Maxtor OneTouch II problem

Permalänk

Maxtor OneTouch II problem

Hej

Har en Maxtor Onetouch II 250gb USB2.0/Firewire, har haft den i ca ett halvår och den har funkat perfekt... Ända tills idag...

Igår kväll:
Avslutar datorn normalt, stänger av hårdisken och sedan bryter strömmen till grenutaget.

i morse:
Startar datorn, ingen maxtor onetouch II syns i "Den här datorn" , kollar ifall den är påslagen och det är den. Men Lysdioden på framsidan av hårdisken står och blinkar väldigt fort.

Stänger av och sätter på, ingen skillnad. Startar utan usb-kabel ingen skillnad. Samma sak med firewire.
Jag lät den stå i ca 1 timme och den blinkar bara fortfarande. Den blinkar väll ca 2ggr i sekunder.

Om man lyssnar när den startar upp så låter den helt normalt.
Jag har skickat mail till Maxtor´s support, men inte fått något svar ännu så jag tänkte kolla ifall nån av er vet något om detta.

mvh marcus

Permalänk
Medlem

Edit: Läste lite slarvigt. Min hårddisk vägrar att starta upp. Den blinkar alltså inte som din gör.

Har samma problem som du. Händer med jämna mellanrum.

Får felkod 10 i enhetshanteraren (kolla på Firewire 1094 i enhetshanteraren). Ibland går det att få liv i kontakten mellan hårddisken och datorn genom att knäppa av datorn och hårddisken helt. Men inte denna gång.

Jag löste problemet genom att koppla bort firewiresladden och köra via USB 2.0-sladden istället.

Permalänk

samma problem

Jag har fått EXAKT samma problem som du hade med din Maxtor onetouch II och tänkte bara höra om du kom fram till någon lösning på det?? I så fall får du gärna skriva ett inlägg till på den här sidan.

MVH Erik

Visa signatur

Erik

Permalänk

tog en borrmaskin, borrade bort skruvarna som höll ihop lådan, drog isär lådan o satte in hårdisken i datorn.. funkade dirrekt

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak har hänt mig nu, sätter på externa, den låter "som den ska", men den blinkar frenetiskt och hittas inte av windows.

Vet inte om jag vågar "seal break"'a den riktigt än. men jag kommer itne på ngn annan lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DragonOrb
tog en borrmaskin, borrade bort skruvarna som höll ihop lådan, drog isär lådan o satte in hårdisken i datorn.. funkade dirrekt

Vad gjorde du med chassit?

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]