Permalänk
Medlem

Jag får inte upp nått i Fahmon.

HUR ska jag göra?

Jag har löst de nu.

Hittade en totalt AWSOME guide här på swec som löste de.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

mitt grafikkort ger 0.00* PPD men ser inga fel i konsolen och de verkar tugga eftersom gpu1 e varm som satan.

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znirreoc
mitt grafikkort ger 0.00* PPD men ser inga fel i konsolen och de verkar tugga eftersom gpu1 e varm som satan.

Den behöver oftast gå förbi 3% för att visa något. Bara att hålla till tåls

Permalänk
Medlem

jag har kört den hela natten och den har gått förbi 3 % ett par ggr :/

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av znirreoc
jag har kört den hela natten och den har gått förbi 3 % ett par ggr :/

Om du klickar F8 i FahMon för att få fram loggen ser det ut ungefär något sånt här:

[13:39:30] Completed 24% [13:41:48] Completed 25% [13:44:07] Completed 26% [13:46:30] Completed 27% [13:49:07] Completed 28%

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION BSOD jag fick.
Något samband med foldingen tro? Windows 7 X64 Professional.

Tja, varför inte

Foldingen pressar komponenterna ganska hårt och har du överklockat dem så blir det mycket mycket känsligare. Om man nu ska ha överklockat så är en bra överklock ett måste !

Permalänk
Inaktiv
Citat:

"mdrun_gpu returned
NANs detected on GPU
Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE"

"mdrun_gpu returned
Calculated & specified T inconsisitent
Folding@home Core Shutdown: UNSTABLE_MACHINE"

"Got kill signal -- issuing INTERRUPTED core shutdown
Folding@home Core Shutdown: INTERRUPTED"

alla helt random, endast på GPU2, inget klockat, inget ostabilt i tester etc. Bara i F@H och bara på GPU2

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=6691

Prova om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Citat:

5208 PPD med ett 4870X2 och folding på båda kärnorna enligt Fahmon, låter det bra?

Har nyss börjat folda
Tog ett bra tag att få igång, men tillslut kom jag över den bästa guiden om Multi-GPU-folding på:
http://www.hardforums.com/showthread.php?p=1034998914

Jag får 5600 PPD (beräknat over all frames efter 1h körning) med två stycken överklockade 4890 och E8600 @ 3,33Ghz.
Is that gooud or baEd? :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Har nyss börjat folda
Tog ett bra tag att få igång, men tillslut kom jag över den bästa guiden om Multi-GPU-folding på:
http://www.hardforums.com/showthread.php?p=1034998914

Jag får 5600 PPD (beräknat over all frames efter 1h körning) med två stycken överklockade 4890 och E8600 @ 3,33Ghz.
Is that gooud or baEd? :S

Verkar som de flesta får 3500 till 4000 PPD på deras 4890:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=10925

Kör du SMP på din E8600 så låter de resterande 1500 till 2000 PPD mycket rimliga.

Lägg gärna till din PPD-info här om du har tid:
Rapportera din PPD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Verkar som de flesta får 3500 till 4000 PPD på deras 4890:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=10925

Kör du SMP på din E8600 så låter de resterande 1500 till 2000 PPD mycket rimliga.

Lägg gärna till din PPD-info här om du har tid:
Rapportera din PPD

SMP? Klienten för cpu eller vad? Eller inställningen i BIOS?
Jag kör bara två GPU2-klienter
jag...är väldigt grön när det gäller folding, var god förklara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

SMP? Klienten för cpu eller vad? Eller inställningen i BIOS?
Jag kör bara två GPU2-klienter
jag...är väldigt grön när det gäller folding, var god förklara!

Jaså, hehe, jag förstod det som att du foldade på en 4890 och en E8600

5600ppd låter ändå ok, men tar GPU-klienterna in rätt projekt så skulle nog din ppd kunna höjas några snäpp. Samt att du sa att du beräknade över alla frames, tar du och beräknar över de 3 senaste framsen så kanske du har en mer korrekt PPD-siffra (och högre förhoppningsvis ).

SMP-klienten är till för processorfolding, 2 eller fler kärnor. Dock eftersom ATI-korten kräver ganska mycket CPU-kraft så kan SMP-klienten eventuellt slöa ner deras folding-kapacitet. Det är inte att föredra eftersom GPU är så pass mycket effektivare på att folda än CPU. Fast det kan gå att mixtra med prioriteter, etc om man har tid och lust.

Permalänk
Medlem
Citat:

SMP-klienten är till för processorfolding, 2 eller fler kärnor. Dock eftersom ATI-korten kräver ganska mycket CPU-kraft så kan SMP-klienten eventuellt slöa ner deras folding-kapacitet. Det är inte att föredra eftersom GPU är så pass mycket effektivare på att folda än CPU. Fast det kan gå att mixtra med prioriteter, etc om man har tid och lust.

Jag kör med nyaste catalyst drivrutinerna och är nere på 1% CPU-usage per GPU klient för ATI Radeon HD 4770. Kallar inte det direkt högt, men så är ju inte PPD heller så högt (ca 3200) för dessa kort. Tyst går de i varje fall och relativt strömsnåla är de tack vare 40nm tillverkningsprocess.

Permalänk
Inaktiv

Hur går HD5850 och HD5870? Hur mycket PPD ungefär?

Jag har länge sett fram emot en uppgradering till dessa kort men jag förmodar att även med dessa får jag lägre PPD än med mitt GTX 260 (8500PPD oklockad).
Fortfarande GPU3-klienten AMD-användarna väntar på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerd Moyen
Jag kör med nyaste catalyst drivrutinerna och är nere på 1% CPU-usage per GPU klient för ATI Radeon HD 4770. Kallar inte det direkt högt, men så är ju inte PPD heller så högt (ca 3200) för dessa kort. Tyst går de i varje fall och relativt strömsnåla är de tack vare 40nm tillverkningsprocess.

Ok. Jag har sett i så många poster att PPD:n sjunker för GPU-klienten med SMP-klienten igång för ATI. Dock har jag aldrig tänkt på att fråga eller rekommendera vilka drivrutiner som körs respektive bör köras. Kan ju vara en idé

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Hur går HD5850 och HD5870? Hur mycket PPD ungefär?

~3700 PPD för en 5850 och ~4600 PPD för en 5870:
http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=51&t=11680&start=30#p...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ok. Jag har sett i så många poster att PPD:n sjunker för GPU-klienten med SMP-klienten igång för ATI. Dock har jag aldrig tänkt på att fråga eller rekommendera vilka drivrutiner som körs respektive bör köras. Kan ju vara en idé

Bara att hoppas på GPU3-klienten då. =/

Nåja, jag får plåga mitt EVGA GTX 260 ett tag till samt min i7'a, får ut ca 13000 PPD just nu iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ny workunit nu, får ~6600PPD med överklockade 4890´s (2 gpu2-klienter) , (E8600 @ 4Ghz). Börjar nu inse att PPD är väldigt relativt.

Min CPU går på 100% hela tiden, utan SMP eller motsvarande. :/
Hur kan snubben få 1% cpu-användande med en ATI-GPU-klient?

Förresten, har installerat en effektmätare i vägguttaget: 485W vid full load Varmt å gött!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ny workunit nu, får ~6600PPD med överklockade 4890´s (2 gpu2-klienter) , (E8600 @ 4Ghz). Börjar nu inse att PPD är väldigt relativt.

Min CPU går på 100% hela tiden, utan SMP eller motsvarande. :/
Hur kan snubben få 1% cpu-användande med en ATI-GPU-klient?

Förresten, har installerat en effektmätare i vägguttaget: 485W vid full load Varmt å gött!

Lite ont om tid just nu, men jag har bl.a gjort följande:
- installerade Catalyst 9.12 (hotfix) Ladda ner
- letade reda på filerna "aticalc.dl_", "aticalrt.dl_", "aticalc64.dl_" och "aticalrt64.dl_"
- körde "expand" på samtliga ex. "expand aticalc.dl_ aticalc.dll"
- körde "ren" på samtliga ex. "ren aticalc.dll amdcalc.dll"
- kopiera/ersätt filerna i GPU-klientens mapp

Kör som bäst 2 klienter på HD 4770, ena 32-bit och den andra 64-bit.

Dessutom mixtrade jag lite med hur processorn hanterar processerna. Man kan tydligen komma ned till 0,1% användning utan att egentligen tappa PPD:n.
Edit: Kan vara själ att återkomma till detta.

Permalänk
Medlem

Hm, överklockade mitt 4870X2 från stockfrekvenserna 750/900 till 765/930. Och ökade prestandan i F@H med ca 500PPD per projekt. Att så lite ger så mycket. från 2500 till 3050 på dem mindre och 1950 till 2550 på dem större.

Men finns det någon som har lyckats folda med båda GPUerna i XP/server2003 med crossfire off på ett 4870X2? Satt timmar inatt och testade olika saker, inget fungerade, bara CoreStatus = FFFFFFF6 (-10) hela tiden, eller att den inte kunde initieras. Med allt runt forcegpu ati_r700, ati_r600, och gpu 1, riktiga monitorer ikopplade och extended desktop och allt. Irriterande att det faktiskt fungerade i Windows 7

Anledningen varför jag vill att crossfire är av är att när dem plockar olika projekt går ena i bara 60%. Vilket sker ofta. Båda klienterna drar ca 17% CPU bara.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Hm, överklockade mitt 4870X2 från stockfrekvenserna 750/900 till 765/930. Och ökade prestandan i F@H med ca 500PPD per projekt. Att så lite ger så mycket. från 2500 till 3050 på dem mindre och 1950 till 2550 på dem större.

Troligen fick du ingen ökning utan det är troligen bara något tillfälligt som gav högre poäng. För liten OC för att göra någon skillnad trots allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Troligen fick du ingen ökning utan det är troligen bara något tillfälligt som gav högre poäng. För liten OC för att göra någon skillnad trots allt.

Eller så var det något som låg och blockade, för det har rullat på så i någon dag nu. Vad mer gjorde jag. Hmm, expanderade dem där aticalcl.dl_ och aticalrt.dl_ från hotfixen och ersatte dem i F@H mapparna som Cerd Moyen berättade. Och en omstart. WMwaren med SMP'n som kör på två kärnor är fortfarande orörd och drar 50-55% CPU.

8 WUs nu i dem hastigheterna, fyra per GPU.

Ska se om jag hittar flaskhalsen då.

*edit, fortsatt hög hastighet. Ökade 10MHz till (till 775MHz) per GPU och 100PPD mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerd Moyen
Lite ont om tid just nu, men jag har bl.a gjort följande:
- installerade Catalyst 9.12 (hotfix)
- letade reda på filerna "aticalc.dl_", "aticalrt.dl_", "aticalc64.dl_" och "aticalrt64.dl_"
- körde "expand" på samtliga ex. "expand aticalc.dl_ aticalc.dll"
- körde "ren" på samtliga ex. "ren aticalc.dll amdcalc.dll"
- kopiera/ersätt filerna i GPU-klientens mapp

Kör som bäst 2 klienter på HD 4770, ena 32-bit och den andra 64-bit.

Dessutom mixtrade jag lite med hur processorn hanterar processerna. Man kan tydligen komma ned till 0,1% användning utan att egentligen tappa PPD:n.
Edit: Kan vara själ att återkomma till detta.

Skulle du kunna utveckla detta lite? Var skriver man dessa kommandon? Här har jag beskrivit mina problem: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=972...

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Hur ligger det till med folding på ett sekundärt grafikkort numera? Minns att det förut var ett jäkla rackel att få igång det på mitt sekundära 8600GT (primära är ett GTX280)

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Hur ligger det till med folding på ett sekundärt grafikkort numera? Minns att det förut var ett jäkla rackel att få igång det på mitt sekundära 8600GT (primära är ett GTX280)

Det ska tydligen gå att folda med GTX200 och G8X/G9X i samma system idag. Jag tyckte mig se ett inlägg om det i officiella forumet i helgen.

Permalänk
Avstängd

Vad är det för knas när jag ska folda på mina gpuer när Gpu 2 inte blir belastat? har inte crossfire aktiverat! har foldat på båda förut? kan det ha nåt att göra med atis nya drivrutin?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hej har nytt grafikkort ATI 5850 med vista vilket program ska jag använda? (funkar inte med samma som jag hadde till mitt 9800gx2)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Nån som vet om man kan GPU-folda på ION?

Ta en titt här: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=52&t=12948

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Nu foldar man äntligen med nvidia! dock ställer fjärranslutning till det när man ska starta folding programet! men har 2 ingångar på skärmen så det löser sig!

Problem redan första dagen med folda med nvidia! unstable machine! konstigt med helt nytt kort!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle börja folda med mitt 295 men kortet började tjuta som fan så det blir inget av det

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.