Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Datorn gör knastrade ljud genom hörlurarna

Permalänk
Medlem

Datorn gör knastrade ljud genom hörlurarna

Hej! Jag har nu googlat runt men har inte hittat nått som har fungerat så nu vänder jag mig till er för ett sista rop efter hjälp! Iallafall jag har nyss köpt ny dator och byggt ihop den själv, jag köpte nytt allt förutom en hdd. Till en början hade jag inga problem men efter ca. 3 dagars användning av datorn så började ljudet ''knastra'' eller göra ett brr/err ljud typ var femte sekund, muspekaren hackar också till för ca. en halvsekund. Hör bara knastret när jag har på musik eller nått annat ljud men muspekaren hackar till även om jag inte har på nått ljud. Problemet uppstår helt ''random'', jag kan t.ex lyssna på musik hur länge som helst utan problem men plötsligt så börjar det knastra och efter ca 30 min kan det sluta eller om jag startar om datorn.

Prövade att avinstallera realtek hd för att jag har hört att det inte är bra men det hjälpte inte.

Kan min gamla hdd ha nått att göra med detta eller ska jag köpa ett nytt ljudkort, eller vad tror ni grabbar?

Ps. Ber om ursäkt för min sverige, men är Finlandsvensk och skriver ytters sällan på rikssvenska
EDIT!!!
Har nu formaterat datorn, använt ett usb ljudkort (steelseries). Kört memtest, ändrat om med drivrutiner, kopplat ur min cd-rom som kom i ett senare skede av dator bygget och sitter nujust utan grafikkort i datorn och fortfarande samma problem... Ingen som har varit med om något liknande? som det ser ut nu är det moderkortet som är kaputt eller kanske nått med strömkällan? Nån som kan hjälp mig börjar vara utan idéer :S

Operativsystem: Microsoft Windows 7 professional 64 bit
Processor: Intel Core i7 4770k
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z87-G45 GAMING
Minne: Kingston HyperX 2x4GB, DDR3 1600MHz, CL9
Grafikkort: XFX Radeon r9 290
Hårddisk: Nån gammal 500 gb
Nätaggregat:Fractal Design Tesla R2 650W 80 plus gold
Temperaturer: Temps är bra kollat allt

Permalänk
Medlem

Ingen som vet något?? nu knastrar ljudet igen, har prövat med olika hörlurar nu också det hjälpte inte

Permalänk
Medlem

Har nu formaterat datorn, använt ett usb ljudkort (steelseries). Kört memtest, ändrat om med drivrutiner, kopplat ur min cd-rom som kom i ett senare skede av dator bygget och sitter nujust utan grafikkort i datorn och fortfarande samma problem... Ingen som har varit med om något liknande? som det ser ut nu är det moderkortet som är kaputt eller kanske nått med strömkällan? Nån som kan hjälp mig börjar vara utan idéer :S

Permalänk
Medlem

Har du löst det?
Har exakt samma problem, har samma prolle och graffe som du..