Reda ut WD My Book

Permalänk
Medlem

Reda ut WD My Book

Jag har nu letat ett tag efter en bra extern hårddisk att köpa och har kollat lite på en Western Digital My Book men jag vill gärna höra hur det egentligen är med denna hårddisk.

Vissa säger att den har värmeproblem, vissa inte.
Vissa säger att den låter, vissa inte.
Vissa säger den är seg, vissa inte.

Sedan har jag läst detta:

Citat:

Jag köpte nyligen en My Book Premium och har upptäckt lite egenheter. Om jag pluggar in den i datorn (firewire) och låter den spinna upp så får jag <12 megabyte/s läsning och < 7 megabyte/s skrivning. Om jag däremot trycker på knappen på framsidan av disken och låter den starta INNAN jag kopplar in firewire-sladden, så får jag < 30 megabyte/s läsning och <25 megabyte/s skrivning!! Om hårddisken sedan får stå 10 minuter oanvänd så den går i vila (går inte att stänga av det) så kommer den att vara slö igen när den väcks av datorn... Jag har sett en användarrecension på cnet som upplevde samma sak under windows... Jag har mailat WD om det i helgen, får se vad de svarar. Klart oacceptabelt uppförande...

Någon som upplevt samma problem eller har några åsikter om denna externa hårddisk?

Och nej, att köpa och prova själv är inte riktigt ett val då man i en stor majoritet av fallen inte kan lämna tillbaka använda grejer om man inte är nöjd.

Sedan så undrar jag om det är värt att satsa den extra slanten för att få en version med fw400 istället för att köpa en med endast Usb 2.0?

Om nu WD My Book inte är något att ha, vad säger ni om Samsung Xtend AdStore då?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

det enda negativa om hårdisken som jag märkt är att den går i sov-läge och så, vilket kan vara fruktansvärt irriterande (samt att den gör windows starten fruktansvärt långsam, kanse är så med alla usb enheter dock).
har dock inte benchat den, men kan kolla med hdtune sedan om du vill.