Problem med extern hårddisk

Permalänk

Problem med extern hårddisk

Hej hej.

Nu ska vi se om någon bright person här inne kan hjälpa mig med mitt lilla problem.

Det är så att jag igår köpte mig en lite nätt Western Digital Passport USB-hdd på 80gb för att ha till laptopen.

Med denna hdd följer det endast med ett "quick install" häfte, ( dvs ingen skiva med drivrutiner el. dyl ).

I häftet står det nämligen att om man har win 2000 eller senare ( jag har xp pro ) så skall drivrutinerna hittas automatiskt.

Men ICKE!

nu har jag suttit halva natten, samt halva dagen och försökt få igång skräpet. WD har bara drivrutiner till win 98se på sin hemsida.
Jag har mailat dom angående mitt problem, ( dock tror jag, och hoppas jag på att någon här kanske har en lösning snabbare än vad dom kommer vara ).

Jag testade disken i min stationära dator ( där jag också har xp pro ) och där funkade disken som den skulle, drivrutinerna hittades och installerades utmärkt.

jag har prövat alla usb-anslutingar osv.
den hittar disken, men den fattar inte vad det är för något.

well..

Någon som vet vad i ****** jag ska göra för att få igång den?

/// Kransvans

Visa signatur

Hej o hå.

Permalänk
Medlem

Låter som antingen ett fel i Xp eller så är det problem med usb kontrollern på laptopen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Låter som antingen ett fel i Xp eller så är det problem med usb kontrollern på laptopen.

nja. tror jag har kommit på vad problemet är. för lite ström genom usb-porten på laptopen.

folket på WD ska skicka ett nätagg till mig, bör komma i nästa vecka. får se om jag får igång skiten då.

tack för svaret.

Visa signatur

Hej o hå.

Permalänk
Medlem

Hoppas det löser sig.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Hedersmedlem

Var ska du ansluta det agget då? Hittar bara usb-anslutning på min WD passport som för övrigt fungerar alldeles utmärkt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag drar upp en gammal tråd.
men WD har en usb booster kabel

http://www.westerndigital.com/en/products/accessories.asp?Pro...

Ifall någon mer för liknande problem.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |