Permalänk
Medlem

Schlager-tråden:)

Nå?
vilket lands bidrag gillar ni?

Min favorit hittills är Finland..

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem

Alla är lika dåliga haha, sitter och skrattar framför tvn.
Ukraina är väl värst hittils på ett roligt sätt. Men hejar på Frankrike ändå. Män i rosa kläder och gitarrer och en svängig låt, kan det bli bättre..?
Men ska man vara seriös så är Spanien bäst.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Riktigt dåligt i år måste jag säga... riktigt dåligt. Ukraina... seriöst? :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Alltså, Ukraina är konstigt...låten är ju så bedrövligt dålig så den blir bra på nåt sätt. Nästan så man känner för att rösta på dom bara för att de ser ut som muppar

Bäst tycker jag nog att The Ark är + Finland, Tyskland, Ryssland och Sista låten, Makedonien tror jag det var

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Alltså, Ukraina är konstigt...låten är ju så bedrövligt dålig så den blir bra på nåt sätt. Nästan så man känner för att rösta på dom bara för att de ser ut som muppar

Bäst tycker jag nog att The Ark är + Finland, Tyskland, Ryssland och Sista låten, Makedonien tror jag det var

Moldavien var det:)

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herbamare
Moldavien var det:)

Precis, tack!

Permalänk
Medlem

Röstade Ukraina - så underbara som man kan bli - men The Ark var ju det bästa bidraget. Förutom Apocalypticas mellanshow.

Och öststaterna kompisröstar som vanligt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Det är ju bara skitlåtar i topp! Vad i hela friden är detta för jävla mygel?

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Finland vart bväst

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Röstade Ukraina - så underbara som man kan bli - men The Ark var ju det bästa bidraget. Förutom Apocalypticas mellanshow.

Och öststaterna kompisröstar som vanligt.

Vi i norden är inte bättre själva.

Permalänk
Medlem

Serbien? Serbien?! SERBIEN?!

Nä, nu slutar jag titta på den internationella delen av Eurovision. Den låten var ju ett skämt. Ukraina borde ha vunnit.

EDIT: Men vi sprider bara de höga poängen till varandra. Vi ger i alla fall lite mer geografisk utdelning på de lägre nivåerna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Haha jultomten delar ut priset till vinnaren.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lite VÄL löjligt, de flesta länder i öst röstar på varann. Finns inte någon chans att en bra låt / bidrag kommer in på toppen, så här var det inte förr men om det ska fotsätta kommer jag definitivt bojkotta eurovision =/

som sagt ... helt Löjligt =/

...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Finland vart bväst

Permalänk
Medlem

Håller med helt...När Serbien, Montenegro, Bosnien osv lägger ALLA sina röster på varanda blir det ju bara löjligt. Mer genomskinligt har det nog aldrig varit som det var i år. Töttnade efter halva röstningen och gick därifrån faktiskt
Inte ens roligt längre...

Permalänk
Medlem

Det funkar inte i praktiken längre. Det är för måmga länder med. Bra exempel är ju bosnien och serbien och alla de där nere. De var ju alla ett land från början så de röstar ju givetvis på varandra. Det är ju inget konstigt men det är ju synd att de bra låtarna faktiskt inte allt kommer bra till. Sen så har vi ju en annan musik smak än vad syd/öst europa har och det gör ju sitt till. Några exempel är att cypern har gett 12p till grekland typ 5-6år irad.

I år var det mycket skräp låtar och en del förstår jag inte ens hur de kunde få nån röst alls. Storbritanien te.x. De fick visst en 12 av nått land. Sånna låtar lyssnar lågstadie barn på, här i sverige. Ett annat intressant bidrag var ju Ukraina. Hur den kunde komma 2a är för mig ett mysterium. Att säga vilken låt som var bäst är väl svårt. Tyckte inte att någon var särskillt bra.

Det spelar ingen roll om vi skickar falsett sjungande Magnus Karlsson eller nått lättlyssnat G-son skit. Svensk musik funkar inte i det "moderna" Europa.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

finland var kalrt bäst, synd abra att alla jädra östländer skulle rösta på serbien...

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Helt otroligt att man kan vinna med en låt som skrevs för 19 år sedan av Roxette, med en ny text... Jämför med "Listen to your heart", och säg vad ni tycker!

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Jaha, att låten med toapapper i ett träd kom högre upp än Sverige säger väl allt?
Ne fan. Trött på att det är så satans många länder i östeuropa, då dessa länder har en viss musik-kultur så är det inte så märkligt att dom får så mycket röster.
Men samma är det ju med västeuropa, vi har våran musik-kultur.

Det är ju detta lite som är "problemet" att vi tex kom så lågt ner i västeuropa i år. Eftersom det är MYCKET mer länder i östeuropa än vad det är i västeuropa så kommer det ju automatiskt bli fler poäng i östeuropa.

Ja ja, hur som helst blir det roligare och roligare för varje år då det blir mer och mer variation i musik-stil bland bidragen. Det är allt från opera till pop till hårdrock.

Jag tror ärligt lite att en orsak till att Sverige kom så långt ner var att han visa så mycket av överkroppen... Detta är ju lite typiskt östländerna att inte gilla.

Kanske man skulle på något sätt dela upp europa i vi säger 10 områden som tillsammans får sätta ihop poängen?
Kanske det skulle bli mer rättvist då?
Eller mindre än 10 områden? Det kanske ska vara 4? Norra, södra, östra och västra? På detta sätt skulle det bli mer rättvist tror jag.

För min del gillade jag starkt Natalia Barbu, MOLDAVIEN (det absolut sissta bidraget).
Finlands låt var bra, men var mesig text i refrängen; "Leave me alone, i want go home"...

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Det bidraget jag tyckte var ok var Frankrikes bidrag.
Att Ukraina kom 2:a var lika sannolikt som att Lordi vann förra året, 2 olika pajasshower.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Totalt fiasko, precis som jag trodde. ^^

Permalänk
Medlem

Det blir ju lite kul också då Malta har samma antal poäng som te.x ryssland. I ryssland bor det 140 milj personer. På malta bor det 400 000. Ändå har de lika mycket poäng att ge.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Röstade på Ryssland, riktigt bra låt och väldigt snygg lead singer

Irland var bra med, skumt att de kom sist.

Visa signatur
Permalänk

blir så jefla lack på serbien. Riktig skit med nån halvskumm lotta brommé. Nä fy faen, tacka vet jag ukraina. Seriöst och inspirerande bidrag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Röstade på Ryssland, riktigt bra låt och väldigt snygg lead singer

Irland var bra med, skumt att de kom sist.

Låten var väl ganska ok tycker jag, däremot tycker jag inte hennes röst höll, lät lite väl falskt emellanåt...Irlands bidrag syftar jag på då.
Är det något av "öst-bidragen" som skulle ha vunnit är det Moldavien. Skön låt enligt mig

Permalänk
Medlem

Jaha, vad ska man säga? ****program!

Ingen mer Eurovison Song Contest för mig inte...

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiker
Jaha, vad ska man säga? ****program!

Ingen mer Eurovison Song Contest för mig inte...

Har jag med sagt många ggr, men ändå hamnar man framför tvn när den dagen väl kommer

Permalänk
Medlem

Belgrad nästa år. Undrar hur det blir, kanske inte så dåligt som man kan tro. Ni märkte väl i mellansnacket att Lotta Bromé var bättre på engelska än den hemska grynetkopian? Värdparet var lika vilsna som två mumintroll på en hashtrip
Läppilampi.

Molitva var ju i alla fall en riktig låt, till skillnad från rymdmormor från Ukraina.

Permalänk

Finland var helt OK. Lite Nightwish-vibbar faktiskt. Dålig refräng dock. Serbiskan sjöng helt OK, men det var enligt standardformulär 1a i blanketten balkanballader. Urtråkig.

Irländskan hade nog problem med medhörningen - väl falskt sjunget. Bulgarien hade en intressant trum-techno låt - resten var mest bara pinsamt.

Gillade England av någon underlig anledning. Kan inte försvara det med förnuftet dock. Gillar flygvärdinnor kanske därför...

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Finland var ju bara sorgligt dåligt. De skulle skickat Lordi i år igen. Deras bidrag var ju ett skämt: "Leave me alone, I want to go home, this song just keeps going on. Leave me alone, I want to go home, this song just keeps going on. Leave me alone, I want to go home, this song just keeps going on. Leave me alone, I want to go home, this song just keeps going on." eller nåt sånt tjafs ad infinitum. Det märktes att de skickat en Idol-produkt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.