Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
nu har jag gjort och lyckats med allt förutom det med flaggor det står bara att det inte finns kontrollera söknamn och filväg är korrekta.

måste jag ha dessa flaggor går det inte ändå?

ja, för att de ska funka måste du nog åtminstone ha -local flaggan

hm, ok.. prova att skapa en manuellt då:
1. högerklicka exempelvis på skrivbordet och välj Nytt->Genväg
2. bläddra till till mappen där du installerade klienten och välj fah.exe
3. välj "Nästa>"
4. ge den nått kul namn, kanske smp.exe eller så kör du med det förvalda, förmodligen fah.exe
5. välj slutför
6. högerklicka på den och välj egenskaper, gå till fliken Genväg och kolla om du kan ändra Mål:-texten nu

hoppas, hoppas..

Permalänk
Hedersmedlem

Tja alla! nu är jag på (24000/25000) på min första WU.
>WU-size=25K; Foldar 1% på 8min 25sec @ GPU=x1900xt 256mb (clock[MHz]=661/747).

Eftersom jag är lat så ställer jag denna fråga:
Vad för klient får jag bäst prestanda på?
Grafikkort med nämnd fildinghastighet ELLER consoll på CPU:n. c2d E6600.

EDIT: 330points för WU-nr=1.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
ja, för att de ska funka måste du nog åtminstone ha -local flaggan

hm, ok.. prova att skapa en manuellt då:
1. högerklicka exempelvis på skrivbordet och välj Nytt->Genväg
2. bläddra till till mappen där du installerade klienten och välj fah.exe
3. välj "Nästa>"
4. ge den nått kul namn, kanske smp.exe eller så kör du med det förvalda, förmodligen fah.exe
5. välj slutför
6. högerklicka på den och välj egenskaper, gå till fliken Genväg och kolla om du kan ändra Mål:-texten nu

hoppas, hoppas..

Ska testa det i kväll vid 22.30 eller något när jag är hemma
Sitter på jobbet nu. Men jag återkommer med resultat. hoppas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
På tal om SMP klienten så när jag vill ha upp consolen igen så blinkar den förbi nån sekund som hastigast på skärmen så jag kan ej ändra kommandon och sådant!
nån som kan hjälpa mig! det skiter sig hela tiden med smp klienten! har en gammal smp client liggandes i tjänster och vet itne hur jag får bort den! antar att den spökar nu när jag ska installera på nytt!

är klienten igång då? ser du exempelvis någon aktivitet i aktivitshanteraren? att den blinkar förbi kan ju ha att göra med att den är konfigurerad att köras som en service, alltså i bakgrunden
men kan du inte gå till kontrollpanelen och avinstallera den gamla då? å sen kanske starta om (eftersom det förmodligen är windows vi snackar om här) å sen försöka installera om på nytt (följ gärna direktiven jag gav till Insanewithmybody)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Tja alla! nu är jag på (24000/25000) på min första WU.
Eftersom jag är lat så ställer jag denna fråga: Vad för klient får jag bäst prestanda på?
Grafikkort med nämnd fildinghastighet ELLER consoll på CPU:n. c2d E6600.

välkommen till gänget! jag tror du kommer göra ca 500-700ppd med grafikkortet, med en smp-klient på din e6600 så gör du förmodligen 1800-1900ppd
men det bästa är ju givetvis att köra båda tror nämligen inte att cpu-klienten slöas ner något nämnvärt av gpu-klienten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
ja, för att de ska funka måste du nog åtminstone ha -local flaggan

hm, ok.. prova att skapa en manuellt då:
1. högerklicka exempelvis på skrivbordet och välj Nytt->Genväg
2. bläddra till till mappen där du installerade klienten och välj fah.exe
3. välj "Nästa>"
4. ge den nått kul namn, kanske smp.exe eller så kör du med det förvalda, förmodligen fah.exe
5. välj slutför
6. högerklicka på den och välj egenskaper, gå till fliken Genväg och kolla om du kan ändra Mål:-texten nu

hoppas, hoppas..

Fungerar fortfarande inte får samma felmeddelande. Och jag skriver det emellan "" och namnen men fungerar fan inte :/

Permalänk
Medlem

menar du att du skriver:
"C:\Program\F@H_SMP\fah.exe -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm" ?
prova i så fall:
"C:\Program\F@H_SMP\fah.exe" -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm
alltså flaggorna utanför genvägen "", eller bara:
C:\Program\F@H_SMP\fah.exe -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm
alltså utan "", funkar inte det får vi hitta på nåt annat

vad är det förresten som inte funkar, kommer ens kommandotolken upp? och vad står det isåfall i den? typ nåt felmeddelande kanske?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
menar du att du skriver:
"C:\Program\F@H_SMP\fah.exe -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm" ?
prova i så fall:
"C:\Program\F@H_SMP\fah.exe" -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm
alltså flaggorna utanför genvägen "", eller bara:
C:\Program\F@H_SMP\fah.exe -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm
alltså utan "", funkar inte det får vi hitta på nåt annat

vad är det förresten som inte funkar, kommer ens kommandotolken upp? och vad står det isåfall i den? typ nåt felmeddelande kanske?

Nu fick jag upp en .ink genväg :S
Jag skriver detta i mål:

C:\Program Files\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe -local -verbosity 9 -advmethods -forceasm

Permalänk
Medlem

Hej på er alla!

Nu är jag med också.
Jag började med den så kallade "grafiska klienten" och körde
en WU (CPU temp var då runt 43 grader). Nu har jag istället
installerat SMP-klienten och påbörjat min första WU med den.
Temperaturen på CPUn är nu närmare 51 grader, vilket jag tolkar
som att CPUn jobbar hårdare. Jag räknar med bättre resultat
men ligger nu bara på 2 procent av första WU med SMP.
Jag har haft lite stabilitetsproblem och kör nu på 3.2 GHz men
kommer att successivt öka frekvensen så länge tempen ligger under
55 grader.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Medlem

välkommen! trevligt med en till smp:are anledningen att cpu-tempen var lägre med den grafiska var för att den bara utnyttjade ena processor-kärnan, medan smp (symmetric multi processing) låter båda kärnorna jobba, därav temperaturökningen

du kan garanterat räkna med bättre resultat från smp-klienten!

Permalänk
Hedersmedlem

En till fråga bara.. ska det vara följande processer igång? har ju 2kärnig cpu.
FahCore_a1.exe ~28% CPU
FahCore_a1.exe ~28% CPU
FahCore_a1.exe ~21% CPU
FahCore_10.exe ~17% GPU
FahCore_a1.exe ~7% CPU
1% på en 50k stor WU på min e6600 tog ~17min.. låte det rimligt?
EDIT: här e min statistik. höhö..
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=C...

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

de WU som smp-klienten jobbar med f n (gromacs) måste ha ett fixerat antal smp processer (4), men jag tror de håller på att ta fram en ny kärna som kommer tillåta ett varierande antal processer, exempelvis två stycken för en två-kärnig core2duo

17 min låter rimligt med tanke på att cpu:n även måste ta hänsyn till gpu-klienten, så allt ser finemang ut!

Permalänk
Avstängd

Nån som vet ett program för kolla vilka portar ett program har? netlimiter funka inte i vista! för på ena burken kan den inte upploada färdiga Wu! på dena ena burken fick jag öppna port som folding använde! trodde det gick använda samma port till den andra datorn men icke!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Som ni ser i denna tråd har jag haft problem med att köra smp klienten i windows vista men efter lång och trevlig diskussion med él Mero så löste vi det på detta sätt.

- Se till att du är ställd som administratör på ditt konto (det räckte för mig)
- Skapa sen ett lösenord som du använder när du loggar in på ditt användarkonto utan detta så kommer det inte fungera.
- Logga nu in på det kontot som du vill installera FAH klienten på och gör följande: C:\användare\%username%\SMP-FAH (där %username% är ditt användarnamn på kontot som du ska använda FAH på)
- Ladda nu ner klienten från sidan och lägg den i mappen du nyss skapade
- Dubbelklicka på filen du nyss laddade ner och börja installera den.
- Där väljer du antingen att använda för alla användare eller bara på din
- Sen nu är det som är viktigt se till att programmet installeras i den mappen som ligger under C:\användare\%username%\SMP-FAH (där %username% är ditt användarnamn på kontot som du ska använda FAH på)
- Sen klickar du på nästa och slutför.

Nu är klienten installerad rätt:

- Nu ska du ställa in den på följande sätt gå in på mappen du skapade installationen och dubbelklicka på install.bat som finns där.
- Nu när du öppnar den så ska du skriva in ditt användarnamn sen enter
- Skriv nu in ditt lösenord en gång och klicka på enter
- Acceptera ditt lösenord genom att en gång till skriva det och klicka enter
Du ser när du skriver ditt användarnamn men du ska inte se ditt lösenord.

Nu ska det synas i programmet denna text:
If you see this twice, MPI is working
If you see this twice, MPI is working

Ser du den två gånger så ska den fungera riktigt. Nu ska det bara vara att stänga fönstret och dubbelklicka på fah.exe och nu får du ställa in med ditt användarnamn och inställningar.
För att vara säker på att du ställer in rätt bläddra då tillbaka till förra sidan i denna tråd och läsa vad él Mero skrev till mig så kommer detta fungera perfekt. Om inte skriv vad ni stöter på för problem

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Som ni ser i denna tråd har jag haft problem med att köra smp klienten i windows vista men efter lång och trevlig diskussion med él Mero så löste vi det på detta sätt.

- Se till att du är ställd som administratör på ditt konto (det räckte för mig)
- Skapa sen ett lösenord som du använder när du loggar in på ditt användarkonto utan detta så kommer det inte fungera.
- Logga nu in på det kontot som du vill installera FAH klienten på och gör följande: C:\användare\%username%\SMP-FAH (där %username% är ditt användarnamn på kontot som du ska använda FAH på)
- Ladda nu ner klienten från sidan och lägg den i mappen du nyss skapade
- Dubbelklicka på filen du nyss laddade ner och börja installera den.
- Där väljer du antingen att använda för alla användare eller bara på din
- Sen nu är det som är viktigt se till att programmet installeras i den mappen som ligger under C:\användare\%username%\SMP-FAH (där %username% är ditt användarnamn på kontot som du ska använda FAH på)
- Sen klickar du på nästa och slutför.

Nu är klienten installerad rätt:

- Nu ska du ställa in den på följande sätt gå in på mappen du skapade installationen och dubbelklicka på install.bat som finns där.
- Nu när du öppnar den så ska du skriva in ditt användarnamn sen enter
- Skriv nu in ditt lösenord en gång och klicka på enter
- Acceptera ditt lösenord genom att en gång till skriva det och klicka enter
Du ser när du skriver ditt användarnamn men du ska inte se ditt lösenord.

Nu ska det synas i programmet denna text:
If you see this twice, MPI is working
If you see this twice, MPI is working

Ser du den två gånger så ska den fungera riktigt. Nu ska det bara vara att stänga fönstret och dubbelklicka på fah.exe och nu får du ställa in med ditt användarnamn och inställningar.
För att vara säker på att du ställer in rätt bläddra då tillbaka till förra sidan i denna tråd och läsa vad él Mero skrev till mig så kommer detta fungera perfekt. Om inte skriv vad ni stöter på för problem

då vet jag till nästa gång jag ska formatera! har krånglat så mycket så jag inte får bort den som tjänst i aktivitetshanteraren! när jag ska avinstallera så står det "unable to load language file"!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
då vet jag till nästa gång jag ska formatera! har krånglat så mycket så jag inte får bort den som tjänst i aktivitetshanteraren! när jag ska avinstallera så står det "unable to load language file"!

Om du går in i services.msc kan du då inaktivera tjänsten för just folding?
Då ska den inte ligga kvar och störa något annat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Om du går in i services.msc kan du då inaktivera tjänsten för just folding?
Då ska den inte ligga kvar och störa något annat

har redan gjort det! har nu rensat allt som har med folding o göra på datorn ska nu gå grundligt till väga med installationen av smp!

har nu som du skrev insane...

men när jag lagt genvägen på skrivbordet och ska klicka så kommer consolen upp en sec sen försvinner den och inget mer händer! går det gå in i consolen på nåt sätt så den stannar uppe?

At the end of the install process, you should see two lines of output:
If you see this twice, MPI is working
If you see this twice, MPI is working

sen när jag klickar på fah.exe så blinkar consolen förbi! vad har jag gjort för fel?

Edit. Nu drar jag o spelar en stund!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
har redan gjort det! har nu rensat allt som har med folding o göra på datorn ska nu gå grundligt till väga med installationen av smp!

har nu som du skrev insane...

men när jag lagt genvägen på skrivbordet och ska klicka så kommer consolen upp en sec sen försvinner den och inget mer händer! går det gå in i consolen på nåt sätt så den stannar uppe?

At the end of the install process, you should see two lines of output:
If you see this twice, MPI is working
If you see this twice, MPI is working

sen när jag klickar på fah.exe så blinkar consolen förbi! vad har jag gjort för fel?

Edit. Nu drar jag o spelar en stund!

har du följt stegen som jag skrev att öppna install.bat först innan du börjar skapa genvägar och all that av fah?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
har du följt stegen som jag skrev att öppna install.bat först innan du börjar skapa genvägar och all that av fah?

japp!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

En fråga, kan man köra två stycken SMP samtidigt i windows (utan vmware allså) ? Läste om affinity changer etc, men fattade inte riktigt ändå.

kör vmware nu istället för pluppen ett tag för att testa lite.
2x "p2605" 11min35sec i snitt / frame. Det verkar rätt för min prolle va ?

Lyckades bara allokera 512MB minne / server av nån anledning annars tjöta den om att det inte fanns tillräckligt. Har jue 2GB, borde räcka till 768 iaf. Något jag förbisett ?

Använder notfreds CD-folder iso som vm operativ. Slipper man göra några inställningar alls i vare sig linux eller fah.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
En fråga, kan man köra två stycken SMP samtidigt i windows (utan vmware allså) ? Läste om affinity changer etc, men fattade inte riktigt ändå.

kör vmware nu istället för pluppen ett tag för att testa lite.
2x "p2605" 11min35sec i snitt / frame. Det verkar rätt för min prolle va ?

Lyckades bara allokera 512MB minne / server av nån anledning annars tjöta den om att det inte fanns tillräckligt. Har jue 2GB, borde räcka till 768 iaf. Något jag förbisett ?

Använder notfreds CD-folder iso som vm operativ. Slipper man göra några inställningar alls i vare sig linux eller fah.

Det låter vettigt. Jag tror inte att man kan köra 2 separate SMP direkt i windowsmiljö.
Du borde kolla din CPU-användning. Jag läste för några månader sedan att vm-ware inte får 100% av CPU:n så man behöver köra en vanlig console i windows för att vara säker på att få så mycket poäng som möjligt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det låter vettigt. Jag tror inte att man kan köra 2 separate SMP direkt i windowsmiljö.
Du borde kolla din CPU-användning. Jag läste för några månader sedan att vm-ware inte får 100% av CPU:n så man behöver köra en vanlig console i windows för att vara säker på att få så mycket poäng som möjligt

Märkte en grej nyss som inte var bra.. Backupen funkar inte..
Den ska ta backup var 15min, jag stängde ner och ändra en sak sen starta upp igen.. 0%...

Alltid ska det jeklas
Får se hur det blir, om jag orkar mecka eller om det blir USB igen.

-edit-

Kom nog på vad som var fel, den där linuxen imagen tar backup på USB som standard och inte hårdisken. Hade ingen USB i..
Får väl göra ett nytt försök sen kanske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrAcKman
Tja alla! nu är jag på (24000/25000) på min första WU.
>WU-size=25K; Foldar 1% på 8min 25sec @ GPU=x1900xt 256mb (clock[MHz]=661/747).

Eftersom jag är lat så ställer jag denna fråga:
Vad för klient får jag bäst prestanda på?
Grafikkort med nämnd fildinghastighet ELLER consoll på CPU:n. c2d E6600.

EDIT: 330points för WU-nr=1.

Jag vill uppmärksamma dig på föjande som står i Folding@Home FAQ:

"...Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well)."

Med SMP klienten på min c2d e6420@3.2 GHz fick jag 1976 points på
den första WU'n. Du borde alltså kunna förbättra resultatet avsevärt.

Visa signatur

Foldingstatistik foldingfarm[4pES6276@3.2GHz/4p6176SE@2.7GHz/4pES6282@3.0/4pES6276@3.0]

Permalänk
Geeks
SweClockers

4 veckor till topp-100.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
4 veckor till topp-100.

Jag antar att du har en liten krönika på gång tills dess

Permalänk
Medlem

Keep on fajting

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
4 veckor till topp-100.

tack för hjälpen! nu är vi 240 pers som foldar!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Kul att vi ökar!

Jag har börjat folda lite mer igen också..

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

gött Andy!!

Visa signatur

weeeee

Permalänk

1760 poäng på SMP klienten på en WU
Gött att man börjat med den klienten

Bra att fler personer foldar

Permalänk

Min första WU är nu uppladdad efter många timmars slit med att lyckas ladda upp WU'n som varit nerladdad länge.

Välkomnar mig själv in i "gänget" genom den här posten.

Visa signatur

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Intel konkurrerar inte längre, de dödar...