Permalänk
Medlem

Bf5 stänger ner

Har en i9-9900K och ett Asus 2080 Strix RTX kort. När jag lirar BF5 så stänger spelet bara random av sig.

Win10 både med och utan OBS samma problem

Jag har testat Dx11/12. Olika inställningar. Låtit Geforce bestämma inställningar. Fullscreen och inte. Vet inte vad som är felet. Tips?

Permalänk
Medlem

@DraySWE: Är något överklockat? Som alltid när program stänger ned sig random ta bort all överklockning.

Jag sitter dock och försöker felsöka precis samma sak. Alt-tab verkar få BF V att stänga ned ibland. Även när jag bara var inne och ändrade config så bara dog BF V...

Kör med dx12 och G-Sync.

Men generella tips är att stänga av alla overlays i program (discord/mumble/origin in game osv..)

Stäng alla program du inte måste ha igång som browsers och dyl. för att kunna hitta felkällan.

Det kan dock vara så att det är något som inte är helt 100 med BF V just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorren:

@DraySWE: Är något överklockat? Som alltid när program stänger ned sig random ta bort all överklockning.

Jag sitter dock och försöker felsöka precis samma sak. Alt-tab verkar få BF V att stänga ned ibland. Även när jag bara var inne och ändrade config så bara dog BF V...

Kör med dx12 och G-Sync.

Men generella tips är att stänga av alla overlays i program (discord/mumble/origin in game osv..)

Stäng alla program du inte måste ha igång som browsers och dyl. för att kunna hitta felkällan.

Det kan dock vara så att det är något som inte är helt 100 med BF V just nu.

Inget är överklockat. Har testat köra det helt rent. Hmm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem, fick det efter ttd patchen. Testade allt, enda som funkat hittills är att köra ASUS GPU Tweak II i silent mode. Dvs nerklocka mitt 2080ti kort.

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem

Jag gissar på buggar i Battlefield V. Det sker samma för mig. Skulle säga att det sker 1 gång på kanske 10-15 Conquest-matcher. Har inte observerat någon gemensam nämnare. (Har 980 TI och AMD Ryzen.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kf:

Jag gissar på buggar i Battlefield V. Det sker samma för mig. Skulle säga att det sker 1 gång på kanske 10-15 Conquest-matcher. Har inte observerat någon gemensam nämnare. (Har 980 TI och AMD Ryzen.)

Mitt ryker på 3 min nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är du DraySwe, som är dota spectator?

Permalänk
Medlem

Ja jag blir inte riktigt klok på det här...

En sak man kan prova är att högerklicka på BF V i Origin och köra Repair, jag tycker mitt verkar stabilare efter det.

Jag lät datorn köra Prime95 i över två timmar utan några problem så den verkar inte ha några uppenbara problem med CPU eller Minne.

Jag även spelat i flera timmar utan att det dyker, däremot så fort jag gör alt-tab så verkar det vara stor risk att spelet bara kommer dyka/tyst försvinna.

Sitter på en Ryzen 5 1600@3.8 Ghz + GTX 1080 (417.35), testade även att köra på default clocks men BF V dök i alla fall när jag alt-tab:ade, så jag tror inte det har med överklocken att göra.

Kör dx12 med G-Sync på.

Permalänk
Geeks Gaming

För mig funka det att köra BF i admin läge och även köra borderless.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

För mig funka det att köra BF i admin läge och även köra borderless.

Ska testa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Är du DraySwe, som är dota spectator?

Japp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Doorfen: Mitt kort ska väl inte vara klockat iofs, men hur klockar jag ner det om jag ska testa det.

Permalänk
Medlem

Detta har hänt mig kanske en eller två gånger på 45h speltid. Så för min del är det nog bara en bugg. Har du haft ett annat grafikkort i datorn innan? Rensade du rent på tidigare drivers innan du installerade det nya kortet o drivers?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Det hände mig också när jag körde Conquest men det händer inte när jag körde Grand Operation.. hmm märkligt

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Detta har hänt mig kanske en eller två gånger på 45h speltid. Så för min del är det nog bara en bugg. Har du haft ett annat grafikkort i datorn innan? Rensade du rent på tidigare drivers innan du installerade det nya kortet o drivers?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en helt ny maskin.

Permalänk
Medlem

Även jag har samma problem. Verkar ha när det är overlays.. och när man går till desktop och tillbaka. Köpte BF5 igår och det har kanske hänt 3-4ggr på ca 2,5 tim speltid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har samma problem, i loggen stod det att grafikdrivrutin slutat fungera alla ggr jag kollat. 1080gtx ti

Permalänk
Avstängd

För mig har det inte klabbat alls.
Körde precis 1 conquest runda,
Kör i direct x12 utan dsr.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Nya w10 vers 1809 och nyaste nvidiadrivaren gjorde ingen skillnad för mig fortfarande krasher, har utöver satt origin och bfv att de körs som admin men det jag tror gjorde susen var att inte köra XMP-profil på minnena. Snurrat riktigt bra allt på ultra och dx12 inkl ffr utan konstiga stutters.

Permalänk
Medlem

Hade du kört något stabilitesttest på minnena innan? t.ex. Prime95 några timmar? Annars låter det ju som om att datorn inte var riktigt stabil. Kör du Ryzen?

Skrivet av Raketfile:

Nya w10 vers 1809 och nyaste nvidiadrivaren gjorde ingen skillnad för mig fortfarande krasher, har utöver satt origin och bfv att de körs som admin men det jag tror gjorde susen var att inte köra XMP-profil på minnena. Snurrat riktigt bra allt på ultra och dx12 inkl ffr utan konstiga stutters.

Permalänk
Medlem

Jag har haft krasch/blådump problem i bf5 med både 417.22 & 417.35 drivern. efter jag gick tillbaks till 416.94 så har det funkat problemfritt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk

@Snorren: Det har nog bara inte slagit mig att göra det än då allt är nytt sedan 2 månader tillbaka och bara valt att köra minnena i 2666 som de är märkta för, och att det gick bra innan de rullade ut overture historian. i7 8700k.