Company of Heroes 3

Permalänk
Medlem

Company of Heroes 3

Announcement trailer
Gameplay trailer

Vad tror ni om Company of Heroes 3?

Spelar fortfarande tvåan några gånger i veckan. Hoppas att de fixar en bättre AI och gärna lite dynamiska richocheter från stridsvagnarna för inlevelsens skull.

Permalänk
Medlem

Edit: Nej men absolut, blev lite taggad. Dock.. jag vet inte.. Hade hoppats på mer för en så pass känd titel?

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Announcement trailer
Gameplay trailer

Vad tror ni om Company of Heroes 3?

Spelar fortfarande tvåan några gånger i veckan. Hoppas att de fixar en bättre AI och gärna lite dynamiska richocheter från stridsvagnarna för inlevelsens skull.

Jag tycker det verkar löjligt bra! Håller med om det du säger och spelar också fortfarande tvåan. Svårslaget spel.
Kul också att de satsat mer på elevation, skjuta från/mot låga höjder, samt köra sönder hus och sånt, nästan som BF V fast annat perspektiv =D

Ser fram emot att prova betan imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

https://nordicbin.com/s/j2LNWbQSb2m4d3P/preview

Edit: Nej men absolut, blev lite taggad. Dock.. jag vet inte.. Hade hoppats på mer för en så pass känd titel?

Håller med, grafiken ser ju ut exakt som Coh2. Det står iofs early alpha i videon så får hoppas att detta bara innebär att startskottet gått för spelskaparna.

Skrivet av Nigindraux:

Jag tycker det verkar löjligt bra! Håller med om det du säger och spelar också fortfarande tvåan. Svårslaget spel.
Kul också att de satsat mer på elevation, skjuta från/mot låga höjder, samt köra sönder hus och sånt, nästan som BF V fast annat perspektiv =D

Ser fram emot att prova betan imorgon!

BETA!? Redan imorgon?
Länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Håller med, grafiken ser ju ut exakt som Coh2. Det står iofs early alpha i videon så får hoppas att detta bara innebär att startskottet gått för spelskaparna.

BETA!? Redan imorgon?
Länk?

Det går att signa upp på deras hemsida och länka sitt steam-konto för pre-alpha preview.
Lurkade omkring lite men alldeles för buggigt just nu, förståeligt med tanke på pre-alpha PREVIEW, men ja.

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Håller med, grafiken ser ju ut exakt som Coh2. Det står iofs early alpha i videon så får hoppas att detta bara innebär att startskottet gått för spelskaparna.

BETA!? Redan imorgon?
Länk?

Redan från idag! Jag kommer dock inte köra från först imorgon så det var mest det jag syftade på

Tryck play now och följ anvisningarna, du måste i kort logga in, länka kontot med steam och sen kan du tanka det.

https://www.companyofheroes.com/

Regga: https://sso.relic.com/signup?title=anvil

Permalänk
Medlem

Provade Pre-Alphan och blev direkt oimponerad. Får hoppas att det verkligen är en pre-alpha och inte att de kör på med detta. Vill se mer dynamik, explosioner och fältarbeten. Låt säga att man kan underminera en bro så att om en stridsvagn kommer faller den igenom.

Får be till RTS-gudarna att det blir ett bra spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Provade Pre-Alphan och blev direkt oimponerad. Får hoppas att det verkligen är en pre-alpha och inte att de kör på med detta. Vill se mer dynamik, explosioner och fältarbeten. Låt säga att man kan underminera en bro så att om en stridsvagn kommer faller den igenom.

Får be till RTS-gudarna att det blir ett bra spel!

Pre-alpha betyder väl förhoppningsvis pre-alpha

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Pre-alpha betyder väl förhoppningsvis pre-alpha

Ja det får vi hoppas, syftade mest på konceptet och kontrollen av enheterna. Kändes som en dålig konsollportning.

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nigindraux:

Jag tycker det verkar löjligt bra! Håller med om det du säger och spelar också fortfarande tvåan. Svårslaget spel.
Kul också att de satsat mer på elevation, skjuta från/mot låga höjder, samt köra sönder hus och sånt, nästan som BF V fast annat perspektiv =D

Ser fram emot att prova betan imorgon!

Tanken du gav där alltså... Company of Heroes och BF V i samma titel hade varit maffigt.

Permalänk
Medlem

Raderade spelet ganska snabbt. Bara jag som kunde enbart använda musen? Tyvärr så ligger bilden kvar i steam när jag avinstallerade spelet. Kan man inte ta bort den? Vill ju inte ha en pre-alpha i steam för alltid

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Raderade spelet ganska snabbt. Bara jag som kunde enbart använda musen? Tyvärr så ligger bilden kvar i steam när jag avinstallerade spelet. Kan man inte ta bort den? Vill ju inte ha en pre-alpha i steam för alltid

högerklick - hantera - dölj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

högerklick - hantera - dölj?

Gick att radera på annat sätt. Man klickar på spelet och väljer Support(längst till höger) l det stora fönstret, sedan finns det ett alternativ "Jag vill ta bort detta spel från mitt konto permanent" Sedan försvinner det för alltid

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Älskade COH 1. Ett av få spel som kan få en att börja spela igen. Det och D2 Resurrected. Vet nån hur man deltar i betan?

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka väcka den här tråden såhär en vecka innan släppet. Har väntat på detta i 10 år, då jag är en av dom som tyckte CoH2 var en stor besvikelse gentemot 1:an. Blev ca 150 timmar CoH2 medan CoH1 fick över 1000 timmar. Spelade mest 1vs1 ranked och 2vs2 med en kompis. Har spelat både singleplayer-/multiplayerbetan så kände mig trygg med en förbokning.

Tänkte kolla om det är någon som har nån videosnutt att dela med sig från tidigare spel (eller betan till 3:an)?

Här är en gammal mobilvideo från när jag spöade en kille som var rankad 32 i världen när det begav sig. Rage quit i en match han skulle vunnit om han hade fortsatt gissar jag.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Release idag!!!! Vad säger ni folk om detta? Har x antal tusen timmar i CoH2 så väldigt spännande med 3an till slut.
Hoppas det även kommer sjysta mods inom kort framtid även

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Release idag!!!! Vad säger ni folk om detta? Har x antal tusen timmar i CoH2 så väldigt spännande med 3an till slut.
Hoppas det även kommer sjysta mods inom kort framtid även

Tror jag har mindre än 30h i Coh 1 / 2. Men jag är redo för 3an. Ser sjyst ut, fått ok reviews (förutom IGN). Jag är ju mest singleplayer så kommer nog bli storyn och skirmishes för mig. Men fick en nyckel för halva priset här på forumet så då känns det ok.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Har spelat igenom kampanjen i 1:an ett par gånger, men spelet har ju inte åldrats väl, så även om jag skulle vilja spela lite så blir det inte av. Menyer och annat skit.

Får se hur detta blir. Året är 2023, kommer det finnas obligatoriska cutscenes?

Permalänk
Medlem

Riktigt hypad. Målet är att vara top 100 i 1v1 med minst en faktion innan helgen är över.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem

Jag ska ladda ner det när jag kommer hem, blir väldigt spännande att testa. Har dock mest körst skirmish mot AI tillsammans med några kompisar. Hoppas att AI är lite vassare, det hade verkligen uppskattats.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Älskade kampanjen i ettan, dock inte tvåan (alldeles för kaotiskt). Hoppas på att nya är lite lugnare och mera "metodisk" som ettans.

Multiplayer har aldrig intresserat mig i dem.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Innan någon frågar eller får panik som jag fick. AMD rewards koderna har problem just nu med att aktiveras hos Relic.
https://twitter.com/CompanyOfHeroes/status/162883074699048140...

Hello,

We apologize for the inconvenience caused by the AMD key-code not working.

Our team is currently investigating and working on a quick resolution. Please bear with us as we work to fix this problem.

Thank you for your patience and support.

Best Regards,

SEGA Support

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Innan någon frågar eller får panik som jag fick. AMD rewards koderna har problem just nu med att aktiveras hos Relic.
https://twitter.com/CompanyOfHeroes/status/162883074699048140...

Hello,

We apologize for the inconvenience caused by the AMD key-code not working.

Our team is currently investigating and working on a quick resolution. Please bear with us as we work to fix this problem.

Thank you for your patience and support.

Best Regards,

SEGA Support

Så irriterande! Hade till och med glömt att det skulle släppas nu i slutet av februari. Vart uppdaterad om det i Steam, gick därefter för att lösa in koden, men nepp! Det vart inget av den saken.

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av En Carl:

Så irriterande! Hade till och med glömt att det skulle släppas nu i slutet av februari. Vart uppdaterad om det i Steam, gick därefter för att lösa in koden, men nepp! Det vart inget av den saken.

Verkar ha hoppat igång nu. Om du redan aktiverat din kod på AMD så kan du gå in på SEGAS länk och aktivera nu. https://community.companyofheroes.com/profile/me/rewards/code...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Verkar ha hoppat igång nu. Om du redan aktiverat din kod på AMD så kan du gå in på SEGAS länk och aktivera nu. https://community.companyofheroes.com/profile/me/rewards/code...

Ja nu jäklar gick det!

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)

Permalänk
Medlem

Läser man reviews på Steam verkar det vara riktigt ofärdigt och oslippat.
Riktigt trist, för jag var sugen att äntligen testa på Company of Heroes, då jag älskar deras tidigare Warhammer spel.
Så denna åker in på wish list, och förhoppningsvis har spelet patchats vid det laget.

Permalänk
Medlem

Sjukt att COH släpptes 2006 och verkar ett bättre spel än det som släpps 2023.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Riktigt hypad. Målet är att vara top 100 i 1v1 med minst en faktion innan helgen är över.

Verkar bara gå att spela unranked än så länge.

Skrivet av Harddrive:

Sjukt att COH släpptes 2006 och verkar ett bättre spel än det som släpps 2023.

Jag älskar CoH 1 och väljer det framför 2:an. Men det var knappast fulländat vid release. Hittills har jag inte stött på några märkliga buggar och det här spelet kommer bara bli bättre med tiden. Men redan nu har jag haft en kväll utan problem. Bara kört 2vs2 med en kompis.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Jag hann testa lite skirmish och 3-4 uppdrag i den allierade kampanjen igår. Jag höll mig ifrån alphas/betas och andra previews, kollade knappt på gameplay på tuben, och gick alltså in helt utan att egentligen veta vad som väntade mig... och än så länge känner jag mig inte såld. 😕

Jag tycker spelet känns grötigt i fråga om hur enheter rör sig och att strider tenderar att bli för utdragna (rena bullet-spongandet ibland...). Det påminner väldigt mycket om hur jag minns att ettan var, rent mekaniskt, men det fick mig även att tänka "Hah... Company of Heroes 1.5". 🤔 Utöver det så upplever jag ljudbilden som tunn och blygsam.

Synd! Jag har säkert 1200h klockade i 1:an och 3000+ i 2:an (90% multiplayer). Hoppades på att trean skulle bli minst lika nötbar. Men visst, jag kommer fortsätta lira och känna efter mer än så! Det är åtminstone inte en katastrof som jag upplevde att Dawn of War 3 var... 😅

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)