DVD/CD-RW Enhet strular, hjälp!

Permalänk

DVD/CD-RW Enhet strular, hjälp!

Det är såhär, ska bränna ut lite filmer i Nero hade jag tänkt.
På min CD-läsare står det RW-Combo
Öppnar jag den här datorn så står det; DVD/CD-RW-enhet (E:)
Jag har stoppat in en nyöppnad DVD-skiva 120min video 1-16x speed (om det nu är nödvändigt att veta)
Sen när jag gör det i winows media player så står det "sätt i en tom CD-skiva i enheten"
Gör jag det i Nero står det "Ingen lämplig disk hittas i enheten"

Irriterande? JA! Stoppar jag ett spel i cd-enheten så startar spelen upp automatiskt, alltså så läser den från skivan, enheten funkar ju. Lite iallafall..
Frågan är min är ju om jag kan bränna DVD-skivor med min enhet? Det står ju DVD/CD-RW-enhet, på enheten står det RW Combo..
Har tidigare varit och fibblat bland datortjänsterna, men jag har iallafall "IMAPI CD-Burning COM Service" startad och aktiverad, antar att den är rätt viktig just i det här sammanhanget.

-------

Alltså på skivan jag testat står det

120min Video
DVD+R
4.7GB Data

Write once
Single sided

Fel skiva kanske? Stoppar jag in en vanlig 700MBs skiva i enheten och trycker på egenskaper för enheten så står det storlek och information om skivan etc, men om jag stoppar in DVDskivan jag nyss nämnde så står det 0byte överallt och bara helt tomt.. :S

Någon som kan hjälpa mig lite? :'(

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-D3H | Intel® Core i5-3570K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 | Samsung SSD 830 128GB | ASUS GeForce GTX 670 DirectCU II TOP | XFX ProSeries XXX Edition 850W |