Butiker slutat sälja Oculus Quest 2 64Gb versionen?

Permalänk
Medlem

Butiker slutat sälja Oculus Quest 2 64Gb versionen?

Hej alla!

Någon som vet varför nästan alla butiker har slutat sälja Oculus Quest 2 64GB? 256GB finns fortfarande en hel del butiker som säljer dock.

Har märkt på prisjakt att färre och färre butiker säljer 64Gb versionen på sistone och nu är det bara 3 butiker som säljer den.
Tycker det verkar så konstigt då det är det överlägset populäraste VR headsetet och så vitt jag vet är där ingen Quest 3 på gång just nu så verkar så konstigt.

Så nyfiken på om någon har hört något mer om varför den typ inte säljs längre?

Länk till Prisjakt

Permalänk
Medlem

Jag tror det är en bristvara. 64GB-versionen finns inte i lager på den officiella hemsidan heller utan det står "64 GB*MEDDELA MIG" och "FÅ EN AVISERING NÄR OCULUS QUEST 2 ÄR TILLBAKA I LAGER".

Permalänk
Medlem

Jag tror också att det är brist helt enkelt och inte nått stop liknande det vi såg med Quest 1 innan Quest 2 släpptes.

Quest 1 var också ständigt slut ofta

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag har noterat samma sak och tycker det är märkligt att den inte längre ens är listad i flertalet butiker. Vill minnas att det varit rykten om ett "Quest 2s" eller "Quest 2.5", undrar om det är något sånt som är på ingång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Jag har noterat samma sak och tycker det är märkligt att den inte längre ens är listad i flertalet butiker. Vill minnas att det varit rykten om ett "Quest 2s" eller "Quest 2.5", undrar om det är något sånt som är på ingång?

Quest Pro har det ryktakts om.
Men en ny Quest är förmodligen på väg, kommer säkert under 2022.
Var nån nyhet tidigare att både Sony och Facebook har lagt beställningar på nya linser till headsets. Ett av dom förmodligen "PSVR2" och att det planeras att släppas kring julen 2022

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Märkte också detta... Hoppas den kommer tillbaka i lager snart, jag vill inte betala extra för mer lagringsutrymme som jag inte bryr mig om.

Quest Pro skulle väl enligt ryktena inte vara något för konsumenter ändå.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Märkte också detta... Hoppas den kommer tillbaka i lager snart, jag vill inte betala extra för mer lagringsutrymme som jag inte bryr mig om.

Quest Pro skulle väl enligt ryktena inte vara något för konsumenter ändå.

/hulle.

Det tror jag, Quest Pro skulle bara vara dyrare, frågan är bara hur mycket.
Quest 2 finns redan för enterprise, det är samma headset som konsumentvarianten

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren allihop! Får enkelt avvakta lite och se vad som händer. Men såg att CDON har den inne nu så kanske får bli en beställning därifån!

Men är så varmt nu så vågar inte ens tänka tanken på att stå och köra VR i en 30 grader varm lägenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Tack så mycket för svaren allihop! Får enkelt avvakta lite och se vad som händer. Men såg att CDON har den inne nu så kanske får bli en beställning därifån!

Men är så varmt nu så vågar inte ens tänka tanken på att stå och köra VR i en 30 grader varm lägenhet

I den här värmen så blir man snabbt blöt av svett om det är det minsta aktivt spel.
Svettades som en gris senast körde lite. Beat saber och eleven Table Tennis

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

I den här värmen så blir man snabbt blöt av svett om det är det minsta aktivt spel.
Svettades som en gris senast körde lite. Beat saber och eleven Table Tennis

Haha ja fy! Kan tänka mig att det hade varit grymt jobbigt och göra det i denna värmen!

Permalänk
Sötast

moneys, de tjänar mer på större såklart ^^

Permalänk
Medlem

Ska tydligen ersättas av en 128gb med samma specs och samma prislapp enligt rykten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Ska tydligen ersättas av en 128gb med samma specs och samma prislapp enligt rykten

Aha, det har jag inte hört. Hoppas det kommer snart då.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Ska tydligen ersättas av en 128gb med samma specs och samma prislapp enligt rykten

Ja nu har det blivigt mer spritt rykte + bilder om 128GB så det är nog det som kommer hända.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc