Oculus Quest 2 Link Cable problem

Permalänk
Medlem

Oculus Quest 2 Link Cable problem

Hej hej,
Min flickvän har Oculus Quest 2 med original link cable från oculus. Hon har även vr ready gaming pc enligt steam vr. Jag tänkte det skulle vara ganska enkelt och koppla upp questen mot pc för att kunna spela sitt steam vr bibliotek men det är något som inte stämmer 😓 Jag har följt anvisningar och laddat ner och installerat Oculus software, uppdaterat till senaste version på pc och OQ2 (Oculus Quest 2). Allt fungerar fram till dess att jag skall switcha över till Oculus link. Jag klickar på ikonen och skärmen blinkar till men dashbordet förblir detsamma dvs ikonen för virtual desktop visas inte/kommer inte fram utan förblir den samma som i den vanliga Oculus Quest 2 menyn. Klickar jag upprepande gånger på Oculus Link i inställningarna får jag felmeddelande om programmet och det stängs ner. Jag har googlat/youtubat efter någon med liknande situation men alla tutorials hoppar över den biten med visuellt visa hur det skall se ut är man switchar över till Oculus Link modus.
I själva Oculus appen ser jag OQ2 enheten och har även testat ledningen vilket ger en hastighet på mellan 1.8-2.0gbps.
Är det någon här som har några idéer så får ni gärna dela med er.

Tackar på förhand 😁

Permalänk
Medlem

När du kopplar in kabeln i dator och headset kommer det en fråga om man vill aktivera link.
då svarar man ja eller om det är ok.
då kommer man till Oculus Home för Rift (PC), därifrån startar man sen SteamVR eller sina spel man har i Oculus.
Du ska inte använda Virtual Desktop, det är ett program man använder om man vill köra trådlöst från PC bla.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

När du kopplar in kabeln i dator och headset kommer det en fråga om man vill aktivera link.
då svarar man ja eller om det är ok.
då kommer man till Oculus Home för Rift (PC), därifrån startar man sen SteamVR eller sina spel man har i Oculus.
Du ska inte använda Virtual Desktop, det är ett program man använder om man vill köra trådlöst från PC bla.

Ja jag har aktiverat link, men efter det hittar jag inte steam vr inne i oculus quest 2 eller några andra spel. Däremot kommer steamvr och andra steam vr spel upp i pc Oculus appen. Det hjälper mig dock lite eftersom spelen inte går att starta direkt därifrån 😓