag väntar med spänning på resultatet :).

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8