Mus & Tangentbord låser sig!

Permalänk
Inaktiv

Mus & Tangentbord låser sig!

Min mus samt tangentbord har sedan en tid tillbaks börjat låsa sig vid ett läge lite då och då. Har dock inte märkt av det annat än när jag spelar cs. Men det är så in åt h*vete frustrerande när tex musen låser sig och man sprayar iväg ett helt mag i marken, eller när man ska kika fram lite runt ett hörn, så låser sig D knappen så man kutar rätt ut nånstans...

Både mus och tangentbord är inkopplade i USB. Kan det ha något med USB portarna, eller är det någon program som ligger i bakgrunden och stör? Har oftast mirc igång (NNscript) samtidigt.

Är det någon som har haft samma problem, eller som har någon ide på hur jag kan lösa detta?

Permalänk
Medlem

Mm har hört nåt om det där tror jag... men kan itne sätta figret på det..
Min sopiga logitec ballade alltid ut i såna spel störade som satan.

Permalänk
Inaktiv

Har testat med nya drivare osv... Har testat köra adapter och bara köra tangentbord på usb:n... men problemet kvarstår. Orkar inte formatera pga allt pillepill med att "börja om" osv.

Skulle det kunna vara cs i sig som dampar sig då? Det är enbart där jag märker av det. Körde nyss med en "Roger wilco" server på i bakgrunden, och det blev ännu värre. Kan det vara att windows av någon anledning "prioriterar" något annat program högre?

Har ingen aning om vart den här tråden slutligen hamnar

Permalänk
Medlem

Stäng av alla tjänster som du inte behöver, och alla program, och se om det blir bättre. Vad gänder om du kör musen i en usb->ps/2 adapter samtidigt som du kör med ett annat tbord (också det i ps/2). Fungerar det då kan du ju anta att det är usb:n som spökar.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

du kan ju testa att gå in i Enhetshanteraren och kolla om du har förkryssat att den kan stänga av denna enhet (tgb o mus) för att spara ström....

Permalänk
Medlem

har samma problem.. händer jävligt ofta just nu :/