vilka är den tystaste SATA-disken på marknaden just nu, minst 400GB?

Permalänk
Medlem

vilka är den tystaste SATA-disken på marknaden just nu, minst 400GB?

vilka är den tystaste SATA-disken på marknaden just nu, minst 400GB?

de mesta av mina andra komponeter är tysta så jag vill gärna fortsätta på det spåret.

tacksam för tips.

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Medlem

Seagate och samsung är kända för att göra tysta diskar men vilken av dem som är tystast vet jag inte...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

jag har tittat på samsung spinpoint och seagate barracuda.

låt säga att de är lika tysta, vilken ska jag då välja?

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk
Avstängd

Jag hade valt Seagate i det fallet pga deras längre garanti på fem på. De har även ett retursystem som funkar väldigt bra när diskarna väl går sönder. En del säger att det är onödigt med så lång garanti då man antagligen bytt ut den ett antal gånger till större under dessa fem år. Kanske är det så, kanske inte. Varför chansa?

Permalänk

Jag hade valt Samsung. Dom är snabbare och enligt mej tystare.
Fördelarna med Seagate är ju som Damodred sa, garanti tiden!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Enligt Silent PC Review så är Western Digital Caviar 500 MB SATA II den tystaste, den har testats och rekommenderas av SPCR. Köpte den själv efter att ha läst deras recension.

Kostar dessutom bara 1699 kr på JME Data inklusive frakt.