Permalänk
Medlem

Behöver juridisk hjälp

Hej. Det här är en liten udda tråd. Men jag ligger i en jävligt äcklig tvist med mitt ex. Det började som en tvist kring bodelning. Men nu försöker hon sänka mig helt och har anmält mig för diverse lögner till polisen.

Jag har sedan tidigare en jurist kring bodelningen, men den räkningen är redan uppe på långt över 30,000kr och mina pengar är i princip slut..

Finns det någon utbildad jurist/advokat här som kan tänka sig svara på lite frågor och ge mig lite råd?

Jag är desperat i det här läget och vet inte vart jag ska ta vägen.

Mvh

Permalänk
Medlem

Vissa fack har jurist försäkring, har du kollat där?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Du har väl en gratis offentlig försvarare om du har något rättsligt mot dig? Om du går fri är det gratis, döms du får du betala (men inte sååååå dyrt).

Inte för att du behöver en jurist än om det endast är en anmälan till polis. Då är det snarare en motanmälan om förtal du bör göra och börja bokföra all konversation med ditt ex och spara alla email/sms.

Tråkig situation, hoppas det löser sig till slut

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3