FORT: Program för att partionera hårddiksen.

Permalänk

FORT: Program för att partionera hårddiksen.

Jag har en 200 GB HDD som det är 50 GB ledigt på och jag skulle villja skapa av de 50 GB:eb en ny partion på 20BG som jag kan installera mitt Vista RC1 (lagligt!!) på, hade först tänkt att bara fixa allt i installationen av Vista men där fick jag inte enns skapa en ny partion, den knappen var grå :S och då hade jag behövt formatera hela disken.
Men då jag har 150 GB data som jag inte vill bli av med så får jag helt enkelt ta och göra en ny partion i Windows XP.

(disken jag ska installera Vista på är inte samma som jag har mitt nuvarande XP på, det är min sekundära disk som Vista ska in på.)

Så är det någon som har tips på ett program som jag kanb partionera upp min lediga yta med?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Ett program som heter Partition Magic vet jag många gör annons för, har inte så stor erfarenhet av det progget själv dock.

Alla partitions program används på egen risk

Permalänk

mm jo jag har hörttalas om det med, men är det någon som har en länk till där man lkan ladda hem någon program, hittar inget på typ download.com

haha jo jag vet men tror inte att risken är så stom

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Avstängd

Det finns ett antal partitionspogram på ultimatebootcd. Hur bra de är vet jag inte men jag antar att de ska vara bra om de hamnat där. Annars är det väl Partition Magic som nämnts eller Acronis Partition Expert som är de stora, men de kostar som sagt.

Permalänk

hmm okej =/

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G