Att lyssna till vid arbete

Permalänk
Inaktiv

Att lyssna till vid arbete

Jag sitter och håller på med ett 3D museum i Unity, del av en utbildning. Jag har sen många år sen jobbat
bättre med någon sorts bakgrundsmusik, hel musik-CD på repeat, film, sportsändning i radio eller TV etc.
Jag har nu kommit till det läget där jag ska göra en hel del repetitiva saker i skapandet av det lilla virtuella museet,
några tips på något att lyssna på? Jag kommer inte på något inspirerande just nu.
Vad lyssnar ni på för att arbetet ska "flyta på"?

Permalänk
Medlem

Något som får dig att bli klar snabbare kanske?
Du skall ta dig igenom detta så tex ingen podd som är intressant så du stannar upp för att lyssna. Något musik med tempo, tänk köra fort med bilen spellista eller träningsmusik. Lägg även in något regelbundet som påminner om paus så du kan sträcka lite på dig osv.

Permalänk
Medlem

Podcast eller ljudböcker fungerar bätttre för mig, om saker jag semi-bryr mig om, så man kan lyssna till 50%

Hardcore history kanske skulle vara bra inspiration till just detta projekt!

Permalänk
Medlem

Brukar slå på downtenpo eller "lounge" som det ibland kallas. Spelar bara på i bakgrunden typ.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X