Vilken hårddisk vid omformatering

Permalänk

Vilken hårddisk vid omformatering

Ska formatera om datorn, ett stort steg då jag har många program(Mycket 2D och 3D bla) Med massa plugins osv.

Kommer bli mycket att fixa i ordning efteråt och vill därför göra rätt vid första försök. Jag hade tänkt installera Windows XP64.

För tillfället har jag systemet på är en gammal IBM Deskstar 80gb 7200RPM 2MB cache.

Hårddisken jag köpt till(2 år sen så rätt gammal den med) Western Digital 120GB 7200RPM 8 MB cache.

Frågan är:

Kommer det bli nån skillnad mellan att köra systemet på Deskstar:n eller WD:n?

Vet inte om jag är beredd med att punga ut 1500 för en raptor eller om jag är i behov av det. Jag använder mig gärna av det jag har för tillfället, ska mest sitta och göra grafik i burken o spela något då och då.

Systemet är om det gör nån skillnad:

Asus P5WD2 Premium
2X Intel Pentium 3,0GHz
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Permalänk

Lite OffT,men hade nog övervägt x64 till något annat operativ.Motivet är att det ligger trådar om x64 på forumet och det skrivs mycket negativt om detta operativ,drivrutiner,omstarter,med mera.

Sök på x64 och ta del av trådarna.Men som sagt.Det är upp till dig.

Visa signatur

" You gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? " - Mr. Blonde

Permalänk

Ok, jag har alltid försökt ta avstånd från 64bitars system men en polare skaffade det och han kan hantera miljoner faces utan minsta problem... Men som sagt man får nog förvänta sig mycket strul...

Verkligen ingen på detta forum som vet om det blir nån skillnad mellan de 2 hårddiskarna?

...

intressant