Omöjliggöra återskapning av data? Seriöst nu.

Permalänk

Omöjliggöra återskapning av data? Seriöst nu.

Hej!

Jag ska sälja en hårddisk och vill så klart att det jag haft på den inte ska kunna återskapas.

Vilka är det bästa sättet?

Inget skitsnacka nu som det så lätt blir med sådana här trådar. Inget snack sinsemellan önskar jag utan enbart diskussion kring lösning av problemet.

Min tanke är att göra en sådan där överskrivning av datan man kan göra i vissa Windowsprogram, men är det tillräckligt säkert och vilket ska man i så fall använda?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Active Killdisk är svaret på ditt problem.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk

Opatagio:
Tack! Vet du om programmet är bra?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk

Re: Omöjliggöra återskapning av data? Seriöst nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Hej!

Jag ska sälja en hårddisk och vill så klart att det jag haft på den inte ska kunna återskapas.

Vilka är det bästa sättet?

Inget skitsnacka nu som det så lätt blir med sådana här trådar. Inget snack sinsemellan önskar jag utan enbart diskussion kring lösning av problemet.

Min tanke är att göra en sådan där överskrivning av datan man kan göra i vissa Windowsprogram, men är det tillräckligt säkert och vilket ska man i så fall använda?

MrRunaway

Hade du sökt först så hade du hittat svaret på din fråga här:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
Opatagio:
Tack! Vet du om programmet är bra?

MrRunaway

Jupp, det är bra. Använt det för att rensa företagsdatorer samt 2 myndighetsdatorer. Fick godkänt på efterkontrollerna med.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701