DVD-brännaren slutat läsa skivor :S

Permalänk
Medlem

DVD-brännaren slutat läsa skivor :S

Hej.
Jag har en NEC ND-1300A DVD-RW brännare / läsare.
jag hade några småproblem med att brännna så nyligen uppgraderade jag firmwaren från 1.08 till 1.0B, jag gjorde det exakt enligt anvisningarna och är 100% säker på att det var RÄTT firmware.

Konstigt nog fungerar den inte längre, jagmenar datorn hittar den fortfarande och allt sådant, men den reagerar inte när jag stoppar i en skiva. det står att läsaren är tom.

Har prövat att "nergradera" till 1.08 igen, men det fungerar fortfarande inte. Jag kan inte förstå var felet sitter :S

skulle uppskatta om någon kom med lite förslag hur jag kan göra

tack på förhand //alex

Visa signatur

Asus A7V600 | AMD 3000+(barton) @ 2.38Ghz | PC3200 1024MB(2*512) Twin Mos | ATI Radeon 9800pro 128 mb (448/774(ddr)) | 3DMark01:ca15000 | 3DMark05: 3111| Superpimod: 51s

Permalänk
Inaktiv

Samsung DVD-Brännare SH-S162L.

Denna hittades i bios, men windows laddningen står bara och gnager, rycker jag ut IDE kabeln el strömmen, så startar windows.

Låter jag windows starta upp med ström kabeln i och sen trycker in IDE kabeln funkar det, men vid omstart så gnager den igen.

Jag hittar därimot inte brännaren i windows, men kan trycka ut den och stoppa i skivor, men den autostartar inte.

Tror jag måste formatera datorn, uppgradera firmware går inte då den inte reagerar, kanske ditt problem löser sig med en format el windows repair.

Permalänk

Re: DVD-brännaren slutat läsa skivor :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mashed
Hej.
Jag har en NEC ND-1300A DVD-RW brännare / läsare.
jag hade några småproblem med att brännna så nyligen uppgraderade jag firmwaren från 1.08 till 1.0B, jag gjorde det exakt enligt anvisningarna och är 100% säker på att det var RÄTT firmware.

Konstigt nog fungerar den inte längre, jagmenar datorn hittar den fortfarande och allt sådant, men den reagerar inte när jag stoppar i en skiva. det står att läsaren är tom.

Har prövat att "nergradera" till 1.08 igen, men det fungerar fortfarande inte. Jag kan inte förstå var felet sitter :S

skulle uppskatta om någon kom med lite förslag hur jag kan göra

tack på förhand //alex

Hittade du någon lösning på problemet?