Billig och regionsfri dvd-brännare?

Permalänk
Medlem

Billig och regionsfri dvd-brännare?

letar efter en billig och regionsfri dvd-brännare att köpa nånstans.
vill inte hålla på att fixa den regionsfri själv utan den skall vara färdig att koppla in o köra bara...nån som vet? vart man kan få tag på en sån?

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

Re: Billig och regionsfri dvd-brännare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
letar efter en billig och regionsfri dvd-brännare att köpa nånstans.
vill inte hålla på att fixa den regionsfri själv utan den skall vara färdig att koppla in o köra bara...nån som vet? vart man kan få tag på en sån?

Jag tror det är programet du bränner med som avgör ifall filmen ska ha nån region eller vara regionsfri.. Utan regionen spelar bara roll om du läser av en DVD. och hur du tar bort regionen på en dvd-brännare är samma som på en dvd-rom.. vilket ja beskrivit i din andra tråd.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Billig och regionsfri dvd-brännare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phreak1986
Jag tror det är programet du bränner med som avgör ifall filmen ska ha nån region eller vara regionsfri.. Utan regionen spelar bara roll om du läser av en DVD. och hur du tar bort regionen på en dvd-brännare är samma som på en dvd-rom.. vilket ja beskrivit i din andra tråd.

ja men jag skiter i brännings funktionen
ja men jag vill att den skall vara regionsfri från början orkar inte hålla på att klattra med att försöka själv för jag får varken till det på min vanliga stationära dvd eller dvd-romen

Visa signatur

Zibkus

Permalänk

Re: Re: Re: Billig och regionsfri dvd-brännare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
ja men jag skiter i brännings funktionen
ja men jag vill att den skall vara regionsfri från början orkar inte hålla på att klattra med att försöka själv för jag får varken till det på min vanliga stationära dvd eller dvd-romen

jag tror du skulle kunna fixa det.. oftast ligger problemet med att hitta ett fimware som passar. Själva patchningen tar under 1min å käver bara några klick på musen/fjärrkontrollen..

har gjort det på min NEC 2510a dvdbrännare.. . min samsung DVD-rom å min stationära Pioneer DV-380.

Permalänk
Medlem

En fråga bara, klär din mamma på dig kalsonger och strumpor också?

Seriöst, Phreak har försökt hjälpa dig i din andra tråd och skrivit utförligt precis hur du ska göra för att låsa upp din DVD. Förstår inte problemet?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux