Reflekterar över vilka organisationer man ska stötta efter förmåga!

Permalänk
Medlem

Reflekterar över vilka organisationer man ska stötta efter förmåga!

Reflekterar över vilka organisationer man ska stötta efter förmåga!

Är det så att större organisationer har väldigt stora omkostnader och ger sina verkställande direktörer miljon belopp i löner?
Då vill jag inte vara med och stötta för hela upplägget är fel enligt mig.
Vidare tänker jag att man förväntar sig att minst 50% eller mer går direkt till dom behövande per hundralapp.
Men är helt övertygad om att så är inte fallet hos dom flesta stora organisationerna.

För att slippa luska reda på vilka som uppfyller kraven har jag valt en mindre organisation och skrivit till dom för att ta reda på fakta om verksamheten, innan jag valde att bli månads-givare.
Vet inte om jag får nämna namnet på organisationen men dom stöttar äldre hemlösa i samhället och den startades av en ordningsvakt med namnet Janette.
Utöver att vara månads-givare kan man på sidan köpa en matlåda som går direkt till den behövande, samt en natt med rum, vinterkläder, och lite annat, med betoningen att den direkta hjälpen går direkt till den behövande.
Ett alternativ utöver att vara månads-givare där man kan göra insatser efter förmåga, sådant gillar jag.

Om ni tror jag missförstått och fått det hela om bakfoten får ni gärna kommentera.

MVH

Permalänk
Medlem

Är förvånad och har haft fel, hitta en artikel gällande 90-konton.
Minst 75% måste gå till syftet eller behövande för vara godkänt.

UNHCR: 96 kr

Svenska Kyrkan: 95 kr

Cancerfonden: 90 kr

Räda Barnen: 89 kr

Röda Korset: 86 kr

UNICEF: 89 kr

Frälsningsarmén: 86 kr

Radiohjälpen: 80

Amnesty: 78 kr

EDIT Svenska kyrkan känns lite galet för vi betalar ju kyrkoskatt, men jag har valt att sluta med det.