Ladda iPad med Unifi POE adapter

Permalänk
Medlem

Ladda iPad med Unifi POE adapter

Känner att jag inte riktigt förstår.
Har en iPad 10th gen.
Köpte en sån här:
https://store.ui.com/us/en/collections/uisp-accessory-tech-po...

Körde sedan en USB C -> USB A adapter i porten på convertern.
Stoppar i sladden mellan ipad och adapter. iPaden säger att den laddar. Switchen pendlar mellan 1.2 och 1.8 W output.

Men iPaden laddar inte.

Även om det inte lär gå supersnabbt, så -borde- den väl ändå orka ladda batteriet på 5V 2A?
Och vad händer med mina 1.2-1.8W som dras från switchen om ipaden inte laddas öht? Går allt i förluster i konvertern?

Permalänk
Medlem

Har du stängt av ipad:en helt, d.v.s. shutdown? För problemet är att den där adaptern inte levererar särskilt mycket. Om du ser 1.2-1.8W dras från switch-porten så försvinner lite i poe-adapter, blir liksom inte särskilt mycket som kommer till iPad:en så även om den var helt avstängd så kommer det ta en halv evighet att ladda den, är ipad:en påslagen så lär den dra mer än poe-adaptern orkar leverera.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Har du stängt av ipad:en helt, d.v.s. shutdown? För problemet är att den där adaptern inte levererar särskilt mycket. Om du ser 1.2-1.8W dras från switch-porten så försvinner lite i poe-adapter, blir liksom inte särskilt mycket som kommer till iPad:en så även om den var helt avstängd så kommer det ta en halv evighet att ladda den, är ipad:en påslagen så lär den dra mer än poe-adaptern orkar leverera.

Jo, det är väl så det är. Får se vad jag får till. iPaden hänger i ett väggfäste för permanent installation. Såg att det finns lite kraftigare POE-adapters, men kanske lika bra att koppla in den vanliga laddaren istället för att slippa problem.

Hur är det numera? Är iPad / iOS tillräckligt smart för att kunna sitta i laddaren hela tiden, eller bör man stänga av den ibland?
Det som var tanken med POE, att toggla POE på porten så att laddningen bara går vissa delar av dygnet. Tänker på svällda batterier etc.

Permalänk
Medlem

Vet inte och jag har inte testat att ladda min nyare iPad med icke-PD ens. Däremot var det så att enbart vissa laddare fungerade med min gamla Mini 2 som ju var gjord för att ladda med 5V. Min Samsung 5V 2A gick inte t ex.