Serverhårddiskar--->Vanliga!!

Permalänk

Serverhårddiskar--->Vanliga!!

Hejsan,

nu e de så att jag har lyckats komma över två serverhårddiskar, och vill kunna använda dom till min vanliga dator. jag kör på vanliga IDE-kablar.

min fråga är: funkar detta? hur ska jag göra isf? för anslutningen ser ju inte liga dan ut...det sitter typ ett kort som man kan plocka ac o sånnt på själva hårddisken...ska försöka fixa en bild....

men är det någon som har gjort detta innan som kan lära mig hur jag gör??

snabba svar är välkomna

Permalänk
Medlem

Vad är det för "serverhårddiskar" du fått tag på?
Märke & Modell? Anslutningar (IDE/SCSI)?

Permalänk
Hedersmedlem

Ett (eller flera) foton hoppas vi på... för det var verkligen inte lätt att förstå vad det är du har.
"Serverhårddiskar" är ju en sådan generell term.
Men vi kan nog anta det är SCSI. Då kommer du inte kunna koppla in dem eftersom det är ett annan standard än IDE. Diskarna och moderkortet/kontrollerkortet talar inte samma "språk" (protokoll).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Det du kan göra är att installera ett SCSI kontrollerkort i datorn. Då får du fart på diskarna..

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com