Hjälp vid köp av extern hd

Permalänk

Hjälp vid köp av extern hd

Jag får snart min bärbara dator och är sugen på att köpa en extern hd på mellan 160 - 300GB!
Är det någon som har tips på vilken man bör köpa?
Den ska vara hyffsat smidig, ska få plats i dataväskan.

Har kollat på den här:

Iomega Extern 160GB Mini Max USB2.0/FireWire 1390kr

Den ser iaf grymmt läcket ut, men är den något att ha?

Eller den här:

LaCie mini FireWire - hårddisk - 160 GB - Firewire 1205kr

Permalänk
Medlem

Nesh det kommer ju se löjligt ut om du köper en extern disk som är anpassad för mac mini.

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LAC300728EK

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

men dom är snygga ändå, och när 1% av min omgivning vet vad en mac mini är och ser ut så spelar det ingen roll!

Den där lacie disken har ju pajjat för hälften av alla som köpt den så den törs jag inte köpa, bra pris dock!

Nån annan som har nått tips eller vet om Iomega Extern 160GB Mini Max USB2.0/FireWire är bra?

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag inte minns fel s har Iomegas minimax en firewire/usb hubb.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henke_hinken
men dom är snygga ändå, och när 1% av min omgivning vet vad en mac mini är och ser ut så spelar det ingen roll!

Den där lacie disken har ju pajjat för hälften av alla som köpt den så den törs jag inte köpa, bra pris dock!

Nån annan som har nått tips eller vet om Iomega Extern 160GB Mini Max USB2.0/FireWire är bra?

Jag har 5st Lacie externa discar och dom funkar kalas fint. klart folk vet vad en mac mini är. förstår om greta 78 inte har en aning men normalt folk har självklart koll på vad en mac mini är.....

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Hedersmedlem

Sen behöver du iofs inga element

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjoffe
Jag har 5st Lacie externa discar och dom funkar kalas fint. klart folk vet vad en mac mini är. förstår om greta 78 inte har en aning men normalt folk har självklart koll på vad en mac mini är.....

Det är skillnad på folk och folk. Mina kompisar vet vad en Mac Mini är. Min flickväns kompisar vet knappt vad Mac är. De vet bara att Aple gör iPods Min flickväns bror och hans kompisar vet vad Mac är, men tror att det är ett krångligt system och hr inte en susning om vad en Mac Mini är.