Problem med dvd brännare

Permalänk
Medlem

Problem med dvd brännare

Så fort jag sätter in en tom dvd-r skiva i dvd-r enheten ändras namnet till cd enhet samt att det står att den är 0 byte och rymmer max 0 byte. Filsystemet är RAW!?
Jag har testat 2 olika typer av skivor, så det kan inte vara nåt problem med just skivorna

vad har hänt?
har prövat två olika firwares, samt installerat om windows
???????

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Gäst

Lite angående om RAW finns under FAQ > Min partition fick plötsligt filsystemet RAW

Det står en beskrivning och åtgärd om detta.

Permalänk
Medlem

såg nu att både dvd läsaren och dvd brännaren har filsystemet raw, brännaren är inte "raw" när en vanlig bränd skiva är i, då står det cdfs

det du beskriver verkar bara fungera på hårddiskar, samma flikar finns inte på cd/dvd enheter

Testade nu o satte in en tom cd-r, och då funkar det iaf. Då står det 702 mb men dvd-r blir bara 0 byte

?!?

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Jag har exakt detsamma problemet som står beskrivet här ovanför. Har läst i FAQ:en, men det svaret verkar endast hjälpa för hårddiskar. Är det någon som har en aning om vad man kan göra åt saken?

Permalänk

Sitter också med samma problem, har provar att flasha om med ny firmware men de hjälpte inte.

Har en DVDRW SOSW-833S, en sonybrännarare i en laptop.

Väldigt irriterande, fungerade för någon dag sen bara, ska nog formatera imorgon, återkommer med info om huruvida det hjälpte.

Edit:
http://forumz.tomshardware.com/hardware/insert-blank-16x-icon...
Det är tydligen inget fel på den egentligen om man ska tro infon här, har precis lyckats få igång en bränning i alcohol 120% så de verkar ju stämma.

Visa signatur

Soltek Qbic 3705 | XP2800+ | 1024DDR333 | MSI NX 6600GT | Maxtor 160 gb | Hyundai Q17S