Permalänk
Medlem

Bränning!

Hej!

Har haft problem med min brännare. Den bränner väldigt slött vilket den inte borde göra. Det är inget fel på skivorna och inställningarna är rätt vid bränningen.

Gick in i Nero Info tool och där stod det att DMA = off och Autorun = off

Antar att det är därför den bränner slött men frågan är i så fall hur jag ska göra för att ändra det till On?

Tacksam för svar !

Permalänk

I kontrollpanelen -> System -> Hardware fliken -> Device Manager och sedan IDE Controllers, gå in där och kolla på egenskaper och se om den står i Pio läge, ändra till DMA, starta om och kontrollera på samma ställe igen att den går i rätt läge.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Hur vet jag vilken kanal den ligger på då?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Tja, titta på de olika kanalerna, är det någon som står på PIO-läge så är det den läs FAQ: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=3...

Permalänk
Medlem

Har nu gjort exakt enligt den manualen men den vill ändå stå kvar i pioläge.
Når mer man kan göra?