Battlefront 2 kraschar ALT+TAB

Permalänk
Medlem

Battlefront 2 kraschar ALT+TAB

Kraschar nästan alltid när jag tabbar tillbaka till spelet från Windows 10.
Battlefield 1 funkar hur bra som helst när jag tabbar ur och in och har alltid gjort men just Battlefront 2.
Riktigt störande! Någon som vet på rak arm vad man kan göra åt denna bugg?

Permalänk
Medlem

Dra en Alt+Enter innan du Alt+Tab-ar?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sta1n:

Kraschar nästan alltid när jag tabbar tillbaka till spelet från Windows 10.
Battlefield 1 funkar hur bra som helst när jag tabbar ur och in och har alltid gjort men just Battlefront 2.
Riktigt störande! Någon som vet på rak arm vad man kan göra åt denna bugg?

Det löste sig efter första uppdateringen för mig. Hade exakt samma problem men kan nu tabba in och ut vid behov utan att något går sönder.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du sätter spelet i Windowed mode/Borderless? Samma problem?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Vad händer om du sätter spelet i Windowed mode/Borderless? Samma problem?

Efter ditt tips funkar spelet stabilt... TACK!
Men why? Varför kan man inte köra fullscreen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sta1n:

Efter ditt tips funkar spelet stabilt... TACK!
Men why? Varför kan man inte köra fullscreen?

Inte en aning, men hade samma problem innan jag satte det till Borderless . Säkert någon bugg i spelet!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Har samma problem, tack för tipset. Tog även flera försök att starta spelet innan jag kom in i menyerna utan crash. Upplever en hel del stutter och lagg efter senaste uppdateringen dock.

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tängman:

Har samma problem, tack för tipset. Tog även flera försök att starta spelet innan jag kom in i menyerna utan crash. Upplever en hel del stutter och lagg efter senaste uppdateringen dock.

Har aldrig funkat så bra som det gör nu men tycker också det hackar till lite då och då ungefär som HDD lagg men tror knappast det kan vara problem när man kör ny SSD disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sta1n:

Har aldrig funkat så bra som det gör nu men tycker också det hackar till lite då och då ungefär som HDD lagg men tror knappast det kan vara problem när man kör ny SSD disk?

Kör också spelet på en ssd och är helt säker på att det började efter uppdateringen. Får testa att uppdatera lite drivers.

Visa signatur

NR200P. SF600 V2. 5600X. Asus B550-I. 32GB 3600 CL16. RTX 3070. PG278QR. Oculus Rift S.