Jag ÄLSKAR Boba Fett! (*SPOILERS*)

Permalänk
Avstängd

Jag ÄLSKAR Boba Fett! (*SPOILERS*)

Inte på det viset, men Star Wars-universumet har alltid varit mysigt och när vi nu få ta del av The Mandalorian och The Book of Boba Fett, och senare Kenobi-serien(? eller skulle det bli en film?), så blir det bara bättre!

I väntan på The Mandalorian så är jag helt begeistrad över The Book of Boba Fett som ger oss mer inblick i Tatooine-planeten samt få se Huttar och Rancors(!) igen. Sjukt ballt, häftigt och ren mysig nostalgi helt enkelt!

Det finns en liten lustig detalj i det hela vilket är att vår kära svenskinfödda Ludwig Göransson verkar ha vuxit upp med Astrid Lindgren precis som många andra av oss.

Lyssna först här en minut på Ronja Rövardotter - Mattis & Borka-sången (går ej inbädda): https://www.youtube.com/watch?v=JRUVMcPLazQ

Lyssna sedan på Outro-sången till The Book of Boba Fett:

Kan så klart vara rent sammanträffande, men jag misstänker undermedveten inspirationskälla!

Hursomhelst, hur mysig serie som helst och ser givetvis framemot The Mandalorian Säsong 3.

Jag älskar att dessa TV-serier inte är så himla hetsiga i handlingen trots att de är rätt avsnittsbaserade med en genomgående handling per säsong.

Vad tycker du?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Har sett 2 avsnitt av bobba-fett än så länge ingen bra serie tycker jag, händer knappt nånting och seg på nått vis. Mandalorian var rätt seg stundvis med men denna är segare, men kanske blir mer intressant senare.
Jag gillar StarWars i övrigt, men är i botten mer intresserad av StarTrek universumet

Permalänk
Medlem

Inte hunnit se serien än, men kan helt klart hålla med om att det finns likheter mellan Ronja och Outrot! Roligt att kunna se var kompositörer (medvetet eller omedvetet) antagligen tagit inspiration.

Tycker Mandalorian soundtracket har tydliga likheter med The Secret of Monkey Island-soundtracket, men det är inte alls lika tydligt som detta.

Permalänk

Jag har sett alla avsnitt säsong 1 Mandalorian och de nya som har kommit i 2an. Och det är helt klart en serie som jag gillar, den bygger på mer klassisk tänket att det händer något varje avsnitt. Sedan kunde det helt klart hända mer i varje avnitt..

Jag påstår dock inte att jag älskar serien främst för att jag förstår inte att Boba Fett karaktären har fått en sådan stor status. Men det är ändå lite roligt att se om denna.
Jag ser fram emot andra starwars karaktärer jag tänker framförallt på Jar Jar Binks.

Permalänk
Medlem

Mitt betyg hittills är

Episod 1 7/10, helt okej första avsnitt
Episod 2 9/10, riktigt bra avsnitt och jag hoppas vi får se fler avsnitt med den här längden
Episod 3 5/10, kändes som ett riktigt filleravsnitt

Bikergänget i avsnitt 3 kändes inte alls som star wars enligt mig, och jag ser inte hur de skulle haft en chans mot Black Krrsantan

Dold text

Men på det stora hela är jag nöjd.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har sett alla avsnitt säsong 1 och de som har kommit i 2an. Och det är helt klart en serie som jag gillar, den bygger på mer klassisk tänket att det händer något varje avsnitt. Sedan kunde det helt klart hända mer i varje avnitt..

Jag påstår dock inte att jag älskar ,erien främst för att jag förstår inte att Boba Fett karaktären har fått en sådan stor status. Men det är ändå lite roligt att se om denna.
Jag ser fram emot andra starwars karaktärer jag tänker framförallt på Jar Jar Binks.

Det här är säsong 1 och det har kommit 3 avsnitt.

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Mitt betyg hittills är

Episod 1 7/10, helt okej första avsnitt
Episod 2 9/10, riktigt bra avsnitt och jag hoppas vi får se fler avsnitt med den här längden
Episod 3 5/10, kändes som ett riktigt filleravsnitt

Bikergänget i avsnitt 3 kändes inte alls som star wars enligt mig, och jag ser inte hur de skulle haft en chans mot Black Krrsantan

Dold text

Men på det stora hela är jag nöjd.

Det här är säsong 1 och det har kommit 3 avsnitt.

Du har rätt. Mandalorian är inte Boba Fett.

Permalänk
Medlem

Det här med bristande logik, att folk gör skummaa saker o att manuset till o från är ganska billigt är lika tydligt i Book of Boba Fett som i Mandalorian. Men det är dock fortfarande tusen gånger bättre än senaste trilogin o i brist på annat så kommer jag fortsätta kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Inte på det viset, men Star Wars-universumet har alltid varit mysigt och när vi nu få ta del av The Mandalorian och The Book of Boba Fett, och senare Kenobi-serien(? eller skulle det bli en film?), så blir det bara bättre!

I väntan på The Mandalorian så är jag helt begeistrad över The Book of Boba Fett som ger oss mer inblick i Tatooine-planeten samt få se Huttar och Rancors(!) igen. Sjukt ballt, häftigt och ren mysig nostalgi helt enkelt!

Det finns en liten lustig detalj i det hela vilket är att vår kära svenskinfödda Ludwig Göransson verkar ha vuxit upp med Astrid Lindgren precis som många andra av oss.

Lyssna först här en minut på Ronja Rövardotter - Mattis & Borka-sången (går ej inbädda): https://www.youtube.com/watch?v=JRUVMcPLazQ

Lyssna sedan på Outro-sången till The Book of Boba Fett:
https://www.youtube.com/watch?v=3a0tH0fkvW8

Kan så klart vara rent sammanträffande, men jag misstänker undermedveten inspirationskälla!

Hursomhelst, hur mysig serie som helst och ser givetvis framemot The Mandalorian Säsong 3.

Jag älskar att dessa TV-serier inte är så himla hetsiga i handlingen trots att de är rätt avsnittsbaserade med en genomgående handling per säsong.

Vad tycker du?!

Coolt ju! hade jag helt missat

Permalänk
Medlem

Som serie funkar den väl... men det jag reagerade negativt på är "flashbacksen". Den storyn känns så extremt "lånad" och gjorts ett par hundra gånger... Cowboys & Indianer där man till och med lyckas klämma in ett tåg! Kändes lite som den kreativa delen tog semester där...

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Lego Master
Skrivet av AplAy:

Inte på det viset, men Star Wars-universumet har alltid varit mysigt och när vi nu få ta del av The Mandalorian och The Book of Boba Fett, och senare Kenobi-serien(? eller skulle det bli en film?), så blir det bara bättre!

I väntan på The Mandalorian så är jag helt begeistrad över The Book of Boba Fett som ger oss mer inblick i Tatooine-planeten samt få se Huttar och Rancors(!) igen. Sjukt ballt, häftigt och ren mysig nostalgi helt enkelt!

Det finns en liten lustig detalj i det hela vilket är att vår kära svenskinfödda Ludwig Göransson verkar ha vuxit upp med Astrid Lindgren precis som många andra av oss.

Lyssna först här en minut på Ronja Rövardotter - Mattis & Borka-sången (går ej inbädda): https://www.youtube.com/watch?v=JRUVMcPLazQ

Lyssna sedan på Outro-sången till The Book of Boba Fett:
https://www.youtube.com/watch?v=3a0tH0fkvW8

Kan så klart vara rent sammanträffande, men jag misstänker undermedveten inspirationskälla!

Hursomhelst, hur mysig serie som helst och ser givetvis framemot The Mandalorian Säsong 3.

Jag älskar att dessa TV-serier inte är så himla hetsiga i handlingen trots att de är rätt avsnittsbaserade med en genomgående handling per säsong.

Vad tycker du?!

Har han inte twitter så vi kan fråga?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det finns en liten lustig detalj i det hela vilket är att vår kära svenskinfödda Ludwig Göransson verkar ha vuxit upp med Astrid Lindgren precis som många andra av oss.

Lyssna först här en minut på Ronja Rövardotter - Mattis & Borka-sången (går ej inbädda): https://www.youtube.com/watch?v=JRUVMcPLazQ

Lyssna sedan på Outro-sången till The Book of Boba Fett:
https://www.youtube.com/watch?v=3a0tH0fkvW8

Kan så klart vara rent sammanträffande, men jag misstänker undermedveten inspirationskälla!

Noterade detta redan när jag hörde musiken första gången. Det är så oerhört likt att det kan inte vara en slump. Huruvida det är medvetet eller inte törs jag inte spekulera om dock.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Du har rätt. Mandalorian är inte Boba Fett.

Håller med.

Ettan är för kort för att få igång serien.
Tvåan är bra.
Trean för kort igen. 45min utan reklam kanske.
1 och 3 är ju strax över 30min med eftertext och de förklarar vad som hände avsnittet innan så kanske 20 min på 3an.
Jag väntar nog tills de andra kommer så jag kan se den i serien istället för att vänta. Bra men inte som Manda.

Edit:
@Alphahanne
Jo tror även en annan låt lät bekant men då jag spelade spelet Starwars Jedy Falen order innan så kan den andra komma därifrån, i mitt minne.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Tyckte serien kändes som en riktig B-serie under första avsnittet och slutade därmed kolla tyvärr, gillade mandalorian skarpt och såg fram emot Boba.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag ser Mandalorian och Boba Fett serierna som ett RPG spel där du får se på när storebrorsan spelar. Finns ingen direkt story i mitt tycke utan allting är side quests (fillers).

Men av någon märklig anledning så gillar jag de ändå.. 😅

Permalänk
Medlem

Tyckte inte om avsnitt 1, kändes som en b-variant av mandalorian,de två tidlinjerna inte riktigt klaffade. Avsnitt 2 gjorde det hela lite mer förståeligt men hade föredragit att skilja dem åt kronologiskt då "nutiden" i dagsläget är något ointressant. Har inte sett avsnitt 3 än. Rekommenderar i dagsläget att vänta tills alla avsnitt finns tillgängliga då de separata avsnitten inte bär sig själv (än i alla fall).

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som direkt kunde höra att det var en svensk som sjöng i outrot? Det är något med tonen i rösten som bara skriker "Svensk!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Är det bara jag som direkt kunde höra att det var en svensk som sjöng i outrot? Det är något med tonen i rösten som bara skriker "Svensk!"

Du läste inte första posten i tråden?

Permalänk
Medlem

Nu kollade jag senaste avsnittet o herrejisses vad B det är, förstår verkligen inte hur folk kan tycka både det här o Mandalorian är så fantastiskt bra när det är så uppenbart billigt manus o stundvis riktigt uselt regi, dåliga skådisar etc etc. Meen kan ju ändå inte sluta kolla, det är ju ändå Star Wars..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Du läste inte första posten i tråden?

Jo, det gjorde jag. Läste du inte vad jag skrev? Jag sa att jag kunde höra att sångaren är Svensk på tonen i rösten, och jag undrade om det är fler som kunde höra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

Jag ser Mandalorian och Boba Fett serierna som ett RPG spel där du får se på när storebrorsan spelar. Finns ingen direkt story i mitt tycke utan allting är side quests (fillers).

Men av någon märklig anledning så gillar jag de ändå.. 😅

Lite skön tillbakagång till 90-talets "monster of the week" stil.

Permalänk
Medlem

Tycker det mesta nytt som kommer från Disney nu för tiden är svinbra.
Pixar, Marvel och nu med Mandalorian och Boba Fett. Så sjukt bra med enormt produktionsvärde, där serierna funkar både för nya och gamla fans.
Och riktigt coolt med Danny Trejo nu sist 😁

Permalänk
Medlem

Gillade den skarpt, trodde inte den skulle bli lika bra som Mandalorian, men tycker den än så länge varit i samma klass som, om inte bättre...!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Kan tycka att storyn ännu så länge varit lite tunn. De går fram och tillbaka mellan två platser och inte så mycket mer, bortsett från tillbakablickarna då. Utan dem hade det varit alldeles för platt. Men, det blir förhoppningsvis bättre.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Jag följer den också och tycker att den är riktigt nostalgimysig. Det förvånar mig att de dragit ner tempot så mycket men det är å andra sidan rätt skönt på onsdagkvällarna.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Avstängd

Vad är det som känns B med serien? Är det att många samma miljöer används i flera avsnitt? Är det att det inte finns storslagna scener med många karaktärer i varierande miljöer, etc.?

Skrivet av Henrik-W:

Jag följer den också och tycker att den är riktigt nostalgimysig. Det förvånar mig att de dragit ner tempot så mycket men det är å andra sidan rätt skönt på onsdagkvällarna.

Skapa nostalgimysklubb? Jag tycker det är skönt att tempot är mer respektabelt än att det måste vara ADHD-tempo som får Fortnite-kidsen att ge tummen upp och dansa vid eftertexterna.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Avsnitt 1 och 2 godkända.
Avsnitt 3, fyfan vilken smörja med ett malplacerat tonårsgäng från disney channel med taskigt animerade glittriga mopeder. Det första jag tänkte på när jag såg dem:

passar inte alls in i Star Wars världen i mitt tycke, i alla fall inte på Tatooine.

och vi ska inte tala om "biljakten", kändes som den gick i ultrarapid, totalt kasst, helt utan känsla av hastighet och jakt.

Hoppas verkligen Rancorn äter upp dem eller att dom skickas iväg till någon planet lång långt bort så de slipper förstöra serien mer.

Enda positiva med avsnittet var att man fått med Trejo!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ttiinnoo:

Avsnitt 1 och 2 godkända.
Avsnitt 3, fyfan vilken smörja med ett malplacerat tonårsgäng från disney channel med taskigt animerade glittriga mopeder. Det första jag tänkte på när jag såg dem:
https://i.redd.it/08g23mestdb81.jpg
passar inte alls in i Star Wars världen i mitt tycke, i alla fall inte på Tatooine.

och vi ska inte tala om "biljakten", kändes som den gick i ultrarapid, totalt kasst, helt utan känsla av hastighet och jakt.

Hoppas verkligen Rancorn äter upp dem eller att dom skickas iväg till någon planet lång långt bort så de slipper förstöra serien mer.

Enda positiva med avsnittet var att man fått med Trejo!

Jag funderade över om det där gänget var nått slags folkslag eller rymdras som även fanns i exempelvis SWTOR-MMORPG:et? Men kunde inte tänka på någon.

Är det förresten så här du kände över avsnittet?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Jag håller med i kritiken. Men ändå Boba Fett är den enda serien som går nu som jag kan följa.
Den uppfyller några krav jag har.
1. Det händer något.
2: Man får hela tiden se något nytt. Mycket är sånt som man tidigare har sett och nu vidareutvecklar de det.

Jag försökte mig på Peacemaker serien. Det är en komediaction serier. Det finns mycket roligt i den, men så kommer dramabitarna och man kollar på annat. Och när man kollar tillbaka så vad har hänt?

Med Boba Fett så finns ej detta problem, jag kollar hela tiden på serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad är det som känns B med serien? Är det att många samma miljöer används i flera avsnitt? Är det att det inte finns storslagna scener med många karaktärer i varierande miljöer, etc.?

Vet inte om du sett senaste avsnittet? Framför allt jakten där i slutet var ruskigt B, men manuset o hur allt hänger upp rent allmänt både i det o i dom tidigare avsnitten känns också så billigt o enkelt. Dom har verkligen inte lagt mycket tid på manuset alls.

Permalänk
Avstängd

Haha, vad sjukt! Jag tittade på Easter Egg-video om senaste avsnittet och då nämndes just det jag själv noterat att låten påminner om Ronja Rövardotter (15:38):

Mysig video som visar att mycket av universumet hänvisas (annars hade det ju varit rätt illa). Och på tal om det ogillade 80-talsmotorcykelgänget så verkar det vara en nickning till 80-talet när en av Star Wars-filmerna släpptes. Notera exempelvis deras 80-talsfrillor precis som Luke har i de gamla Star Wars-filmerna.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |