Boot från CF-minne till gammal dator?

Permalänk

Boot från CF-minne till gammal dator?

Sitter på Praktiken och ska försöka boota en gammal 486:a från ett CF-minne istället för en HD.

Det är en riktigt gammal dator som sagt.

Har kopplat in CF-minnet genom att köra en CF2IDE-grej så den är inkopplad i Datorn.

Man ska ställa in Cylindrar, Heads och Tracks/Sector manuellt på detta CMOS. Hur är det för CF Egentligen?

Annat att tänka på?

Ska köra Win 3.1x på denna dator.

MVH
//KF

- Tack för svar!

Visa signatur

"Juste parce que je crois qui pas moyen nécessaire que je fais confiance à tous il dit"

"quod scri´psi scri´psi" - "vad jag har skrivit, det har jag skrivit" (Joh. 19:22 i Vulgata)

Permalänk
Medlem

på alla utom ett CF jag har funkar det att ställa in det på auto

går inte det ställer du in det manuellt - men då måste du veta de saker du nämner (vilket inte heller fungerar på mitt bråkiga CF)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
på alla utom ett CF jag har funkar det att ställa in det på auto

går inte det ställer du in det manuellt - men då måste du veta de saker du nämner (vilket inte heller fungerar på mitt bråkiga CF)

Så om man inte vet dessa fakta så måste man ställa in det på Auto (som i det här fallet inte går)?

Får slänga iväg ett mail till Kingston och se om dom har någon fakta om detta!

Visa signatur

"Juste parce que je crois qui pas moyen nécessaire que je fais confiance à tous il dit"

"quod scri´psi scri´psi" - "vad jag har skrivit, det har jag skrivit" (Joh. 19:22 i Vulgata)