Kontrollerkort + Windows - Delayed Write Failed!

Permalänk
Medlem

Kontrollerkort + Windows - Delayed Write Failed!

okej.. ena problemet efter det andra.
Nu har jag köpt ett kontrollerkort (Innovision DM8301) som jag har kopplat min Maxtor Diamondmax 300Gbare på.

funkade fint i början (i en halvtimma llr så)
nu börjar nå jävla rutfan ploppa upp hela tiden och det verkar som den inte kan spara på disken jag har kopplat på kontrollerkortet eller nåt åt det hållet.

http://i8.tinypic.com/25hcxhg.jpg

Vad i helvete.. 300gigarn är en enda stor partition.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

jag får upp samma sak på en av mina diskar fattar inte vad som är fel

Visa signatur

Lian Li PC76, Asus P5E WS Pro, Intel Core 2 Duo E8400 4005 MHz , 2 GB Kingston HyperX DDR2 PC9600/1200 MHz , 9.38 TiB, Asus ATI Radeon X1600 Pro 512Mb

Permalänk
Medlem

jag blir tammefan galen.
disken har fungerat fint förut.
Fungerar på andra burkar.
har tillomed köpt ett kontroller kort ifall de e mitt nforce som spökar med maxtor disken.

Nu överväger jag att köpa ett hårddisk kabinett och köra den som extern usb disk.

Nån som har nåt tips?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kan vara glapp i kontakterna.

Permalänk
Medlem

okej.. har provat detta.
- Bytt sata kablar
- bytt strömkablar
- flyttat om hårddiskarna
- Bytt portar på mobot och i controller kortet. (har 4 på mobot och 2 på controller kortet)
- provat en annan windows install på en annan disk
- installerat om windows
- bytt bios (har provat 2.1, 1.8 och nu kör jag samma som jag hade innan, 1.6)
- clearat cmos
- har köpt controller kort och testat med det, då blir de så här. Innan så hakade sig windows vid inloggen.
- har testat disken i en annan dator med samma kablar. Där fungerar den.
- Har provat dragit ut all ström ur datorn utom till diskarna och de nödvändigaste.

Saken e den att det fungerade fin fint innan jag uppdaterade bios till 2.1.
Då cpade sig datorn helt o hållet i stort sett.
Sen när jag nedgraderade så blev den så här.
Mitt moderkort är ett MSI Neo Platinum. nforce3 kort.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf