S-ATA HDD som hänger datorn vid kopiering

Permalänk
Medlem

S-ATA HDD som hänger datorn vid kopiering

Jag har 2st S-ATA 250GB hddar och 2st IDE hddar.

När jag köpte min sista S-ATA så har den nya hdden strulat genom att drar jag över något till den som är stort så det tar en stund stannar hela datorn till någon sekund sedan kommer allt igång igen, ibland har internet brytits udner den tiden så tex MSN loggats ut.

Har inga problem med övriga hddar och jag kontaktade DatorButiken.com som jag köpte den av och dem sa att jag skulle testa program för hdden och när jag gjorde det hängde sig hela datorn och startade inte igen utan efter omstart så fungerade allt igen.

Ibland har datorn "laggat"/stannat tilll flera gånger efter kopieringen till den också men inte så ofta.

Efter ett par vänder med supporten/kundtjänst på datorbutiken fick jag lov att skicka in den med returblanket från dem. Efter ca 1 månad och 2st samtal till dem om vad som händer med hdden (eftersom jag var övertygad om att jag skulle få en ny) så fick jag veta att den var fixad enligt datorn. När jag får hem den så är det samma hdd jag skickade jag fått och en lapp där det står att det inte var något fel på den.

Jag har testat olika saker och det ända jag har kvar och inte testat är attt byta från min 400W nätagg till något bättre.

Men är det verkligen så att nätagregatet inte klarar av 1st hdd men alla andra, någon som haft samma problem?

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |