Permalänk

Lösning på NOD32-problemet?

Hej!

Jag tror att jag kommit på lösningen till FILE_IO_ERROR-problemet när man kör SMP-klienten och har NOD32 som antivirusprogram. För mig har det iaf inte räckt att exkludera själva SMP-mappen utan jag har behövt stänga av realtime protection vid varje start och stopp av WU - jobbigt.

Min förra idé visade sig fungera mindre bra, men nu har jag en ny!

(WinXP & Deino-klienten)

I NOD32 Exclutions:
Lägg till mappen:

1. Mappen med själva SMP-klienten
2. C:\windows\system32\denio*.*
3. C:\windows\system32\foo.exe
4. C:\windows\system32\mpiexec.exe

Detta har nu funkat i två dagar och jag kan skicka och ta emot WU's utan felmeddelanden.

Tillägg 2008-09-22
Ovanstående har fungerat fint i två veckor nu!

Tack för mig!
Markus

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Re: Lösning på NOD32-problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
Jag tror att jag kommit på lösningen till FILE_IO_ERROR-problemet

Trevligt

Jag länkar till din lösning i SMP-guiden så länge. Men rapportera gärna tillbaka om det skulle börja krångla igen, även ni andra som testar denna lösning. Tack ^^

Permalänk
Medlem

Hej, jag provade denna lösning, fast med andra klienten, och det fungerar icke för mig. Blir FILE_IO_ERROR direkt den ska börja folda. jobbigt =(.

Ska försöka leta på flera lösningar...

Visa signatur

Sup?

Permalänk

Efter omstart av datorn så får jag nu fortfarande FILE_IO_ERROR, men om jag sedan startar om klienten igen så funkar det... Ska kika på detta lite mera.

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt så att detta problem dyker upp titt som tatt.. Jag har själv gjort som dig, visst det fungerar ibland men sen dyker skiten upp igen..

Det ända är att byta AV-program=)

/Marcus

Visa signatur

Folding@Home: 1x8800GTS | 1xQ6600 | 10xE2210 | 1xXeon E5120 |
SweClockers hjälper Stanford University att finna lösningen till svåra sjukdomar. Häng med oss nu!
#foldingatsweclockers

Permalänk

Jag har stängt av brandvägg och antivirusprogram helt och jag får fel ändå.
[16:41:34] - Working with standard loops on this execution.
[16:41:34] Examination of work files indicates 8 consecutive improper terminations of core.
[16:41:41] Couldn't v3Decompress
[16:41:41] - Fatal: Could not decompress work unit data.
[16:41:41] Error: Could not open work file
[16:41:41]
[16:41:41] Folding@home Core Shutdown: FILE_IO_ERROR

så står det.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Jag minns inte om jag frågat förut, Ralleballe, men:

1) Kör du Vista? I så fall, har du stängt av User Access Control? Det är ett måste.
2) Var har du installerat din klient? Det kan bli problem om den ligger i c:\Program Files\.. - lägg den någon annanstans utanför den mappen i så fall.
3) Laddat ner 6.23-klienten?
4) Provat att radera arbetsfilerna och startat om klienten? Alltså ta bort "queue.dat", "unitinfo.txt" och hela "work"-katalogen?
5) If all else fails.. Gör om konfigurationen med klienten (kör den med "-configonly") och ge klienten ett nytt "machine id". På så sätt lurar du servern att tro att du har installerat en ny klient, och då skall du få en ny WU oavsett vad.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk

1) jag har stängt av UAC (det är ju fruktansvärt irrirterande vid darorarbete).
2) C:\Users\Rasmus\SMP-FAH
3) Jag tog smp-klienten på folding@home's hemsida. Tydligen är det 6.22.
4) Jag har provat att ta bort allt och göra om det från början 3 gånger men det funkar inte ändå. Jag provade med avstängd brandvägg och antivirus också men det hjälpte inte.
5) Iom att jag gjort om det från början så har allt utom servicen i windows blivit uppdaterade.

Jag får väl prova med 6.23 då, inte för att jag har för stora förhoppningar om att det ska funka. Man kan inte använda fler kärnor med den grafika klienten då jag känner att jag ser vad som händer med den. Känns säkrare med den grafiska.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk

hmm, vet inte ifall detta är bara för vista då jag kör windows 7 och jag har inte ens

2. C:\windows\system32\denio*.*
3. C:\windows\system32\foo.exe
4. C:\windows\system32\mpiexec.exe

xD dock vet jag inte ifall man skulle installerat klienten på samma HDD som win7 låg på då jag kör SSD som OS disk och sen 1TB för lagring och la mina (3) klienter på den och har iaf inte fått upp dom 3 ovan nämnda mapparna iaf eller exe filer

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid avsinstallera det och lära dig hur man använder en dator utan att få en massa skit på den

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

du kan ju alltid avsinstallera det och lära dig hur man använder en dator utan att få en massa skit på den

ifall du syftade på mig så har jag nästan aldrig kört med antivirus förut och inte behövt heller, men nu sitter jag inte ensam på mitt nätverk då vi har fått in lite fler datorer i huset och vågar inte lita på syrran och farsan vad dom surfar runt på för konstig heter + lanar mycket och orkar inte komma på lan med en låda med virus osv men fattar inte varför nod32 ska ställa till med såna problem.

Dock märkt att låter man dom stå ett tag så startar ju dom tillslut men lite jobbit att det ska stå file_io_error varje gång man startar dom endå

Visa signatur

Project BlackOut

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D@ 5GHz][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming][GPU: RTX 3060 12GB]
[RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs][Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura Edition][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]