Kan ej tabort mapparna

Permalänk
Medlem

Kan ej tabort mapparna

Nu är det så att ja har 2 mappar som ja inte kan tabort.. har provat med total commander och super utilities men inget dera funkar..

höger klickar ja på mappen/mapparna sa tar de 0 byte.

jag har fått 2 st medelanden när ja har försökt att tabort mapparna

"åtkomst nekad. kontrollera att disken inte är full eller skrivskyddad och att filen inte används"

"går inte att tabort pagefile. detta används av en annan person eller ett annat program"

men dessa mappar ligger inte på windows (c) hårddisken. en mapp har ja haft ca 1 år eller så. den andra tillkom bara för ca 1 månad sedan. jag vet att det ska ligga filer i dem.. typ avi

hur kan ja få bort mapparna??

mvh
/ArtemiX

ps. kan inte klicka mig in i mapparna heller ds.

Permalänk
Medlem

använd ett program som heter Unlocker.

Unlocker 1.85

Med det kan du se och ta bort låset som windows ibland helt spontant lägger på mappar. Även om programmet inte hittar något lås, så kan det oftast ta bort mappen ändå.

lycka till!

Visa signatur

Är det inte jag, så är det någon annan...
WGS84 Lat/Long: N 60º 23' 28.12" E 15º 40' 14.24"
RT90: X=6697030, Y=1492584

Permalänk
Medlem

måste man inte på felsäkert läge då?
Funkar inte =((( god damnit..

Men tack ändå!!

Permalänk
Avstängd

Unlocker fungerar visst, provade det nyss.
Först tar du bort mappen, sen kommer det upp en ruta med unlocked och då kan du ta bort den.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

har provat med det..men det står bara att mappen inte kan tasbort..
damn! suck.
Men men.. så kan det gå om man har en stortå

Permalänk
Avstängd

Du måste även trycka Låsa upp när rutan kommer bort och sen tar du bort mappen..

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Vad heter mapparna då?
Det är väl inte "System Volume Information" du föröker ta bort?
pagefil.sys är ju swapfilen, den ska du inte kunna ta bort om den används

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

mapparna heter

simpsons season 17
och fl studio crack

det som är knepigast av allt tycker ja, det är att jag vet att ena mappaen innehåller hela s17 av simpsons , men kollar ja sizen på mappen så står det 0 byte. helmysko!! har hållt på med datorer några år men aldrig stödt på detta någon gång.

har då inte provat formatera men ja får nog göra det.. så ja blir av med problemet..

tack för svaren

Permalänk
Avstängd

det går med unlocker grejen seriöst jag har fan testat själv du gör bara fel isåfall.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

kan vara så.... jag får fasiken ta mig i kragen och testa mer...

thx man

Permalänk
Medlem

Gör så här.

  • Logga in i "Safe Mode".
    Omedelbart direkt vid XP start tryck på F8.

  • Välj "Safe mode" i menyn.

  • Logga in som Administrator.

  • Selektera directory (eller filen) och välj "properties"
    Start -> My Computer -> Peka på foldern -> Mus-höger-knapp -> properties

  • Välj tab "Security"

  • Välj under "Permissions for Administrators" -> Advanced.

  • Välj tab "Owner".

  • Selektera det översta fältet "Administrator ( xxx-yyyyy\administrator)"

  • Selektera "Replace owner on subcontainers and objects"

  • Tryck på Apply.

  • Tryck på OK.

  • Sen kan du få bort foldern med alla filer.

Permalänk
Avstängd

Annars fungerar unlocker bra som sagt...

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Unlocker 1.8.5 gick bet på att plocka bort dom foldrar som låste sig för mig idag.

XP SP2 med senaste service packar.

Permalänk
Medlem

men gud tack så mycket... nu är mapparna borta!!
nu så slipper man störa sig på detta.

Permalänk
Avstängd

Fixade du det med Unlocker?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin