Vilken Mac är bra nog för att jag ska börja kunna använda Logic Pro?
Tjenare allihop, är helt ny här.
Vill först och främst passa på att tacka i förväg ifall det är så att någon har något tips eller en kommentar!
Det är såhär va, jag är riktigt sugen på att köpa en Mac, främst för musikskapande i Logic.
Är riktigt osugen på att skaffa mig en bärbar dator igen, kan absolut vara skönt men har verkligen inget behov av att ha en dator som är lätt att ta med sig.
Har kollat runt på diverse forum men känns ändå allra bäst att fråga er som verkar riktigt duktiga inom ämnet!
Så det jag undrar nu är.. Vilken Mac är bra nog för just musikskapande i Logic Pro? Notera att jag sa bra nog, inte allra bäst, för det har jag definitivt inte råd med.
Har hittills spanat omkring på iMac's och Mac Mini, men det känns ändå som att iMac verkar vara det absolut bästa men det finns så mycket olika varianter så jag vet inte riktigt hur jag ska bestämma mig.
Till exempel - iMac 27" med 3.2 GHz i5 processor, 8gb ram, 1024mb nvidia geforce grafik & 1000gb hårddisk.. Men sen om man kollar så är det tydligen hundra gånger bättre med en 2.6 GHz i7 processor pga hyperthreading etc, snälla notera igen att jag kan verkligen noll om datorer (trodde jag kunde men sen gled jag in här och såg att de flesta utav er verkar vara riktiga hjältar inom teknikens värld).
Så vad tror ni? Vilken Mac skulle passa mig bäst och vara bra nog för att enbart fokusera på att producera egen musik på hemmaplan? Någon som klarar av trycket, jobbet liksom. Vill inte ha något skit men vill ha något som är bra nog!
* Duger en 3.2GHz / 3.5GHz Intel Core i5 processor?
* Måste man ha SSD eller Fusion Drive och i så fall varför?
* Är iMac en bra dator i sig eller är den bara poppis för att den är snygg och har sjukt bra skärm?
Vore hemskt tacksam för svar så fort som möjligt då jag vill börja snarast!
Tack ännu en gång!
Hälsningar,