mass bränning...

Permalänk
Medlem

mass bränning...

Nu är det så här,
På vårat bolag så ska vi bränna ut en hel del cd skivor och chefen har bestämt sig för att kompetensen finns på bolaget. så min fråga lyder;
om jag har 2 brännare inkopplade, finns det något program som kan (från en iso eller bin) bränna 2 likadana skivor samtidigt? och hur ställer man isf in det programmet?

Permalänk
Medlem

Nero ska klara det, tror det finns trådar om just detta, prova sökfunktionen.
www.ahead.de får du väl kolla vidare på.

Permalänk
Medlem

Nero ska klara det då det finns kryssruta för om man vill använda sig av fler brännare men det är inget som jag provat.

Permalänk
Medlem

ok tack.
w1per om jag hade hittat trådar om det så hade jag inte postat en ny

Permalänk
Medlem

inga problem i nero, men kan medela att det underlättar ifall du har lika snabba brännare.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Hehe, jag ser framför mig som på Teve-reklamen... "kompetensen fanns i huset.." En kille som bränner så det glöder, farbror blå knackar på..

Permalänk
Medlem

Förutsättningen för att det ska bli bra, är att man har likadana brännare, på vars en ide kanal, utan att källdisken delar ide med någon av dem.

Nöjer man sig med ett fungerande resultat, bränner man långsammare, och kan ha källdisk, eller båda brännarna på samma kanal.

Är man riktigt ointresserad, spelar det inte så stor roll, vilke brännare man har, utan man bränner så for tden långsammaste orkar, och sen skiter man i vilket, och hoppas på det bästa.

Jag hade rekomendrat ett "riktigt" brännarprogram, nånting som vet var det gör, och inte Nero. Alcohol 120%, Clonecd/dvd, Blindwrite, Discjuggler... några är alternativen som gör sig påminda.

(anledningen till varför det inte rekomenderas att bränna på enheter som delar på en kanal är för att ata standarden aldrig var avsedd för att ha den kompetensen, och alla data måste skickas en gång till varje enhet, istället för en gång, till alla enheter. Firewire / Scsi är en annan femma, där kan du fylla kjedjan med brännare, och bränna för fulla muggar.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

imgburn(fd dvd decrypter) har en funktion för flera brännare, där man kan ställa in antal kopior, hastighet, m,m.

http://www.imgburn.com/

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]