Valheim dedikerad, pre- Ashlands 2024.

Permalänk
Sötast

Valheim dedikerad, pre- Ashlands 2024.

Tjo,

Har blivit en del gamingservrar över åren och då Ashlands skall komma i 2024 så har mitt intresse spikat igen!

Har satt upp dedikerad server, den är för närvarande vanilla, dvs helt omoddad men är förberedd för att kunna enabla modding om det visar sig vara något som är starkt önskat av den eventuella spelarbasen.

Jag kommer själv stundvis lira Valheim i VR och det är såklart välkommet av andra också.

Lite basic stuff:
Servern stannar kvar sålänge intresse finns kvar och lite längre än så.
Ser helst att man kör en separat karaktär för denna server, alla börjar på noll.
Om inget annat är diskuterat så rör man inte andra personers ägodelar.
Bygg inte kloss intill någon annan utan tillstånd.
???

Hade gärna sett att man var ett par stycken som sambygger en större by eller något med ett torg å grejer men det är så klart inget krav!

Intresse på swec?
Skriv här samt skicka PM ^^

Permalänk
Medlem

Lycka till.

Kan gå i god att @Allexz är seriös när han hostar...han var bra att ha att göra med när han hostade lite factorio-servrar för ett tag sen.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Sötast
Skrivet av FX9:

Lycka till.

Kan gå i god att @Allexz är seriös när han hostar...han var bra att ha att göra med när han hostade lite factorio-servrar för ett tag sen.

Aw, tack! Fint av dig!

Permalänk

Har du plats för en gubbe, som är ny på spelet.

Permalänk
Sötast
Skrivet av swekirtap:

Har du plats för en gubbe, som är ny på spelet.

Absolut!
Nu är vi 3! Välkommen!

Har skickat dig ett PM

Permalänk
Sötast

@fx9: Hur går det? Vet att du har varit sugen varje kväll

Permalänk

Jag är lite intresserad 👍
Duharmail på Discord

Permalänk
Sötast
Skrivet av duharmail:

Jag är lite intresserad 👍
Duharmail på Discord

Nice!

Du är insläppt!

Permalänk
Inaktiv

Jag är intresserad! Har haft ett väldigt långt uppehåll men är sugen på att nöta Valheim igen! attek10 på discord!

Permalänk
Sötast
Skrivet av anon145934:

Jag är intresserad! Har haft ett väldigt långt uppehåll men är sugen på att nöta Valheim igen! attek10 på discord!

Tjo, klart du skall vara med!

Finns en liten by inringat i staket c:a 1minut southeast från spawn, bara bygga ut staketet lite å slå dig ner.... Alternativt kör solo var du vill

Permalänk
Medlem

Spännande, jag är på! Ses på servern

Permalänk
Medlem

Även jag vill vara med - som helt ny - hur gör jag?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Saltl:

Även jag vill vara med - som helt ny - hur gör jag?

Tjenare, såklart att du skall vara med!

Som det ser ut just nu så är vi 2 aktiva spelare, de andra har mest besökt och sedan försvunnit.

Du joinar servern antingen via direct connection på adressen "avlid.it" eller via ingame server browser under namnet rent-a-hoe
lösenordet är hittar du i PM.

Mitt förslag är att du joinar 'byn' eller bygger intill. Om du vill vara i byn så är det bara att förlänga ytterstaketet lite och sedan slå dig ner på valfri plats.

Du kan såklart bo någon annanstans, men kan vara värt att veta att random base raids är på ganska hög level och det kan göra ont och det kan vara skönt att ha lite skydd.

Varmt välkommen!

Permalänk
Medlem

Hej, jag och brorsan skulle också vilja hänga på.
Discord: Penarparen och Timius

Permalänk
Sötast
Skrivet av Timius:

Hej, jag och brorsan skulle också vilja hänga på.
Discord: Penarparen och Timius

Ni är såklart båda två välkomna!
Har skickat PM med invites