Nya hårdisken syns inte i "Den här Datorn"

Permalänk
Medlem

Nya hårdisken syns inte i "Den här Datorn"

Har köpt en ny hårddisk, kopplat i den rätt och allt så, kom upp ett medelande när jag startade datan att den har hittat den nya disken och att den är instalerad. Den syns på Enhetshanteraren men inte på den här datorn, Vad är det som är fel? Det är en Sata disk

Permalänk

Har du formaterat och partitionerat den då? Troligen inte, återkom om problemet fortfarande finns kvar efter att du gjort detta!

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Detta görs alltså genom diskhantering. Högerklicka på "Den här datorn" och välj "hantera". Sedan går du på diskhantering. Högerklicka på din disk och välj "initiera". Sedan kan du högerklicka och välja "Ny partition".

Tror det ska vara nåt sånt iaf

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Kanon det funkar tack så mycket för hjälpen :D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Detta görs alltså genom diskhantering. Högerklicka på "Den här datorn" och välj "hantera". Sedan går du på diskhantering. Högerklicka på din disk och välj "initiera". Sedan kan du högerklicka och välja "Ny partition".

Tror det ska vara nåt sånt iaf

Vill också tacka för hjälpen

Visa signatur

2x8GB Corsair 3600Mhz | Asus GeForce GTX1070 Strix 8GB
OCZ 850W 80+ GULD | MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600

Permalänk
Medlem

tjena har liknande problem fast disken finns inte i diskhanteraren heller.....

Den syns fint i bios och i enhetshanteraren men inte i disk hanteraren eller i "den här datorn"

Visa signatur

Bekämpa alkoholismen! Drick mera så det blir mindre över till andra!

Permalänk
Medlem

Har ungefär lika problem jag också, fast den syns inte till överhuvudtaget

Är en Samsung T133 SATA 2. Jag har ett GA K8N-SLI moderkort med SATA anslutningar, kan man ha SATA 2 på moderkortet? Eller måste jag ha ett kontrollerkort eller liknande?

Skapade även en tråd om mitt problem: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Behöver all hjälp! Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost_Overdoze
Detta görs alltså genom diskhantering. Högerklicka på "Den här datorn" och välj "hantera". Sedan går du på diskhantering. Högerklicka på din disk och välj "initiera". Sedan kan du högerklicka och välja "Ny partition".

Tror det ska vara nåt sånt iaf

Tack för det tipset, sist jag hjälpte en kompis fick ja tanka hem en installationscd och köra partionering när man startade upp från skivan :/