VAD I?? Ni kommer inte tro mig (högtalarproblem).

Permalänk

VAD I?? Ni kommer inte tro mig (högtalarproblem).

Tjena!

Allltså det här kommer bli svårt att tro, men mina högtalare har råkat ut för nått okänt syndrom. De spelar techno-musik när jag har högtalarna inställt på LÄGSTA volym + att jag inte ens spelar upp nått på datorn. Det spelas t o m när jag har datorn AVSTÄNGD!!!

Musiken går skitlågt men man hör att det är technomusik med nån tjej som säger nått. Svårt att höra vad hon säger men det är tydligt att det är techno-musik som spelas.

Först trodde jag det var nått surr, nått som pajat i högtalarna men nu blir jag rädd.

Vad kan det här vara?

Ps. Ja, jag är nykter. Ds.

Permalänk

radiovågor som fångas av din stärkare... förmodligen nrj skit du får ut genom högtalarna.. stackars dig dvs.

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk

Ja, det måste väl vara något sånt.
Snacka om bra pryl till att spionera med.

EDIT: Nu spelas Blue Hawaii av Elvis Presley

Permalänk
Medlem

Nu blir jag rädd.

Menar du att Elvis sadlade om och började göra techno i slutet av hans karriär?

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Nu blir jag rädd.

Menar du att Elvis sadlade om och började göra techno i slutet av hans karriär?

Näe, först spelades techno. Sen spelades elvis.
Snart hör jag väl grannarna antar jag.

Permalänk
Medlem

hade samma problem förrut med min fasta telefon , berodde på att den lokala radiostationen hade sin lokal i botten på huset jag bor i , försvann när dom flytta ; )

Visa signatur

Min: Ryzen 7 3700x, Asus prime B350 Plus, Gskill Ripjaws V 4x8 Gb 3200Mhz@cl14 , Samsung 960 EVO 500Gb + OCZ 512 Gb SSD , MSI Optix MAG27CQ + 24" Benq G2420HDBL , RX5700 8GB , FD R5

Permalänk
Medlem

En kompis creative subwoofer (den där vita plastburken) plockade in radio, så han fick en ny

Permalänk
Medlem

Första steget till tillfrisknande är att man erkänner för sig själv att rösterna och musiken bara finns inne i huvudet.

(OBS - skämt, om det var nån som inte fattade det)

Permalänk
Medlem

Du kanske kan synka dom med mottagaren i plomben i hörntanden, och på så sätt få surround?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag, eller rättare sagt en av mina kompisar har råkat ut för samma sak. Han lyckades få in radio match i sina högtalare modell ultrasunkdeluxe.

Jag vet inte om det löste sig, men jag har inte hört det nån mer gång...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

i mina gamla högtalare fick jag in radiosignaler från norska piloter som var ute och flög.

Visa signatur
Permalänk

Fan vad coolt.
Min anläggning funkar alltså lika bra som ett flygplans svarta låda,
ok, den spelar nog inte in nått men jag kan ju höra allt.

Man kanske skulle kunna ha den i skolväskan och samtidigt ha en kompis utanför klassrummet med radio, när man har prov då alltså. Sen kopplar man i några hörlurar och säger att det är musik man lyssnar på.

Permalänk
Medlem

jag hör nått tyskt skit ibland i mina högtalare. tur att jag använder hörlurar istället

Permalänk
Medlem

hehe...En kompis fick stå ut med nån arab musik i hans telefon
Fan va de var störigt

Permalänk
Medlem

Jag hade en gång en gitarrförstärkare som plockade in P4...

För det mesta är det nätsladden som plockar upp radiovågor. Ta elsladden (som går från nätadaptern till ena högtalaren) och linda den
ett par varv runt en ferritkärna (för att bygga en avstörningsdrossel) i änden närmast högtalaren. Ferritkärnor finns på ELFA och på allehanda gamla sladdar som ligger och skräpar (t.ex. på trasiga Playstation-handkontroller och bildskärmskablar).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

antagligen har den färstärkare en egenfrivens som ligger på samma som nån radiokanal..

Visa signatur

// SolomoN

Permalänk

**POLTERGEIST´S** ))

Visa signatur

En AMD 1700+ @ (1800mhz)Upplåst 12x150 | Mb : Asus A7N8X | Hd : Wd 7200rpm 8Mb cache 80gb | DDR 512mb 266mhz | Lite on Cd-rw 32x12x48 | INNO3d gf 4ti 4200 128mb | Allt i en svart Chieftec | 2x16 lcd

Permalänk
Medlem

en kompis fick in p4 på sina cambridge soundworks från creative (gamla modellen).
lite störande...

Permalänk
Medlem

En gång i tiden, några år sedan, så tog jag och kopplade skärmen på en gammal koax som låg på vinden över hela huset, en gammal nätverkskabel, kopplade den till radion (!), fick in en del konstiga saker då på AM bandet iaf..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markzman
Ja, det måste väl vara något sånt.
Snacka om bra pryl till att spionera med.

EDIT: Nu spelas Blue Hawaii av Elvis Presley

Najs. Fast jag ska nog hålla tyst så jag inte råkar ut för något liknande när jag hämtar mina högtalare imorrn..

Permalänk
Medlem

Hehe... Jag kunnde lyssna på "Bush, tal till nationen" för några dagar sen med mina datorhögtalare... (hörde det när jag hadde slagit av datorn för att den hadde hängt sig)

Visa signatur

- Gigabyte GA EP45 UD3LR - C2Q Q6600@3.2GHz - 8GB DDR2 - GTX 1060 -

Permalänk

jag har med samma problem.. ifs så har inte jag så mkt musik i mina.. mest folk från andra länder som pratar.. jag har iaf hört franska, tyska och även ryska tror jag.. det lät som om det kunde vara det
sen ibland hör jag musik från ett 8bitars nintendo.. riktigt irriterande.

Jag har provat massa grejor, bytt strömuttag, möblerat om bland prylarna, nya bättre kablar, provat att jorda förstärkaren och även provat lite hot.. men inte nått som hjälper.. det är till ca 75% skumma ljud i högtalarna/lurarna
skall jäkla spela in det nån dag när jag tänker på det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Salvekvic: Samma sak där. Linda en avstörningsdrossel i ändan av strömsladden till förstärkaren...

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stack
Salvekvic: Samma sak där. Linda en avstörningsdrossel i ändan av strömsladden till förstärkaren...

vart kan man hitta en sådan? den som man skall sätta runt tex sladdarna till powerknapp/leds kan den funka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Elvis lever!!!

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salvekvic

vart kan man hitta en sådan? den som man skall sätta runt tex sladdarna till powerknapp/leds kan den funka?

Som sagt: ELFA har gott om dem. Annars finns de på allehanda gamla sladdar, ofta där de inte behövs. Har du nån gammal överbliven sladd med en stor "klump" vid änden kan du slakta den, där sitter det en ferritgrej.
Den/de som sitter runt kabelknippet från PC-fronten verkar typiskt ganska onödigt, den kan du nog sno utan att det märks.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Jo, en störsändare borde ju fungera bra. Ska fixa en sådan och kolla om det blir bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Merrick
en kompis fick in p4 på sina cambridge soundworks från creative (gamla modellen).
lite störande...

Jag fick in p4 i min hempc

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag hör också svagt dunka-dunka i min högtalare, dock endast på högsta volym (och det har jag aldrig på)

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1