Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Nu får vi bara hoppas att det blir finland mot sverige i en final då, det finns ju inget mer spännande än finland mot sverige matcher

Hejja hejja

Och så får det bli en riktig rysare som det blev senast vi mötte Finland i final, hockey när den är som bäst

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det ser ju dock inte så bra ut. 2-0 till Kanada efter halva första perioden. Får hoppas Sverige skärper sig.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk

Vi kommer förlora. Sverige har inte en chans mot canada, speciellt inte nu när vi har en massa nybörjare i laget.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

vafan är matchen på nu??? måste kolla

Visa signatur

Ich Mag Zu Scheissen, Das Bist So Schön, Und Das Reichen Lecker

Permalänk
Medlem

3 - 0, ser inte alls bra ut

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Större saker har hänt, men ljust ser det inte ut ...

Permalänk
Medlem

Självklart är det sveriges strategi att hamna i underläge efter första perioden så vi kan vända matchen i andra och tredje.

EDIT: Vilket turmål

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
EDIT: Vilket turmål

Nej, vad säger du?

Det såg ju inte bra ut i första perioden, men jag tycker de ryckte upp sig nu i första halvan av andra. Men, eh, pucken är cylindrisk, allt kan hända. ^^

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Får hoppas Sverige klarar det så blir det gamla klassiska Finland vs Sverige igen.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Får hoppas Sverige klarar det så blir det gamla klassiska Finland vs Sverige igen.

1995 igen :).
Underbart att Finland vann mot kommunisterna :).
Hann inte skriva då jag stack till aik-matchen direkt efter (2-0 aik) :).
4-1, ser inte bra ut för Sveriges del, riktigt dåligt spel av dem än så länge.

Permalänk
Medlem

fan va sur jag är... ja menar, Kanada...... Sverige. Man hör ju till och med på namnet att Sverige är bäst. De borde vara så iaf.

Visa signatur

Ich Mag Zu Scheissen, Das Bist So Schön, Und Das Reichen Lecker

Permalänk
Medlem

Ush va deprimerande, dom får ta tag i det här nu

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
När VM var i Finland då? Var menat att jag skulle fara och se matchen, men såg på TV istället. Ingen trevlig syn när sverige bränner om i sista perioden. imo..

Japp, vintern 2003 i Elysee-Areena i Åbo. De visade Finland - Sverige på en av de stora skärmarna i hallen. Då var det tungt.

Som Kanada pressar på nu ser det ut att bli Finland - Kanada i final. Synd, inget skapar stämning som Finland - Sverige i VM-final!

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Man ska väl aldrig säga att det är över förrän det är över, men jag säger nog att det är över nu.

Nåja, då blir det väl att heja fram finland till guld och sverige till brons, iaf...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Det var en riktigt tråkig match att titta på tycker jag.

Permalänk
Medlem

Kändes som en match om 7e plats snarare än en semifinal.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Det var en riktigt tråkig match att titta på tycker jag.

Ja, det var då knappast turneringens bästa match hittills (den utnämningen får nog nästan den andra semin).

krossa kanadickerna imorrn, finland.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

hoppas nästan på att kanada tar hem det hela.

De känns som det starkaste laget.

Helst hade jag sett Sverige - Ryssland i final, där tyvärr Ryssarna hade tagit hem guldet

men nu blev det ju inte så , så jag för hoppas på att kanadickerna tar hem det i stället.

Visa signatur

en för alla, alla för ettan

Permalänk
Medlem

Citerar: "Detta VM är klart godkänt i och med att Sverige kommer att bli bland de fyra bästa i världen med ett så gott som helt inhemskt lag. Plus att Sverige har förutom sista matchen spelat ett sevärt och roligt spel."

Håller med, nu var kanadensarna klart bättre och förtjänade att vinna. Se framåt - brons imorrn.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Citerar: "Detta VM är klart godkänt i och med att Sverige kommer att bli bland de fyra bästa i världen med ett så gott som helt inhemskt lag. Plus att Sverige har förutom sista matchen spelat ett sevärt och roligt spel."

Håller med, nu var kanadensarna klart bättre och förtjänade att vinna. Se framåt - brons imorrn.

Haha, lycka till, tror att Ryssland kommer att köra över Sverige, 5-1 eller mer.
Sverige körde uselt, de har de gjort hela turneringen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Citerar: "Detta VM är klart godkänt i och med att Sverige kommer att bli bland de fyra bästa i världen med ett så gott som helt inhemskt lag. Plus att Sverige har förutom sista matchen spelat ett sevärt och roligt spel."

Håller med, nu var kanadensarna klart bättre och förtjänade att vinna. Se framåt - brons imorrn.

"sevärt och roligt spel"
Ja mot lingon-nationer som danmark och små forna sovjet-stater. Men när det nalkades match mot värdigt motstånd(läs ryssland och/eller kanada) så floppade dom. Undantaget är ju såklart Slovakien matchen som blir det här mästerskapets höjdpunkt för min del.

Tur att det går riktigt hockey på tv i dessa tider också. 02.00 Buffalo - Ottowa.
Vad sägs om 1-4 varav 2 baljor av Affe?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Haha, lycka till, tror att Ryssland kommer att köra över Sverige, 5-1 eller mer.
Sverige körde uselt, de har de gjort hela turneringen.

Najs sign!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum