Evga GeForce GTX 480 SuperClocked Förväntat Leveransdatum april 23 På Komplett?

Permalänk
Avstängd

Evga GeForce GTX 480 SuperClocked Förväntat Leveransdatum april 23 På Komplett?

hej jag hade förbeställt ett gtx 480 stock från komplett runt 1 dag efter att det släpptes kommer inte riktigt ihåg när exakt

för några dagar sedan så såg jag att dem lagt in ett superclocked på sidan och bytt leverans datum från maj 1 till juni 1 på både superclocked och stock

så jag skickade ett mail till support att jag ville byta från stock till superclocked eftersom dem levereras samtidigt

nu idag så tittar jag i min order på mitt konto och ser detta

(tog bort artikel numret för säkerhets skull)

EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 725MHz

* 1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat leveransdatum 2010-04-23

om detta är sant så blir jag överlycklig har använt en pentium 4 dator sedan oktober och i så fall har runt 3 dagar kvar tills jag får kortet

så vad hände med juni?

Permalänk
Medlem

jag tror du får vänta minst 1 månad till samt att du är ruskigt sugen på ett nvidia kort.
köpt ett ati och få det inom 2 dagar...

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 20kr:

jag tror du får vänta minst 1 månad till samt att du är ruskigt sugen på ett nvidia kort.
köpt ett ati och få det inom 2 dagar...

vad betyder detta då?

* 1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat leveransdatum 2010-04-23

Permalänk
Avstängd

Att dom har bekräftat att dom får X antal kort och att en är reserverad för dig...duh

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

Att dom har bekräftat att dom får X antal kort och att en är reserverad för dig...duh

så det kan vara möjligt att jag får kortet innan maj?

Permalänk
Avstängd

Varför frågar du inte Komplett istället?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Hur kommer korten in i landet till komplett? Om det är med fly så kan ju vulkanutbrottet påverka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Hur kommer korten in i landet till komplett? Om det är med fly så kan ju vulkanutbrottet påverka.

Den fråga lämpar sig faktiskt bäst för kompletts anställda. Men jag tvivlar att dom flyger sina komponenter utan det ät nog båt som gäller om du vill att vi ska gissa vilt här.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Tror knappast man kör flyg, fylla en container/trailer är så mycket mer prisvärt.

Ser fram emot ett Fermi-galleri till helgen!

Permalänk
Medlem

Det ser ju faktiskt ut som att du kanske kommer få ditt kort rätt så snart. Men snälla, om du inte får kortet, börja inte hålla på som snubben i denna tråden gjorde...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ja, du får det nog tidigt, grattis!

Skrivet av zzcool500:

(tog bort artikel numret för säkerhets skull)

http://img138.imageshack.us/img138/5996/komplett.png

Varför dölja artikelnumret? Det kan vi ju själva hitta på komplett's hemsida om vi vill?

# Artikelnr: 595080

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=595080

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zzcool500:

hej jag hade förbeställt ett gtx 480 stock från komplett runt 1 dag efter att det släpptes kommer inte riktigt ihåg när exakt

för några dagar sedan så såg jag att dem lagt in ett superclocked på sidan och bytt leverans datum från maj 1 till juni 1 på både superclocked och stock

så jag skickade ett mail till support att jag ville byta från stock till superclocked eftersom dem levereras samtidigt

nu idag så tittar jag i min order på mitt konto och ser detta

(tog bort artikel numret för säkerhets skull)

http://img138.imageshack.us/img138/5996/komplett.png

EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 725MHz

* 1 Antal beställt till lager (bekräftat) - Förväntat leveransdatum 2010-04-23

om detta är sant så blir jag överlycklig har använt en pentium 4 dator sedan oktober och i så fall har runt 3 dagar kvar tills jag får kortet

så vad hände med juni?

Hej.

Det datum som står där är absolut felaktigt när det gäller artikel: 590843. Jag har tittat på din order och försökt att duplicera det datum du fick fram men utan framgång.

Hur som helst så är leveranstiderna för GTX 4XX-serien oklara då tillgången är starkt begränsad. Korten i fråga flygs in från Kina men för tillfället står flygfrakten stilla på grund av askan efter vulkanutbrottet. Vi försöker hålla vår webb uppdaterad med så precis information som möjligt men just för GTX 4XX-serien så är det problematiskt på grund av rådande omständigheter.

Vi tackar för Ert tålamod och hoppas att flygen snart kan gå som normalt och att korten kommer till oss inom kort.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Komplett:

Hej.

Det datum som står där är absolut felaktigt när det gäller artikel: 590843. Jag har tittat på din order och försökt att duplicera det datum du fick fram men utan framgång.

Hur som helst så är leveranstiderna för GTX 4XX-serien oklara då tillgången är starkt begränsad. Korten i fråga flygs in från Kina men för tillfället står flygfrakten stilla på grund av askan efter vulkanutbrottet. Vi försöker hålla vår webb uppdaterad med så precis information som möjligt men just för GTX 4XX-serien så är det problematiskt på grund av rådande omständigheter.

Vi tackar för Ert tålamod och hoppas att flygen snart kan gå som normalt och att korten kommer till oss inom kort.

mvh // Erik J

så det kanske blir tidigare än juni?

Permalänk
Medlem

Det kommer när det kommer. Komplett kan inte göra något som skulle kunna få nvidia att påskynda produktionen. Folk som vet vad de pratar om har sagt under en lång tid att Fermi inte kommer att finnas i särskilt stor utstreckning före sommaren. Vill du ha ett kort nu så köp AMD eller något annat kort från nvidia. Annars är det bara att vänta.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av zzcool500:

så det kanske blir tidigare än juni?

Det är oklart så vi kan inte ge några garantier för det.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram