Modern warfare 3 ska mjölka ännu mer pengar från spelarna

Permalänk
Medlem

Modern warfare 3 ska mjölka ännu mer pengar från spelarna

http://www.gamespot.com/pc/action/callofdutymodernwarfare3/ne...

http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304563104576355...

Vad tycker ni om att de ska använda månadsbetalning för extra saker? Har alltid tyckt att call of duty sakerna varit lite dyra. T.ex ska man handla black ops + DLC's på steam(vet att det finns lite billigare på andra ställen) Så kostar det 780kr...

Permalänk

Bryr mig inte, planerar ändå att bojkotta skiten så.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Bryr mig inte, planerar ändå att bojkotta skiten så.

Det är rätt!

Dags för oss att visa var skåpet ska stå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Bryr mig inte, planerar ändå att bojkotta skiten så.

Har inte köpt ett enda Call of Duty spel och jag kommer inte att köpa det här heller.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte om detta så mycket då jag slutade köpa COD sedan MW2 och black ops. Hoppas Dice inte följer samma spår bara...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

alltså med bf3 på horisonten bryr man sig inte om cod längre

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Folk verkar ju köpa vad som helst så länge "Call of Duty" ingår i namnet, så detta blir säkert en succé!

Permalänk
Medlem

Känns bra för min del. För nu får jag den där sista bra anledningen att sluta ge dom mina pengar.
För jag har känt mig dum att trots att jag anser med lurad och bedragen av MW2 så köpte jag BO och där dröjde det 4 månader innan spelet gick att spela pga att det släpptes i mer beta än färdigt.

Så dom skall behöva göra någonting fantastiskt för att få tillbaka mig som kund, och detta var inte i rätt riktning. Hur eller hur kommer jag under inga omständigheter förköpa MW3 utan vänta till jag sett massor av tester och läst på forum om alla PC problem som med 100% säkerhet kommer. Och när det blivit billigare så kan jag tänka mig att köpa det, om det är bra.

Permalänk
Medlem

Själv var MW2 mitt sista köp av COD, men detta är fan något man ska bojkotta, fortsätter man att stödja sådana subscribes så kommer alla jäkla FPS spel att göra det också vilket betyder att du måste betala 3 gånger så mycket varje månad ifall du äger 3 online spel.

Givetvis behöver man inte prenumerera men man vill ju fan ha allt det spelet erbjuder, oh herrergud jag hoppas bara inte att de andra stora spelen börjar ta emot inkomster per Månad.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

CoD MW2 och Black Ops och BFBC2 har alla i min mening varit bra spel men på olika meriter, men nu har CoD-teamet gått för långt, blir nog BF3 för mig.

Permalänk
Medlem

Ja där ser man det var väll bara en tidsfråga innan det där damp ner också med avgifter osv.
Blir ju BF3 för min del för då får man ju valuta för pengarna.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

MV2 var även mitt sista köp av cod serien, tycker battlefieldserien är hundra ggr bättre, bfbc2, bf2 m.m.
BF3 for life!!!!!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

skall vara extremt kul och bra spel för att ja skall betala månadsavg. för att få tillgång till dyngan... särskilt då spelen släpps som några jävla konsol portningar och har buggar från realese och 6ymånader framåt som det var med black ops..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Ni måste också förstå att Black Ops och World at War inte var gjorda av Infinity Ward som gjort CoD4, MW2 och nu MW3.

För min del HATAR jag fordonsstrid i FPS. Jag vill ha små, snabba banor med intensiva strider vilket gör CoD-serien hundra gånger bättre för mig. (Kan vara därför jag gillar Quake Live också.. )

Permalänk

Jag förstår inte hur så sjukt bra spel som cod 1, 2, och 4 kan förvandlas till något sånt här. Serien dog efter Cod 4.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Ni måste också förstå att Black Ops och World at War inte var gjorda av Infinity Ward som gjort CoD4, MW2 och nu MW3.

För min del HATAR jag fordonsstrid i FPS. Jag vill ha små, snabba banor med intensiva strider vilket gör CoD-serien hundra gånger bättre för mig. (Kan vara därför jag gillar Quake Live också.. )

Vem gjorde world at war?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vem gjorde world at war?

Treyarch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vem gjorde world at war?

Treyarch, de har gjort vartannat.

CoD, CoD 2, CoD 4, MW2 och MW3 är Infinity Ward (Fast typ 75% av deras anställda har lämnat företaget)
CoD:UO, CoD 3, World at War, Black Ops är Treyarch som imo gör mycket sämre spel än IW gjorde.

Permalänk
Medlem

haha om folk är så korkade så säger jag bara grattis till dem som får pengarna...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

COD 4 IW != MW3 IW

http://www.cynicalsmirk.com/who_remains_at_infinity_ward.html

Respawn Entertainment heter de nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

Ni måste också förstå att Black Ops och World at War inte var gjorda av Infinity Ward som gjort CoD4, MW2 och nu MW3.

För min del HATAR jag fordonsstrid i FPS. Jag vill ha små, snabba banor med intensiva strider vilket gör CoD-serien hundra gånger bättre för mig. (Kan vara därför jag gillar Quake Live också.. )

Developer(s):

Infinity Ward
Sledgehammer Games
Raven Software (multiplayer)

Verkar vara flera studios som ska arbeta på MW3

Permalänk
Medlem

Betala månads avgift för gammal grafikmotor och tråkig gameplay, nejtack..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

COD 4 IW != MW3 IW

http://www.cynicalsmirk.com/who_remains_at_infinity_ward.html

Respawn Entertainment heter de nu.

Skrivet av Muss3:

Developer(s):

Infinity Ward
Sledgehammer Games
Raven Software (multiplayer)

Verkar vara flera studios som ska arbeta på MW3

Precis, som sagt.. IW är inte ens nära deras forna jag.

Skrivet av Acetån:

Betala månads avgift för gammal grafikmotor och tråkig gameplay, nejtack..

Bespara oss kommentarer angående saker du inte har en aning om ännu, tack.

Permalänk
Skrivet av Rådström:

Bespara oss kommentarer angående saker du inte har en aning om ännu, tack.

Alltså, det är samma grafikmotor som användes i MW1, om än lite upphottad.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Vi/ni kan tycka vad vi/ni vill, det kommer att sälja som smör till tonåringar med krysslåda ändå. Men ja, för egen del blir det inga fler CoD-köp.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Bryr mig inte, planerar ändå att bojkotta skiten så.

helt rätt
har aldrig gillat mw serien
bf serien är mycket bättre

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Alla tycker olika, men majoriteten av spelvärlden verkar föredra Call of Duty iaf.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Mm, Call of duty spelas av det lite yngre spelarna medans Battlefield spelas av det lite äldre.

Självklart finns det undantag, men i det stora hela ser det ut så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsHöghet:

Jag förstår inte hur så sjukt bra spel som cod 1, 2, och 4 kan förvandlas till något sånt här. Serien dog efter Cod 4.

amen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rådström:

För min del HATAR jag fordonsstrid i FPS. Jag vill ha små, snabba banor med intensiva strider vilket gör CoD-serien hundra gånger bättre för mig. (Kan vara därför jag gillar Quake Live också.. )

Jag har ungefär samma smak som dig, men allt efter COD 4 var skräp till PC. Skulle aldrig i livet betala 600 kr för ett spel som använder P2P (ala IWnet) *rofl*. Problemet är att de VERKLIGEN har dissat PC'n. Jag förstår varför det satsas på konsol först och främst, men det finns gränser för hur slappa konverteringar jag går med på.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |