Permalänk
Medlem

PICO 4 VR Headset

Såg denna på Inet precis.

Vad säger ni om denna?
konkurrent till Meta Questen tro?

https://www.inet.se/produkt/5413021/pico-4-256gb

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Såg samma och funderar på detsamma.
Har ett gammalt Vive från 2016-17 som jag aldrig tar fram p.g.a alla kablar som måste plockas fram, trasslas upp, kopplas in, ställa in rummets gränser, osv osv... Sedan är det ju rätt gammalt idag. Tänkte jag spontanköper ett trådlöst VR om något dyker upp under BF, för att prova strömmad PCVR. Köpte Quest 2 på Inets BF för 3999kr.

Har inte packat upp det ännu, och funderar på om det är värt att returnera och överväga Pico 4 i stället för några hundralappar mera.

Efter att ha läst lite diskussioner på nätet idag verkar omdömena blandade. Pico ska ha något litet bättre hårdvara, bättre linser och svärta. Men samtidgt dras den fortfarande med mjukvaruproblem. Den går dessutom inte heller att koppla till DP på datorn, utan du får alltid komprimerad bild när du kör PCVR (rätta mig gärna om jag har fel), oberoende om du använder wifi eller USB-C.

Kör man standalone låser man in sig i antingen ena eller andra systemet, så vill man ha kvar sina spel så blir uppgraderingen nästa version från samma tillverkare.

Och ägarna bakom headseten är ju Meta/Facebook för Quest, och ByteDance/Tiktok för Pico. Värdera det hur man vill, antar jag.

Hör gärna andras åsikter om Pico 4!

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mattedatten:

Den går dessutom inte heller att koppla till DP på datorn, utan du får alltid komprimerad bild när du kör PCVR (rätta mig gärna om jag har fel), oberoende om du använder wifi eller USB-C.

Har båda två för närvarande (snart ingen av dem ) och kan återkomma med lite tankar, men DP har ingen av dem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har båda två för närvarande (snart ingen av dem ) och kan återkomma med lite tankar, men DP har ingen av dem.

Ah, rörde ihop något jag läste vid lite snabbt Googlande. Men du får gärna dela med dig av lite åsikter, hade varit väldigt intressant.

Kommentarer online verkar vara att båda är bra instegs-VR. Jag räknar nog mig som insteg efter att bara ha haft Vive 1, och inte använt den på ett par år

Så frågan till slut är väl om den ena är märkbart bättre än den andra, mellan Pico 4 och Quest 2, dvs.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Avstängd

Går Pico 4 att köra med kabel i så att det inte körs trådlöst? Det brukar nämligen göra enheterna rätt varma och sluka batterier snabbare..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag har en Pico 4 som jag köpte på Elgiganten innan Inet plockade upp dem också.
Här är vad jag skrev till @daemon i PM

"Jodå, jag har haft min pico 4 nu ett tag. Jag kör mest Beatsaber men provat lite annat. Blir fortfarande lite smått åksjuk/motion sickness så blir kortare perioder. Ca 30-45 minuter.

Jag kör den trådlöst via wifi 5 5ghz med virtual desktop och streamar från PCn och får rätt bra kvalitet. Kör steam VR med ca 3300x3300 per öga istället för original upplösning (150%).
Jag är inte alls missnöjd med min pico 4 men den har lite småissues såklart och har mycket mindre community. Hade jag valt idag så hade det nog blivit en quest 2 för 4000kr men lätt att vara efterklok."

Skrivet av Kaleid:

Går Pico 4 att köra med kabel i så att det inte körs trådlöst? Det brukar nämligen göra enheterna rätt varma och sluka batterier snabbare..

Det går att köra med kabel. USB-C > USB 3 är det som gäller minimum.
Headsetet blir dock inte alls varmt trådlöst, sitter en liten fläkt som kör ut värmen i toppen.
Jag har dock INTE kört native utan enbart PCVR trådlöst.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av segafreaktwo:

Såg denna på Inet precis.

Vad säger ni om denna?
konkurrent till Meta Questen tro?

https://www.inet.se/produkt/5413021/pico-4-256gb

Pico 4 är Quest 2.5 om du nu söker ett trådlöst headset till datorn och inte standalone, standalone appar finns men FB/meta äger typ alla studios. Så ska du köra standalone invänta quest 3

Skrivet av Kaleid:

Går Pico 4 att köra med kabel i så att det inte körs trådlöst? Det brukar nämligen göra enheterna rätt varma och sluka batterier snabbare..

Ja men tyvärr får du samma kvalité och gällande värme/batteri så köp till extra batteri osv

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har en Pico 4 som jag köpte på Elgiganten innan Inet plockade upp dem också.
Här är vad jag skrev till @daemon i PM

"Jodå, jag har haft min pico 4 nu ett tag. Jag kör mest Beatsaber men provat lite annat. Blir fortfarande lite smått åksjuk/motion sickness så blir kortare perioder. Ca 30-45 minuter.

Jag kör den trådlöst via wifi 5 5ghz med virtual desktop och streamar från PCn och får rätt bra kvalitet. Kör steam VR med ca 3300x3300 per öga istället för original upplösning (150%).
Jag är inte alls missnöjd med min pico 4 men den har lite småissues såklart och har mycket mindre community. Hade jag valt idag så hade det nog blivit en quest 2 för 4000kr men lätt att vara efterklok."

Det går att köra med kabel. USB-C > USB 3 är det som gäller minimum.
Headsetet blir dock inte alls varmt trådlöst, sitter en liten fläkt som kör ut värmen i toppen.
Jag har dock INTE kört native utan enbart PCVR trådlöst.

Du gör ett grovt grovt misstag här Wifi5 inte 6 vilket gör att du får delay om du inte har en specifik router till ditt headset, ska du köra standalone = Quest2, PCVR = PICO

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Avstängd

OK, att kvalitén med kabel inte är bättre än trådlöst gör inget, bara fördel ifall systemet samtidigt laddas för brukar köra längre sessioner när jag har tid istället för många korta.

Märker man att bilden är bättre än Quest 2?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Du gör ett grovt grovt misstag här Wifi5 inte 6 vilket gör att du får delay om du inte har en specifik router till ditt headset, ska du köra standalone = Quest2, PCVR = PICO

Jag har bara en router med AC nät som många enheter delar på. Funkat bra för mig, inte märkt någon delay eller så alls. Bor även i lägenhet med flera wifi AC nät runt mig samt kör datorn med WIFI med betongvägg > router med AC > 1 rum bort utan vägg Pico VR.
Får ut maxhastighet på enheten. Tveksamt att Wifi 6 krävs även om det såklart är bättre.

Med det sagt så är det ju inte en optimal setup men funkat bra för mig. Vad jag syftade på är ju att det inte finns mycket tillbehör varken appar eller fysiska till en pico 4 på samma sätt som det finns tusentals till quest 2. Jag kommer inte byta nu utan är helnöjd ändå. tusen gånger bättre än mitt gamla valve index iaf. Slippa basstationer, slippa kablar. <3

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har bara en router med AC nät som många enheter delar på. Funkat bra för mig, inte märkt någon delay eller så alls. Bor även i lägenhet med flera wifi AC nät runt mig samt kör datorn med WIFI med betongvägg > router med AC > 1 rum bort utan vägg Pico VR.
Får ut maxhastighet på enheten. Tveksamt att Wifi 6 krävs även om det såklart är bättre.

Med det sagt så är det ju inte en optimal setup men funkat bra för mig. Vad jag syftade på är ju att det inte finns mycket tillbehör varken appar eller fysiska till en pico 4 på samma sätt som det finns tusentals till quest 2. Jag kommer inte byta nu utan är helnöjd ändå. tusen gånger bättre än mitt gamla valve index iaf. Slippa basstationer, slippa kablar. <3

Du är antagligen inte lika petig som mig med ett vive focus 3 och som kör wifi6e, wifi6 gör enorm skillnad för latenser och upplevelsen om man kör trådlöst, då routern kan kommunicera med flera enheter samtidigt. Allt är hur känslig man är för "delay" och ev hack som du själv kanske inte upplever. Tips köp virtual desktop och faktiskt kolla latenserna och FPS:en

PS: Wifi5 vs wifi6 har inget med avstånd osv osv osv utan det är att om du har flera enheter i ditt nät så kan routern kommunicera samtidigt istället för att ställa dom i kö

Och som alltid om du blir sjösjuk i VR köp ett sjösjukarmband

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Du är antagligen inte lika petig som mig med ett vive focus 3 och som kör wifi6e, wifi6 gör enorm skillnad för latenser och upplevelsen om man kör trådlöst, då routern kan kommunicera med flera enheter samtidigt. Allt är hur känslig man är för "delay" och ev hack som du själv kanske inte upplever. Tips köp virtual desktop och faktiskt kolla latenserna och FPS:en

PS: Wifi5 vs wifi6 har inget med avstånd osv osv osv utan det är att om du har flera enheter i ditt nät så kan routern kommunicera samtidigt istället för att ställa dom i kö

Jag har 7ms i delay för nätverket i snitt. ca 30-33ms totalt från PC > mig. Dvs precis samma som att sitta vid datorn och spela onlinespel. Då brukar jag ha ca 35-37ms. Vi är ju dock på samma sida med att wifi 6 är bättre. Pico 4 har inte Wifi 6e dock.

Edit: "Och som alltid om du blir sjösjuk i VR köp ett sjösjukarmband"
Det där ska jag kolla upp. Klarar mig bra utanför VR men i VR är det lite sådär.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har 7ms i delay för nätverket i snitt. ca 30-33ms totalt från PC > mig. Dvs precis samma som att sitta vid datorn och spela onlinespel. Då brukar jag ha ca 35-37ms. Vi är ju dock på samma sida med att wifi 6 är bättre. Pico 4 har inte Wifi 6e dock.

Edit: "Och som alltid om du blir sjösjuk i VR köp ett sjösjukarmband"
Det där ska jag kolla upp. Klarar mig bra utanför VR men i VR är det lite sådär.

Alltid kabel till din stationära om du ska köra trådlös PCVR det brukar ofta vara någon bug, jag snittar 2-3MS till mitt focus 3 dvs kabelhastighet

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Alltid kabel till din stationära om du ska köra trådlös PCVR det brukar ofta vara någon bug, jag snittar 2-3MS till mitt focus 3 dvs kabelhastighet

Japp, men jag har inga problem med 30 ms. Och det är nog många andra som inte heller har problem med det. Nu lämnar jag diskussionen då den inte leder så mycket längre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

...vive focus 3...

Jag är inte alls uppdaterad på VR-marknaden. Visste inte Vive hade ett trådlöst alternativ, ser riktigt fint ut. Hoppas du är nöjd med ditt!

Personligen är jag inte väldigt känslig för kvalite/lagg, min intro till VR var Vive 1 som drevs av ett GTX960, dvs under min-spec på Steam. Var kul ändå.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har en Pico 4 som jag köpte på Elgiganten innan Inet plockade upp dem också.
Här är vad jag skrev till @daemon i PM

"Jodå, jag har haft min pico 4 nu ett tag. Jag kör mest Beatsaber men provat lite annat. Blir fortfarande lite smått åksjuk/motion sickness så blir kortare perioder. Ca 30-45 minuter.

Jag kör den trådlöst via wifi 5 5ghz med virtual desktop och streamar från PCn och får rätt bra kvalitet. Kör steam VR med ca 3300x3300 per öga istället för original upplösning (150%).
Jag är inte alls missnöjd med min pico 4 men den har lite småissues såklart och har mycket mindre community. Hade jag valt idag så hade det nog blivit en quest 2 för 4000kr men lätt att vara efterklok."

Det går att köra med kabel. USB-C > USB 3 är det som gäller minimum.
Headsetet blir dock inte alls varmt trådlöst, sitter en liten fläkt som kör ut värmen i toppen.
Jag har dock INTE kört native utan enbart PCVR trådlöst.

Skaffade precis en router som påstår sig ha Wifi6, men sedan hur bra det fungerar i praktiken återstår att se.
Men det låter fint. Jag tänker mig PCVR som usecase #1, sedan standalone ifall man tar med headsetet till någon som vill testa VR någongång, alternativt PCVR drivet från en stackars laptop med GTX1660.

Och intressant, varför hade du valt Quest 2 om du i huvudsak kör PCVR, är inte Quest "på pappret" sämre till det?

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Och intressant, varför hade du valt Quest 2 om du i huvudsak kör PCVR, är inte Quest "på pappret" sämre till det?

Support på nätet, bättre system och tredjepartstillbehör.
Annars är Pico 4 bättre på nästan alla vis. Att köpa Virtual Desktop till Pico 4 gick knappt, fick kämpa hårt för att ens få betala för appen via deras shitty appstore.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mattedatten:

Jag är inte alls uppdaterad på VR-marknaden. Visste inte Vive hade ett trådlöst alternativ, ser riktigt fint ut. Hoppas du är nöjd med ditt!

Personligen är jag inte väldigt känslig för kvalite/lagg, min intro till VR var Vive 1 som drevs av ett GTX960, dvs under min-spec på Steam. Var kul ändå.

Skaffade precis en router som påstår sig ha Wifi6, men sedan hur bra det fungerar i praktiken återstår att se.
Men det låter fint. Jag tänker mig PCVR som usecase #1, sedan standalone ifall man tar med headsetet till någon som vill testa VR någongång, alternativt PCVR drivet från en stackars laptop med GTX1660.

Och intressant, varför hade du valt Quest 2 om du i huvudsak kör PCVR, är inte Quest "på pappret" sämre till det?

Har du tagit något beslut? Blev det PICO?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Har du tagit något beslut? Blev det PICO?

Hah, jag är tyvärr rätt dålig på att ta beslut

Nejmen, har kvar Quest 2, fortfarande inte uppackad. Lutar mot att jag behåller den dock, om jag inte hittar något eller någon som övertygar mig i sista minut. Inet har 30 dagars öppet köp, hm.

I huvudsak verkar många som använder Pico inte vara helt nöjda med mjukvaran, och jag tänker mig att om detta någongång i framtiden blir "ta med till folk för att testa VR" så vill man ha stabilaste möjliga mjukvaran för folk som testar första gången.
Dessutom större utbud av standalone-spel/appar.

Båda lär vara ett steg upp från min Vive 1, en trevlig intro till trådlöst VR och smidigt format.

Slutligen är jag lite kluven över företagen bakom, är väl inte det största fan'et av något av dem. Någon data går antagligen till Meta, men kanske föredrar det något över företaget bakom TikTok.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem

PICO 4 är mitt 3e VR headset. Vive original och Samsung odyssey med oled innan. PICO får de andra att kännas som stenålder. Allt är mycket bättre och dessutom trådlöst. Kör 99% pcvr. Till det här priset är det bara att köpa.

Permalänk

Har testat PICO 4 och Quest 2. Båda är bra och du kommer vara nöjd vilket fall som helst. Dock hade jag personligen valt Quest 2 om jag hade behövt köpa något idag, annars hade jag väntat till Quest 3 (antagligen) släpps nästa år.

Permalänk
Medlem

en fördel med pico 4 mot Quest 2 vid nyköp är att Pico 4 är lite billigare och du måste inte lägga på ytterligare för att få ett huvudrem som känns skönt att ha på sig.
Både Pico 4 och Quest 2 kräver dock extra powerbanks om man vill kunna köra trådlös längre tid. Tydligen så ska powerbanksen till Bobo VR huvudremarna passa till Pico 4. Bobos powerbanks är gjorda för hotswap

Det enda jag hört är obekvämt med Pico 4 är själva masken mot ansiktet. Men har hört att VR-cover ska göra en ny sk facial-interface i PU-Läder och jag har sett att det börjar komma sk silicon covers som man trär över original masken. Jag har så på Quest 2 och det fungerar bra.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur enkelt/dyrt det är att få linser med recept till respektive headset? Eller är de bekväma nog att använda med glasögon?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som vet hur enkelt/dyrt det är att få linser med recept till respektive headset? Eller är de bekväma nog att använda med glasögon?

Finns någr.
Här är 2 av dom populöraste
Vad jag hört ska man se till att välja linser med anti reflektion

https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/pico-4

https://www.vr-rock.com/products/for-pico-4-vr-magnetic-presc...

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Någon som vet hur enkelt/dyrt det är att få linser med recept till respektive headset? Eller är de bekväma nog att använda med glasögon?

Du får ett distansinlägg med PICO, lätt att sätta dit med magnetfäste. Upptäckte dock att man kan ha glasögon och ändå köra utan distansen. I mina tidigare VR låg glasögon emot och jag fick köra med linser, kanske var för det var fresnellinser i dem, oklart men det var inte smidigt med glasögon. I PICO går det utmärkt, inte testat quest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Du får ett distansinlägg med PICO, lätt att sätta dit med magnetfäste. Upptäckte dock att man kan ha glasögon och ändå köra utan distansen. I mina tidigare VR låg glasögon emot och jag fick köra med linser, kanske var för det var fresnellinser i dem, oklart men det var inte smidigt med glasögon. I PICO går det utmärkt, inte testat quest.

Låter helt klart lovande!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Hur bra dator bör man ha? Har fortfarande ett 1080ti, är det lönt att uppgradera från HTC vive 1.0 till PICO?

Har en Ubiquiti ap som är wifi 6, så borde kunna köra trådlöst? Slutande anvönda Vive då det var för meckigt med sladden och upplösning sög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Todilo:

Hur bra dator bör man ha? Har fortfarande ett 1080ti, är det lönt att uppgradera från HTC vive 1.0 till PICO?

Har en Ubiquiti ap som är wifi 6, så borde kunna köra trådlöst? Slutande anvönda Vive då det var för meckigt med sladden och upplösning sög.

Ja det borde funka på low medium med 1080Ti trådlöst med virtual desktop.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Helt ny på vr! En undran, får man ALLT man behöver till pico4? Testat vr en gång och då ett valve index, men där behövdes en massa "kameror" sättas upp? Är Pico 4 samma sak och ingår isf dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Helt ny på vr! En undran, får man ALLT man behöver till pico4? Testat vr en gång och då ett valve index, men där behövdes en massa "kameror" sättas upp? Är Pico 4 samma sak och ingår isf dessa?

Allt ingår som behövs när man köper Pico 4, förutom kabel om man vill köra trådad PCVR.
Det är inga externa sensorer osv som med Valve Index, allt sitter i headsetet.

Ska du köra PCVR trådlöst så rekommenderas det att man köper programmet virtual desktop. Det köper du inne i headsetets affär.
Det finns inbyggd trådlöst PCVR precis som trådad PCVR men Picos egna programvara är inte riktigt 100% ännu så Virtual Desktop rekommenderas.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Allt ingår som behövs när man köper Pico 4, förutom kabel om man vill köra trådad PCVR.
Det är inga externa sensorer osv som med Valve Index, allt sitter i headsetet.

Ska du köra PCVR trådlöst så rekommenderas det att man köper programmet virtual desktop. Det köper du inne i headsetets affär.
Det finns inbyggd trådlöst PCVR precis som trådad PCVR men Picos egna programvara är inte riktigt 100% ännu så Virtual Desktop rekommenderas.

Nu är jag så pass ny så jag inte ens vet vad pcvr är haha! Om det inte är så enkelt så att du menar om man ska spela pc spel? Låter dock väldigt bra att allt sitter i headsetet då jag vill ha det smidigt att bara starta utan att ha fram en massa kablar mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Nu är jag så pass ny så jag inte ens vet vad pcvr är haha! Om det inte är så enkelt så att du menar om man ska spela pc spel? Låter dock väldigt bra att allt sitter i headsetet då jag vill ha det smidigt att bara starta utan att ha fram en massa kablar mm

PCVR är exakt att rendera spelen på datorn, ja. Du får tillgång till bättre hårdvara och fortfarande lite bredare spelutbud.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB