Permalänk
Medlem

Byta skärm iphone

Någon som har gjort detta själv ? Isåfall vart köpte ni era parts ?

Har en 12 PRO jag tänkte prova på så ungen kan ta den.

Permalänk
Medlem

Problemet numera är att det är väldigt bökigt och ganska dyrt:

https://eustore.ifixit.com/products/iphone-12-12-pro-screen?v...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

har köpte skärm på amazon, CDON eller andra liknande sidor tidigare. Har bytt själv och det har funkat. Kostar väl ca 500kr, har iofs inte provat på just 12an men samma princip som för övriga modeller. Är kanske inte orginalskärm heller men har funkat.

Permalänk
Skrivet av Bot - Medium:

har köpte skärm på amazon, CDON eller andra liknande sidor tidigare. Har bytt själv och det har funkat. Kostar väl ca 500kr, har iofs inte provat på just 12an men samma princip som för övriga modeller. Är kanske inte orginalskärm heller men har funkat.

har touchen fungerat på dem? vad jag hört måste touchsensorn paras med telefonen och monteras inte samma sensor som satt i den kommer den inte fungera?

kanske är gammal info vet inte och inte längre ett problem på 3e part skärmar eller om man kan montera orginalsensorn med den nya panelen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Glöm inte bort att du måste flytta över sensor och högtalare, annars kommer Face ID sluta fungera.

TrueTone slutar fungera oavsett, om du inte lämnar in den till auktoriserad verkstad.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

har touchen fungerat på dem? vad jag hört måste touchsensorn paras med telefonen och monteras inte samma sensor som satt i den kommer den inte fungera?

kanske är gammal info vet inte och inte längre ett problem på 3e part skärmar eller om man kan montera orginalsensorn med den nya panelen.

Ja, touchen har fungerat. Jag har bytt på iphone 11, iphone X och 7. Som ovan nämnde så kanske "TrueTone" inte fungerar eller färgåtergivningen kanske är sämre men inget jag eller de jag hjälpt har märkt. Man får väl se det som ett försök att få en relativt billig telefon. Jag har ej koll på hur det blir för skärmar med högre refreshrate heller.

Du köper bara en skärm och sedan flyttar kameror, och högtalare från "sensorhubben".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bot - Medium:

Ja, touchen har fungerat. Jag har bytt på iphone 11, iphone X och 7. Som ovan nämnde så kanske "TrueTone" inte fungerar eller färgåtergivningen kanske är sämre men inget jag eller de jag hjälpt har märkt. Man får väl se det som ett försök att få en relativt billig telefon. Jag har ej koll på hur det blir för skärmar med högre refreshrate heller.

Du köper bara en skärm och sedan flyttar kameror, och högtalare från "sensorhubben".

testat aliexpress etc? dom har ju OLEDs för 500kr.

Permalänk
Skrivet av thesutex:

testat aliexpress etc? dom har ju OLEDs för 500kr.

Jag har ej testat aliexpress men skulle chansa på att det är samma sorts skärm hos alla "budgetalternativ". Sålänge det inte är en total scam borde det funka tror jag.

Permalänk

Finns rätt bra hjälp på youtube, om jag minns rätt lärde jag mig från "JerryRigsEverything".