Problem med handkontroll settings

Permalänk

Problem med handkontroll settings

Hej alla
Sonen spelar Fortnite och idag skulle han gå in och ställa in lite settings på hans dual shock handkontroll.
Allt gick väldigt snabbt och helt plötsligt hade vi ändrat spårk till något vi inte förstod. Fick rätt på detta till sist men sen när han börja spela igen så agera hans right stick väldigt konstigt.
När han tog den uppåt - titta hans avatar neråt och när han drog neråt tittade hans avatar uppåt.
Någon här som vet vilken settings vi råkat ställa in fel och kan hjälpa oss att få rätt på detta igen.
Tack på förhand / Pappa-MedNollKoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa-MedNollKoll:

Hej alla
Sonen spelar Fortnite och idag skulle han gå in och ställa in lite settings på hans dual shock handkontroll.
Allt gick väldigt snabbt och helt plötsligt hade vi ändrat spårk till något vi inte förstod. Fick rätt på detta till sist men sen när han börja spela igen så agera hans right stick väldigt konstigt.
När han tog den uppåt - titta hans avatar neråt och när han drog neråt tittade hans avatar uppåt.
Någon här som vet vilken settings vi råkat ställa in fel och kan hjälpa oss att få rätt på detta igen.
Tack på förhand / Pappa-MedNollKoll

Invert X/Y axis.

Jag spelar alltid med invert påslagen, känns naturligare för mig

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Som sagt jag fattar typ ingenting, men vi hittar inget på sonens PS4 där man slår av alt slår på invert X/Y axis. Kan någon förklara det lite bättre eller posta en bild som markerar vilken inställning vi måste ändra på.
Tack ännu en gång på förhand
Pappa-MedNollKoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa-MedNollKoll:

Som sagt jag fattar typ ingenting, men vi hittar inget på sonens PS4 där man slår av alt slår på invert X/Y axis. Kan någon förklara det lite bättre eller posta en bild som markerar vilken inställning vi måste ändra på.
Tack ännu en gång på förhand
Pappa-MedNollKoll

det är nog inne i spelet.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa-MedNollKoll:

Som sagt jag fattar typ ingenting, men vi hittar inget på sonens PS4 där man slår av alt slår på invert X/Y axis. Kan någon förklara det lite bättre eller posta en bild som markerar vilken inställning vi måste ändra på.
Tack ännu en gång på förhand
Pappa-MedNollKoll

https://youtu.be/RzL6GR7wW-E?si=wAWlEOc1eFrlubF8

Extra inställningar
Invert x/y

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Vi är inne på Fortnite och olika settings, med här inne hittar vi ingen option som heter Invert X/Y axis.
Någon som kan hjälpa oss?
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa-MedNollKoll:

Vi är inne på Fortnite och olika settings, med här inne hittar vi ingen option som heter Invert X/Y axis.
Någon som kan hjälpa oss?
Tack på förhand

Kolla på Youtube länken!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappa-MedNollKoll:

Vi är inne på Fortnite och olika settings, med här inne hittar vi ingen option som heter Invert X/Y axis.
Någon som kan hjälpa oss?
Tack på förhand

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Tusen tack!
Nu äntligen fixade vi det
Ha en underbar lördag alla!
Mvh