HD hittas av BIOS inte i XP?!

Permalänk
Medlem

HD hittas av BIOS inte i XP?!

Tjenare

Har kollat runt i många trådar men hittar inte just mitt problem!
Har satt i en HD och när jag bootar datorn ser jag att BIOS hittar den, väl inne i Windows säger den, ny maskinvara hittat och sedan maskinvara installerade och går nu att använda, MEN det kommer inte upp i "den här datorn".

Kan hitta hårddisken i enhetshanteraren men kan intet göra med den.

Någon som vet hur jag skall gå till väga för att komma åt den?!
Den är begangnad och har saker på sig....

Mvh/ Hans

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

Jag vet.. Jag vet också att det finns ett flertal trådar i just exakt detta ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Jag vet.. Jag vet också att det finns ett flertal trådar i just exakt detta ämnet.

Det var inte såp speciellt hjälpsamt alls!

Om du kan ge mig en direktlänk till den/de tråden/trådarna så skulle jag uppskatta det mycket, annars kanske du kan förklara för mig hur jag gör.

Hårddisken har ingen ettiket, alltså C: eller E: etc

När jag bootar datorn så står det på alla mina hårddiskar LBA, men på den som strular CHS!?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Högerklicka på den "Den här datorn" välj "Hantera" sen in i "Lagring" till "Diskhantering" där bör du se din nya hårddisk och kunna skapa en partition på den i lämplig storlek som du sedan formaterar.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Det var inte såp speciellt hjälpsamt alls!

Det var inte meningen att hjälpa dig med ditt direkta problem. Däremot var det en sporre att utöka dina allmäna felsökningskunskaper så att du i framtiden blir aningens mindre beroende av andra.

Till skillnad från de flesta andra fall var det inte för att vara irriterande och taskig som jag skrev det där, men av gammal vana så formulerade jag mig så