Kan man bränna över nätverket ?

Permalänk
Medlem

Kan man bränna över nätverket ?

Om jag ska bränna något som ligger på en annan dator i nätverket brukar jag inte orka dra över filen utan bränner direkt FRÅN den datorn filen ligger på , alltså via nätverket.
Detta funkar utan problem.
Nu till min fråga : kan man dela ut en dvd-brännare på serven till en dator i nätverket så alla datorerna kan bränna sina lokala filer på "brännardatorn" ?

Hoppas ni förstår vad jag menar ...
Om tråden ligger galet flytta gärna på den då.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska titta närmare på det , tack för tipset.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk

Ja, det borde väl inte va några problem. Du har väl burn-proof på din brännare så då ska det ju inte spela någon roll om du får en tillfällig dipp i överföringen.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Jag bränner direkt från servern ibland när jag inte orkar vänta..

Permalänk
Medlem

jag har ett trådlöstnätverk å brännare på den ena datorn bara,
och har inte vart nått problem för mig

Visa signatur

HEY YA!

Permalänk
Medlem

Så länge du inte belastar nätverket med för mycket annat så skall det inte vara några problem. Fungerar för mig både via koppar och 54Mbit trådlöst...

Visa signatur

Mvh Anders

Permalänk
Medlem

Tips på bra brännarprogram som stödjer enheter som är utdelade i nätverk?

Permalänk
Medlem

Har testat Neros variant (neronet) nu ,men jag tycker fortfarande att det är lättare att "mappa upp" enheter på servern som är kopplade till de burkarna jag vill bränna ifrån.
Man måste ju ändå lyfta på arslet och stoppa in skivan i serverdatorn.
Tack för tipsen i alla fall.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.