Jag tror du har en poäng. När jag skrev texten var det svårt att i (läsbar) text få fram hur omöjlig balansen mellan konst, teknik och ekonomisk lönsamhet. Det är ofta en eller två aspekter som får ge vika för en annan. Spel är en konstform som verkligen kan ligga i framkant i alla tre aspekter.
Samtidigt är allas individuella förhållningssätt till spel lika varierade som mängden olika spel det finns. Tänker jag på samma sätt kring Alan Wake II som jag gör kring Vampire Survivors? Såklart inte men de är båda två spel som jag tycker om, men på olika sätt. Jag interagerar med dom på olika sätt, de stimulerar olika delar av min hjärna men jag gillar båda två.
Jag angriper generellt frågan från synpunkten att jag betraktar spel som en konstform där skaparens vision är det primära jag vill åt. Det är där jag ser chansen att det kan förstärka enskilda skapares vision. Samtidigt kan det som verktyg för att öka lönsamheten göra allt fler produkter mer likriktade och själlösa.
Som sagt svårt ämne att ta sig an men behövde försöka iaf.