Permalänk
Medlem

Wd

Hej, köpte en WD 250 gig på komplett
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309535
Får den inte att fungera, den hittas och syns i "Den här datorn" (storleken på disken syns ej) men går inte att formatera....har ett ASUS P5B och det skulle fungera med denna hårddisken.

Har provat att formatera med windows xp skivan vid ominstallation på denna hårddisken men efter jag tagit bort och skapat en partition och sedan ska formatera kommer det upp ett meddelande att disken skulle vara skadad.

Sen har jag provat i windows också (i datorhanteringen) fungerar att ta bort och skapa partition men inte att formatera.

Vad kan det vara för fel? Ringde Komplett men dom sa att det verkar som att den är kass och borde lämna in den men fungerar den på deras datorer så får jag betala 250 kr i testavgift. Så om någon har förslag på vad man kan prova mer innan så är jag tacksam.

Permalänk
Medlem

låter som den e kaputt tycker jag.
Du kan ju gå till wds hemsida o kika efter deras program som man kan testa o fixa diskar med.

Annars e de enda tips jag kan ge dig att prova den i en annan burk och skapa en tydligare topic.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ja det låter skumt men mitt moderkort borde väl klara SATA II?

Tyvärr så hann jag inte ändra "topic", tryckte på skicka svar och såg sedan att jag skulle ändrat till något bättre....

Jag får väl prova på en annan dator också.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör Western Digitals diagnostikprogram DLGDiag på den och se om den är defekt.

DLGDiag finns även på Ultimate Boot CD.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Sata2 är bakåtkompatibelt så ja det ska gå fint.
Testa disken i annan dator alternativt kör de där diagnostik progget som pacman recomenderade.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf